Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg skulke jobben ?

Jeg jobber som tilkalling i en butikk. Jeg hater å være på jobb og jeg gråter etter vær vakt. 

Jeg har fått fast jobb et annet sted og trenger ikke tilkallings jobben. Hvordan kommer jeg meg unna de siste vaktene jeg har igjen på tilkallingsjobben. (det er snakk om to vakter).

Er det dårlig gjort å ringe å si at jeg er syk selv jeg ikke er det?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Myrthle skrev (1 minutt siden):

Kan jeg skulke jobben ?

Jeg jobber som tilkalling i en butikk. Jeg hater å være på jobb og jeg gråter etter vær vakt. 

Jeg har fått fast jobb et annet sted og trenger ikke tilkallings jobben. Hvordan kommer jeg meg unna de siste vaktene jeg har igjen på tilkallingsjobben. (det er snakk om to vakter).

Prøv og få noen andre til å ta vaktene for deg?

• Liker 4
Skrevet
Blue Berry skrev (29 minutter siden):

Prøv og få noen andre til å ta vaktene for deg?

Det er ingen som vil ta vaktene.

Skrevet (endret)
Myrthle skrev (17 minutter siden):

Det er ingen som vil ta vaktene.

Dersom du allerede har forsøkt å kvitte deg med vaktene vil det se veldig merkelig (og lite troverdig) ut om du behendig nok blir syk. Jeg ville bitt tennene sammen og møtt på jobb de to vaktene. Se på det som den mulighet til å bygge opp litt stamina. Her har du mulighet til å vinne over deg selv. Dessuten er skulking en veldig uansvarlig og umoden ting å gjøre. Lite sjarmerende når man er ferdig med ungdomsskolen...

Endret av Den Sagnomsuste
  • Liker 7
Skrevet

Hvis du er så miserabel med tilværelsen på arbeid at du tyr til skulking, er det vel ikke en fremmed tanke for deg å skifte jobb? Tar seg ikke godt ut å vise slik en laber arbeidsmoral og -vilje, sett hen til fremtidige arbeidsplasser. 

Anonymkode: 7d116...d3c

Skrevet

Litt heavy om du faktisk gråter etter å ha måttet tilbringe 8 timer på jobb i en butikk. Det er bare 8timer (x2). 
Som en annen sa du kan ikke skulke dersom du har prøvd å bytte bort. For suspekt og du kan jo risikere å få en dårlig attest. Nei, her må du komme deg på jobb. Kanskje gi deg selv en gulrot og sett av pengene du tjener på disse to vaktene setter du av til noe gøy. 

Anonymkode: 3a9ea...32b

• Liker 2
Skrevet

To vakter til klarer du, når du allerede har kommet deg igjennom de du har hatt. 

Anonymkode: 398b1...f0f

Skrevet (endret)

Så lenge du ikke jobber på den andre jobben, så kan du ringe deg inn syk. 

De som mener det er feil, så er hun psykisk syk av jobben. 

Skjønner det kan føles grusomt å skulle dra på en jobb der man mistrives. Men om du drar på den første vakten, og er syk siste vakten, så kan det være lettere å gjennomføre det når du vet at du er ferdig med den jobben etter den vakten. 

Eller du kan begynne å telle deg nedover allerede nå. Om det er 8 t vakter, så tell deg ned fra 16 t. 

Ønsker deg lykke til :)

Endret av Sunshineyellow
  • Liker 1
Skrevet
Sunshineyellow skrev (1 time siden):

Så lenge du ikke jobber på den andre jobben, så kan du ringe deg inn syk. 

De som mener det er feil, så er hun psykisk syk av jobben. 

Skjønner det kan føles grusomt å skulle dra på en jobb der man mistrives. Men om du drar på den første vakten, og er syk siste vakten, så kan det være lettere å gjennomføre det når du vet at du er ferdig med den jobben etter den vakten. 

Eller du kan begynne å telle deg nedover allerede nå. Om det er 8 t vakter, så tell deg ned fra 16 t. 

Ønsker deg lykke til :)

Tusen takk for varme ord! Det setter jeg stor pris på! ❤ Jeg skal prøve å holde ut så levere jeg oppsigelse etter siste vakt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Litt heavy om du faktisk gråter etter å ha måttet tilbringe 8 timer på jobb i en butikk. Det er bare 8timer (x2). 
Som en annen sa du kan ikke skulke dersom du har prøvd å bytte bort. For suspekt og du kan jo risikere å få en dårlig attest. Nei, her må du komme deg på jobb. Kanskje gi deg selv en gulrot og sett av pengene du tjener på disse to vaktene setter du av til noe gøy. 

Anonymkode: 3a9ea...32b

Ja, det er kanskje det. Jeg jobber 12 timer på hver vakt. Så jobber 100% i tillegg siden jeg nettopp fikk fast jobb. Jeg skal prøve å dra på jobb og så levere oppsigelse når jeg har fullført de siste vaktene. 

Skrevet
Myrthle skrev (2 timer siden):

Kan jeg skulke jobben ?

Hva er årsaken til at du gråter? 

Skrevet
Den Sagnomsuste skrev (1 time siden):

Dersom du allerede har forsøkt å kvitte deg med vaktene vil det se veldig merkelig (og lite troverdig) ut om du behendig nok blir syk. Jeg ville bitt tennene sammen og møtt på jobb de to vaktene. Se på det som den mulighet til å bygge opp litt stamina. Her har du mulighet til å vinne over deg selv. Dessuten er skulking en veldig uansvarlig og umoden ting å gjøre. Lite sjarmerende når man er ferdig med ungdomsskolen...

Du har nok rett. Jeg skal prøve å gå på jobb og så levere oppsigelse etter det. 

Skrevet

Det kommer ikke til å føles noe bedre å skulke. Brett opp ermene og gjør din siste innsats. Når du går ut døren siste gang etter å ha fullført kommer det til å føles veldig bra.

Du kan bruke dette som et lite prosjekt for å bli bedre kjent med deg selv og hva som skjer når ting føles vanskelig i en jobb situasjon. I ettertid har du refleksjonsmateriale som kan være nyttig i arbeidslivet :)

Anonymkode: c3be5...f5c

• Liker 1
Skrevet

Ja, bare ring inn og si at du er syk. Du har allerede fått fast jobb et annet sted, og dette tilkallingsvikariatet høres ikke ut som det er spesielt viktig å ha en god referanse fra likevel. 

Man lever ikke for jobben, og det gjør ingenting å ta en hvit løgn en enkel gang i blant. Selv om dette hadde vært en fast jobb, så hadde de kommet over det. Folk gjør det stadig vekk. 

Jeg oppfordrer deg selvsagt ikke til noe som helst, men de reelle konsekvensene her er mindre enn det skisseres av de andre. 

Anonymkode: 2e77a...eb0

Skrevet

Dersom det er så forferdelig på jobb at du gråter etterpå, så høres det kanskje ikke ut som du burde gå der..? Hva er det som får deg til å gråte? Altså.. det kan jo være det faktisk er en sykemelding det, om du snakker med en lege. 

Og jeg tenker det bare er å kjøre en hvit løgn jeg, i disse tider kan man jo bare si korona-karantene.. Bare det ikke blir for åpenbart, sjefen din blir jo kanskje referansen din et annet sted, så om hun får inntrykk av at du skulker så er jo kanskje ikke det så bra.

Hvis ikke så tenker jeg litt som andre her med at du kan begynne å telle ned nå, trøste deg med at det bare er to stakkarslige vakter igjen så skal du ALDRI i ditt liv jobbe på det stedet igjen :) 

Jeg har vært lei av min jobb den siste tiden, det er en bra jobb men jeg har bare vært demotivert, de fleste oppgaver har vært et ork og vært kjedelige, og det var bare på høy tid å gjøre noe nytt rent faglig. Så fikk jeg meg ny jobb, og nå jobber jeg bare ut oppsigelsestiden min og har fått en helt ny giv og motivasjon! Nå kan jeg bare jobbe ræva av meg nå i høst (som er den mest busy tiden), for det er den siste høsten her. Motivasjonen for å gjøre det lille ekstra og prestere ekstra godt har også kommet tilbake. De kjedeligste rutineoppgavene er til og med lystige, da jeg hver uke kan tenke med et smil at nå skal jeg bare gjøre dette x antall ganger til :) 

Anonymkode: 90c69...214

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...