Gå til innhold

Hva forandrer seg langt ut i forholdet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært sammen i ca. 6 år. Og mye har selvfølgelig skjedd på de årene, oppturer og nedturer. Forelskelsen har lagt seg, men vi har fortsatt sex ofte og er veldig kjærlig med hverandre. Alltid kyss når vi ses, kosing på sofa, osv.

Greia er at i perioder er det en del dårlig stemning pga. diskusjoner som ikke blir løst og ting jeg går å føler mye på, og det hjelper absolutt ikke på min sexlyst. Jeg prøver å kommunisere hvis det er noe spes, men jeg når ikke alltid inn. Og jeg som dame, blir ikke kjempekåt eller giret på han, om jeg ikke føler meg forstått, sett/hørt osv. 

Han forstår ikke dette, at vi damer er mer styrt av følelser enn menn, selv om jeg har forklart det 100 ganger. Så hver gang vi har en periode hvor vi ikke snakker sammen hver dag, eller ikke har sex hver gang vi møtes, så tror han at det er enden av forholdet og verdens undergang. Jeg blir så sliten av det, for jeg kan ikke alltid være "på". Jeg har gitt mye i mange år, og nå er jeg lei.

I starten av forholdet var det jeg som var mest "på" og alltid ville møte han og det var aldri tvil om at jeg var intr. Og nå etter så mange år, virker det som vi har byttet roller. Så istedet for å forstå at nå er vi på et annet stadie, så må han fortelle om "den gangen" hvor JEG var på og HAN ga etter, selv om han var sliten, ikke hadde lyst, osv. Så basically sier han at jeg må bite i meg masse dritt og ikke føle noe, for jeg skal bare alltid ha lyst og savne han🙄 Dette har pågått en stund nå, og det begynner å påvirke meg så mye at jeg revurderer hele forholdet, om jeg orker å gå gjennom hele livet med en som har så lite forståelse for at ET FORHOLD MÅ JOBBES MED, man kan ikke bare unngå alle vanskelige samtaletemaer og konflikter, og fortsatt være dødsforelsket til døden skiller oss ad..

Hvordan har dere håndtert nye stadier i forholdet deres? Er dere på samme nivå og klarer å forstå hverandre?

Anonymkode: 4e83d...412

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som du hevner deg på ham når han sårer deg, og egentlig er dritt lei forholdet. 

Anonymkode: dfcd4...1d4

• Liker 1
Gjest Elder Millennial
Skrevet

Folk forandrer seg dessverre. Noen ganger beveger man seg sammen med partneren, noen ganger kommer man enda nærmere og som alle vet så kan man også vokse fra hverandre. 

Det er klart ett forhold krever god kommunikasjon og gjensidig forståelse og kjærlighet, men så vanskelig at man blir dritt lei gang på gang, sånn skal ikke ett godt forhold være. 

Skrevet

Vi har blitt bedre som par etterhvert som årene har gått. Vi leser den andre bedre, vet automatisk ha de vil og hvordan de har det. Der hvor det før lett ble krangler forstår vi nå automatisk når det kun er en dårlig dag som man tar ut på feil person, så når den ene fyrer er den andre oftere rolig og raus. 

Og vi er flinke til å ta praten når det trengs, å også her løse opp i problemstillinger eller frustrasjon på en konstruktiv måte. 

Anonymkode: f603f...d9c

• Liker 3
Skrevet

Nå bor vi sammen da, men det går i noe av det samme. Jeg har forklart dette med lyst og hvordan det henger sammen med humør og hvor nær jeg føler at vi er hverandre. Han forstår det, men kanskje ikke alltid at han husker på det når situasjonen oppstår. 

Vi sliter også iblant litt med hvordan ting var før men ikke er nå. Der er ikke så lett å glemme sånt. Men man bør forsøke å legge bak seg det som ikke er konstruktivt å dra fram. For oss hjelper det å jevnlig prate om oss og om forholdet. For eksempel har vi brukt appen "Vi", der er det noen spørsmål som man svarer på hver for seg og så prater om etterpå. Det har vært et fint sted å begynne praten. Tror de fleste par har godt av å jobbe med forholdet, det går ikke helt av seg selv for oss i alle fall. 

Anonymkode: 1fb49...d01

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå bor vi sammen da, men det går i noe av det samme. Jeg har forklart dette med lyst og hvordan det henger sammen med humør og hvor nær jeg føler at vi er hverandre. Han forstår det, men kanskje ikke alltid at han husker på det når situasjonen oppstår. 

Vi sliter også iblant litt med hvordan ting var før men ikke er nå. Der er ikke så lett å glemme sånt. Men man bør forsøke å legge bak seg det som ikke er konstruktivt å dra fram. For oss hjelper det å jevnlig prate om oss og om forholdet. For eksempel har vi brukt appen "Vi", der er det noen spørsmål som man svarer på hver for seg og så prater om etterpå. Det har vært et fint sted å begynne praten. Tror de fleste par har godt av å jobbe med forholdet, det går ikke helt av seg selv for oss i alle fall. 

Ja, kommunikasjon er viktig. Men føler ikke at vi er på samme stadie når vi prater. I det siste synes jeg at vi har hatt mange umodne samtaler, hvor jeg må forklare basics, og da gjør den samtalen lite nytte for meg. Synes vi burde vært på et annet stadie nå etter så mange år. Kanskje jeg også skal sjekke ut den appen.

Anonymkode: 4e83d...412

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Lest litt på «vi» appen, men hvilke type spørsmål kommer opp?😊 om du kommer på noen eksempler. Og er det masse informasjon man må lese for å komme seg videre, samt videoer? For da tror jeg at både typen og jeg mister interessen fort 😅 Men det hørtes jo veldig spennende ut!

Anonymkode: f41d4...b15

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Lest litt på «vi» appen, men hvilke type spørsmål kommer opp?😊 om du kommer på noen eksempler. Og er det masse informasjon man må lese for å komme seg videre, samt videoer? For da tror jeg at både typen og jeg mister interessen fort 😅 Men det hørtes jo veldig spennende ut!

Anonymkode: f41d4...b15

Begge må ha appen installert. Det er ganske fort gjort altså. Det er en bitteliten videosnutt om et tema (f.eks kommunikasjon) også får dere noen spørsmål dere skal svare (ærlig) på med en slider, f.eks: "Hvor typisk er det for deg å høre etter når partneren din har noe på hjertet?" der slideren går fra ikke typisk til typisk. Så får dere sammenligne begge sine svar etterpå. Det er jo en samtalestarter, et lite dytt til å ta opp hvordan dere fungerer sammen. Vi har ikke holdt på så lenge men har fått noen fine og ærlige samtaler om hvordan vi snakker sammen. Noen ting kan være vondt å høre, da kan det være bra å sitte litt i det ubehaget og finne ut hvorfor blir det slik. For eksempel er det litt typisk at jeg ikke er så flink til å høre etter når han prater lenge om noe han er opptatt av men som ikke interesserer meg😅 Da føler han seg jo ikke så viktig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...