AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #1 Skrevet 26. september 2021 … hvordan har de blitt som større barn eller voksne? Eller var du klistremerkebaby selv? Nysgjerrig på om de kommer til å være fysiske, kosete og klemmete hele livet, eller om det er tilfeldig. Noen voksne er jo veldig fysiske og kosete, elsker kos og pjusk og klemming. Andre har stor intimsone, synes kosing er greit i noen minutter osv. Mitt barn var klistremerke og kunne ikke sove sndre steder enn på meg dag som natt. Som 4 åring er hun veldig kosete og skulle nok helst sittet på et fang 24/7. også veldig opptatt av å gi klemmer til alle osv. Lurer på hvordan hun blir som tenåring og voksen. Anonymkode: 95097...e77
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #2 Skrevet 26. september 2021 Nå er ikke eldste her mer enn 8, men veldig klart kosete og glad i fysisk nærhet. Veldig empatisk og deler ut klemmer og nusser til alle som trenger det. 🥰 Men vi er en kosete familie, og har mye nærhet og klemming alle sammen. Jeg elsket at ungene var klistremerker, det er jo det beste for både foreldre og barn, for å bygge opp en god tilknytning. Jeg var klistremerkebaby selv, og er en veldig kosete person nå. Har minimalt med intimsone. 😜 Anonymkode: b9552...32a 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #3 Skrevet 26. september 2021 Klistermerkebabyen har blitt 4 år nå. Er ikke ett klistermerke lengre men er glad i å gi og få kos 🥰 Nå er både jeg og far glad i å klemme hverandre og gi små nuss. Og vi gir ofte klem og små nuss titt og ofte til barnet vårt og han dytter oss ikke vekk. Ikke enda iallefall 😜 Anonymkode: 17bd6...0ae 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #4 Skrevet 26. september 2021 Vårt klistremerke er 3,5 nå. Vert veldig avhengig av fysisk kontakt, kos og nærhet frem til nå. Også i barnehagen har vi fått høre, vil helst sitte på ett fang eller ha de voksne tett på. Den siste tiden har det forandret seg litt, han vil ikke holde hender ute velger ofte å sitte i egen stol under barne-TV osv. Men er blitt veldig «herjete» i lek. Da vil han at vi skal være med på den fysiske leken. Altså klatre på oss, at vi skal kaste han i luften og ta i mot osv. Anonymkode: 6dad3...39c
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #5 Skrevet 26. september 2021 Mine klistremerkebabyer er 21 og 18 år nå, og de klistret ekstremt fra fødsel. Ved barnehageslutt avtok mye av det, men de var fremdeles ganske klengete når anledningen bød seg, og likte best å sove sammen med meg. Ca slutten av småskolealder avtok klistringen betraktelig. Klemming og sofasnugging såklart, men soving i egen seng og lite klenging ved avskjeder og ellers. Som tenåringer ble de totalt allergiske mot all fysisk kontakt eller tilnærming, iallefall fra mora si. De isolerte seg på eget rom, og kom hormonsure fram i dagslys ved behov for mat og i forbifarten på vei til badet eller ut døra. Mens som ferske voksne har det justert seg, så nå er de begge på et relativt normalt nivå, med individuelle forskjeller såklart Anonymkode: cecc5...8a0 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #6 Skrevet 26. september 2021 Nå 3.5 år og ekstremt glad i mamma fortsatt. Veldig empatisk og litt følsom. God til å snakke om egne følelser. «Mamma, jeg ble litt lei meg barnehagen i dag, og da savnet jeg deg veeeeeeldig» eller «mamma, jeg trenger en klem nå» ellers fysisk og motorisk helt normal. God legekunnskap og flink med andre ban,men vil helst ha En nær venn. Anonymkode: 0e471...560 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #7 Skrevet 26. september 2021 Jeg var visstnok klistremerkebaby selv. Veldig glad i å kose på mann og barn, men ellers er jeg ingen klemmer. Jeg har et stort nærhetsbehov da, jeg er bare veldig kresen på hvem jeg vil ha den nærheten med. Anonymkode: 23d4e...cf0 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #8 Skrevet 26. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå er ikke eldste her mer enn 8, men veldig klart kosete og glad i fysisk nærhet. Veldig empatisk og deler ut klemmer og nusser til alle som trenger det. 🥰 Men vi er en kosete familie, og har mye nærhet og klemming alle sammen. Jeg elsket at ungene var klistremerker, det er jo det beste for både foreldre og barn, for å bygge opp en god tilknytning. Jeg var klistremerkebaby selv, og er en veldig kosete person nå. Har minimalt med intimsone. 😜 Anonymkode: b9552...32a Bare husk å oppdra barnet ditt til at ikke alle andre har en like nær intimsone. Anonymkode: 88b43...4d3 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #9 Skrevet 26. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): … hvordan har de blitt som større barn eller voksne? Eller var du klistremerkebaby selv? Nysgjerrig på om de kommer til å være fysiske, kosete og klemmete hele livet, eller om det er tilfeldig. Noen voksne er jo veldig fysiske og kosete, elsker kos og pjusk og klemming. Andre har stor intimsone, synes kosing er greit i noen minutter osv. Mitt barn var klistremerke og kunne ikke sove sndre steder enn på meg dag som natt. Som 4 åring er hun veldig kosete og skulle nok helst sittet på et fang 24/7. også veldig opptatt av å gi klemmer til alle osv. Lurer på hvordan hun blir som tenåring og voksen. Anonymkode: 95097...e77 Har en snart 4 år. Han er veldig nærhetssøkende. Tror det er og blir et av hans kjærlighetsspråk. Han har vært ekstremt nærhetssøkende siden han ble født og var «klistremerkebaby» pga. mye smerter og gråt pga allergi fra fødsel av. Han liker ikke å bli kost på, men vil sitte nært, legger seg tett inntil om natten når han kommer inn, vil sitte på fanget til pappaen etter frokost, sitte helt inntil når vi ser på TV. Når han ikke har sett besteforeldrene på en stund sitter han gjerne i fanget i flere timer eller kommer og klemmer dem. Sover han borte og våkner på natta vil han gjerne at de legger seg sammen med han, da sover han lenger og bedre. Anonymkode: e26de...e4f 1
Prelunia Skrevet 26. september 2021 #10 Skrevet 26. september 2021 Eldste på 10 var det, og hun er fortsatt ganske klengete og vil være nær ofte. Gir klemmer rundt om , vil leie , sitte opptil osv. 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #11 Skrevet 26. september 2021 Vi har en på 3,5 som var klistremerkebaby og en på snart 2 som ikke var det. Her har klistremerkebabyen vært den minst kosete, fra rundt ettårsalder. Hun har ikke tid til eller særlig interesse av å sitte i ro på fanget. Og hun vil ikke f.eks. bli strøket på ryggen eller kost på hånden når hun skal sove, slik lillesøsteren elsker. Den yngste oppsøker mer nærhet, vil sitte inntil og lener seg mot oss på en måte den tidligere klistremerkebabyen aldri har gjort. Den yngste likte nærhet som baby hun også da, men hun var en rolig sovebaby som kunne sove hvor som helst, når som helst og var fornøyd med å ligge på gulvet og kikket rundt seg fra helt tidlig. Jeg var også klistremerkebaby i følge foreldrene mine. Eller de sier i hvert fall at de ikke kunne legge meg ned, men måtte bære meg rundt for at jeg ikke skulle gråte. Jeg er nok heller ikke så veldig kosete som voksen. Jeg kan f.eks. synes det er irriterende om mannen koser på meg og for varmt å sitte i armkroken. Anonymkode: 6c434...3e7
Porkupine Skrevet 26. september 2021 #12 Skrevet 26. september 2021 Min var klistremerkebaby frem til han var åtte-ni mnd. Så hadde han en lang periode der han ikke ville ha kos eller sitte på fanget. Nå er han 2,5 og er ganske glad i kos, og gir gode susser, men ikke noe mer enn andre barn. Verken jeg eller far var klistremerkebabyer.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #13 Skrevet 26. september 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): … hvordan har de blitt som større barn eller voksne? Eller var du klistremerkebaby selv? Nysgjerrig på om de kommer til å være fysiske, kosete og klemmete hele livet, eller om det er tilfeldig. Noen voksne er jo veldig fysiske og kosete, elsker kos og pjusk og klemming. Andre har stor intimsone, synes kosing er greit i noen minutter osv. Mitt barn var klistremerke og kunne ikke sove sndre steder enn på meg dag som natt. Som 4 åring er hun veldig kosete og skulle nok helst sittet på et fang 24/7. også veldig opptatt av å gi klemmer til alle osv. Lurer på hvordan hun blir som tenåring og voksen. Anonymkode: 95097...e77 Nei og takk og gud for det Anonymkode: 5ec94...6fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå