Gå til innhold

Menn over 40 er "gubbete"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sett denne påstanden i flere tråder. 

Hva betyr det egentlig? Hva identifiserer/kvalifiserer til å være ansett som en gubbe?

Anonymkode: bba46...203

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kom med den påstanden, men siktet til menn over 50, ikke 40! 

Livsløpet er litt slik: Ung mann - Mann - Gubbe - Gammel mann. 

Man er jo ikke en gammel mann i disse dager før man er 75, så gubbe er når man er så såpass gammel at man ikke lenger kan omtales som sexy. 

Man er ikke helt med på hva som skjer og har gammeldagse holdninger, utdaterte klær, er dvask eller småfet. Generelt «gammel» ut i fra en 12-årings perspektiv. 

Anonymkode: 28771...f59

• Liker 3
Skrevet

Jeg har hørt at "å være gubbete vil si å være ferdigtenkt"

Personlig er jeg ikke det selv om jeg hører til aldersgruppen over 40 med klar margin.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Man er jo ikke en gammel mann i disse dager før man er 75, så gubbe er når man er så såpass gammel at man ikke lenger kan omtales som sexy. 

Man er ikke helt med på hva som skjer og har gammeldagse holdninger, utdaterte klær, er dvask eller småfet. Generelt «gammel» ut i fra en 12-årings perspektiv. 

Det heter ung middelaldrende eldre og gammel har jeg lært av en eldre dame.

Jeg har hørt gubbe brukt om menn som er gift, lover ikke godt for sexlivet i det ekteskapet forstår jeg😊

Oisann nå vet jeg ikke hva folk kan ha sagt om meg, men til meg har ikke sexy vært i vokabularet.

Jeg har ikke sett på meg selv som sexy heller med et unntak foran speilet i 17 årsalderen så da har jeg vel vært gubbete fra 18 da.

Gammel fra en 12 årings perspektiv , ja det er du.

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Kunne vært interessant om du dro livsløpet til en kvinne, slik at man har et felles utgangspunkt?

Anonymkode: b917f...577

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette betyr jo at en kan velge å være gubbe, eller ikke. Da handler det ikke om alder i seg selv. En kan fint være godt over 50 og ikke ha gammeldagse holdninger, utdaterte klær, eller være småfeit.

Det blir på samme måte som en "kjerring" er en kvinne over 50 som er småfeit, dvask, høylytt, klagete, masete og kverulurende. 

Livsløpet: Jente - kvinne - kjerring -gammel dame. 

Anonymkode: 4f6ff...faf

• Liker 3
Skrevet

De er ofte litt satt i væremåten. Mange forfaller og går rundt med gravidemager og er stolt av at buksestørrelsen under magen fortsatt er den samme, Null selvinnsikt og stae som pokker. De skal gjøre sitt, mens dama pent må vente til han har tid. Dette er hva jeg forbinder med gubbete. Det betyr ikke at jeg synes alle menn over 40 eller 50 er gubbete, bare så det er sagt. 

Anonymkode: c3d86...7bb

• Liker 2
Skrevet

Og menn under 40 er sutrete🙈

Anonymkode: c4fe1...51d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Null selvinnsikt og stae som pokker. De skal gjøre sitt, mens dama pent må vente til han har tid. Dette er hva jeg forbinder med gubbete

samme her. 

Anonymkode: f48f7...c37

Skrevet

Gubber er sta og irritert, og de vil gjerne øse ut sin frustrasjon over verden etc., uansett tilhører, han tror visst tilhøreren bør høre dette og ikke kan ha et syn som f.eks. er helt motsatt av hans, men han er blitt så trang i nøtta at han prater mer enn han lytter og prakker sitt syn på andre. Han flyr etter yngre kvinner fordi han selv er redd for å blir eldre, ser ned på jevnaldrende kvinner fordi han mener de er for gamle og for lite "levende". Han kaller seg leken, men er egentlig umoden og han har mage og lite selvinnsikt.

Anonymkode: c5ab9...b3b

• Liker 2
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Gubber er sta og irritert, og de vil gjerne øse ut sin frustrasjon over verden etc., uansett tilhører, han tror visst tilhøreren bør høre dette og ikke kan ha et syn som f.eks. er helt motsatt av hans, men han er blitt så trang i nøtta at han prater mer enn han lytter og prakker sitt syn på andre. Han flyr etter yngre kvinner fordi han selv er redd for å blir eldre, ser ned på jevnaldrende kvinner fordi han mener de er for gamle og for lite "levende". Han kaller seg leken, men er egentlig umoden og han har mage og lite selvinnsikt.

Anonymkode: c5ab9...b3b

Hei Karen

https://www.tv2.no/a/11544803/

Urban Dictionary beskriver gruppen som «frekke, kvalmende og utålelige middelaldrende hvite kvinner».

Anonymkode: b917f...577

• Liker 1
Skrevet

Forgubbing og forkjerring skjer for mange allerede i 30-årene. Det handler litt om utseende, men da mest om stil og ikke så mye kropp. Mange blir satt, praktiske og kjedelige i stilen, og når de skal pynte seg er det veldig konservativt. Hår trimmes kortere, sveisen skal være nøytral og fargen naturlig.

Mange stagnerer også kulturelt, slutter å høre på ny musikk, slutter å gå på kino og konsert. Kvinner blir besatt av yoga og interiør, menn må pusse båt og tulle rundt i garasjen. Begge kjønn sutrer og klager over tidsklemma, selv om den er høyst selvpåført, og klemma igjen gjør det enda vanskeligere å berike seg selv kulturelt.

Anonymkode: dbfd7...17c

• Liker 1
Skrevet

Er det noe galt i at menn blir gubbete etter 40, egentlig? Denne evinnelige jakten på evig ungdom er bare krampaktig og feilslått. Takke meg til menn som faktisk blir voksne en gang. 
Men TS mente kanskje utseende? Jeg beveger meg ute i den virkelige verden hver eneste dag, og må si at jeg ser "gubbete" menn i alle aldre, hvert fall etter fylte 20 år. Det handler jo om klesstil, sko, hårsveis og kropp og holdning. Det er veldig mange menn som anlegger "pappakropp" i ung alder, enten de er pappa eller ei enda. For så vidt ikke noe problem for meg personlig, da jeg liker litt bamsete menn. 

Anonymkode: b114f...20f

Skrevet

Kjæresten min er 62, fremdeles veldig kjekk, slank og i god form. Har mer energi enn meg på 40. Absolutt ikke gubbete, det kommer an på personen. 😊

Anonymkode: cbdfe...cff

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

det kommer an på personen. 😊

Det er nettopp det det gjør, både for kvinner og menn.  Kommer an på så mye, stil, utstråling og gener ikke minst.  Noen menn blir skallet eller grå tidlig, gir blanke i hva de stapper i seg og får kulemage  osv.

Enkelte kvinner blir grå mus og gørrkjedelige kjerringer før de er 40. Andre beholder sin erotiske utstråling og sensualitet langt opp i 70-åra.

Er så veldig individuelt dette for begge kjønn.

Anonymkode: db8e4...6b1

• Liker 1
Skrevet

Det er vel herlig å gi faen i utseende og hva andre synes? Gubbete menn bryr seg neppe om damer synes de er stygge og kjedelige. De liker å ligge i sofaen og se TV

Anonymkode: df408...47f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...