AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #1 Skrevet 26. september 2021 Mitt barn er aktiv i hverdagen og har nok av venner. Likevel så trives han godt i eget selskap, og tar sjelden/aldri iniativ til å møte noen. Han møter flere på trening og kamper og funker bra sosialt der og på skolen. I helgene kan han spille kamp, også kan han legge seg under dyna på tlf etterpå, evt stå og leke litt selv/spille fotball ute alene. Jeg spør om han ikke skal møte noen venner, men han spør hvorfor han skal det, hvor jeg da svarer at det er viktig med venner.. Men det skjønner han ikke at det er sier han. Jeg blir litt bekymra for at han skal bli en einstøing som kun trives i sitt eget selskap. Som sagt har han mange venner og får mange spm og snap om å være med på diverse, men han svarer sjelden… Jeg er redd de vil slutte å ta kontakt til slutt. Hadde du sagt at barnet ditt skal møte venner, eller ville du latt det styrt det selv? Anonymkode: dda54...501
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #2 Skrevet 26. september 2021 Har vært i litt lignende situasjon selvmord vår eldste som nå er 12. Hun har tidligere vært litt passiv mtp det å kontakte venner, men har alltid hatt venner og vi har sett at hun har satt pris på å være sammen med dem, men initiativet manglet altså. Vet ikke om jeg kan si at vi tvang henne, men vi oppfordret sterkt, og pushet litt på når hun aldri fikk ut fingeren. Gjorde det også klart at det ikke var et alternativ å sitte med skjerm en hel dag isteden. Nå har det derimot løst seg, og vi ser henne nesten ikke. Stadig ute med venner, har besøk etc. Vet ikke om det vi gjorde hadde noen betydning for den utviklingen… Anonymkode: 10070...ebd
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #3 Skrevet 26. september 2021 Vi gjør det litt med yngstemann, men vi hadde nok ikke gjort det dersom han var såpass aktiv i hverdagen, spilte lagsport osv. Her er litt av problemet at han har slitt sosialt på skolen siden han begynte. Han er veldig umoden for alderen, og litt "brå" i lek med andre. Mange av guttene i klassen spiller fotball, og det er han totalt uinteressert i. Vi har prøvd oss generelt med lagsport, men ikke fått det til. Mor og far er skilt (jeg er stemor), så når det dukker opp en mulighet for å være med en venn, så prioriterer vi alltid det. Far er litt 'sirkuspappa', og tar ham alltid med på morsomme ting, ut for å spise burger eller is, så det hender han heller vil henge med pappa enn med en kompis, og da har han blitt mer konsekvent på å si nei, for at han heller skal være med venner. Ting er litt bedre nå. For din gutt ville jeg ikke vært bekymret, dersom han har venner på skolen og i idretten. Anonymkode: 852bf...e32
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #4 Skrevet 26. september 2021 Ikke plag ham med det. Mange har venner de gjør aktiviteter sammen med, og har ikke behov for å møte venner utenom. Kanskje trenger han denne alenetiden for å fungere ellers også. Anonymkode: 45376...8a4 4
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #5 Skrevet 26. september 2021 Vi har vært på 15-åringen så han ikke skal bare ligge i sengen med ipaden. Han får ikke sitte inne en hel dag i helgene. Kravet er at han må ut halve dagen, om han er alene eller med kompiser får han velge, da velger han kompiser. Vår trener 3 ganger i uka, så han møter kompisene på trening og de finner på noe sammen kun på treningsfrie dager. Han klarer ikke å ta initiativ til noe og det får vi han til å jobbe med, han kan ikke vente på at andre alltid skal foreslå noe. Anonymkode: cfe47...961
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #6 Skrevet 26. september 2021 Hadde ikke bekymret meg. Kanskje han er litt introvert og at han får nok sosialt gjennom skole og idrett. Noen trenger litt alenetid for å hente seg inn igjen etter å ha vært sosiale. Min er lik. Har mange venner. Men, trenger alenetid og. Det syns jeg vi må respektere. (Er forøvrig enig i at en ikke må få sitte på pc/skjerm hele dagen) Anonymkode: 5adfe...81e 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #7 Skrevet 26. september 2021 Ja,, vi må tvinge ham til å ta kontakt med venner. Problemet er jo at ingen tar initiativ tilbake. Adri. Hittil i skoleåret har ingen tatt kontakt med mitt barn på fritiden, og mitt barn har ikke tatt kontakt med noen uten at jeg har sagt at han skal. Han har nesten ikke venner, så han har snart ingen å ta kontakt med heller. Han går på lagsport, og treffer jevnaldrede der, men det betyr jo ikke at de er venner bare fordi de spiller fotball sammen. Anonymkode: 15ac9...e5a
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #8 Skrevet 26. september 2021 Nei Han er populær, så ikke redd for han mister venner, han leker mye venner vår og sommer,men blir litt mindre på høst/vinter,men han er super sosial på skolen Anonymkode: 2401d...3fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå