AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #1 Skrevet 25. september 2021 Ja overskriften sier det meste, blir gal av at jeg har lagt på meg så mye på kort tid, merker jeg er helt deprimert og desperat etter å veie 59 igjen. Anonymkode: 6ae75...503 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #2 Skrevet 26. september 2021 Det er jo ikke bare noe som plutselig skjedde uten at du har spist mer på disse 25 dagene. Så da spiser du mindre enn det du har gjort i det siste for å gå ned de kiloene igjen. Men det er lettere å legge på seg enn å gå ned i vekt, så gi det den tiden det tar. Anonymkode: 15fbb...fa9
Gjest ATLAS6 Skrevet 26. september 2021 #3 Skrevet 26. september 2021 Det er ganske vanskelig å gå fysisk opp så mye i vekt på så kort tid. 1 kilo er ca 7000 kcal over dagsbehovet. Du skal altså ha spist 42000 kcal mer enn dagsbehovet ditt for den perioden. Du veier 59 kilo og har dagsbehov for ca 59 kilo x 20 kcal x 1.6 (stillesittende arbeid, lett fysisk aktivitet i hverdagen) = ca 1900 kcal for å opprettholde vekta. Det vil si at i de 25 dagene skal du i snitt ha spist 3500 kalorier hver dag. Det er heller ikke sånn at det man spiste i går legger seg rett på hofta, og denne vektoppgangen har nok sneket seg mer på enn du tror og at du har lagt på seg i jevnt tempo over en lang periode. Så må vi huske andre ting som kan spille inn på vekten i det korte løp: - mensen - hydrering - saltinntak m.m. Det er nok flere ting som gjør at det viser 6 kilo forskjell på 3.5 uke, og ikke bare maten som har skylda alene.
Humas Skrevet 27. september 2021 #4 Skrevet 27. september 2021 Spiste du en spesiell diett for å gå ned? Har du endret den? Har du opplevd noe vanskelig? Nye medisiner? Jeg har gått sakte ned på lavkarbo (med mye bær, grønnsaker, egg, bra fett osv.) Inkl ligge ca 500 kcal i underskudd per dag. = ca 26 kg på 1 år. Har lagt om kosthold for godt.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #5 Skrevet 28. september 2021 ting som spiller inn: mensen hydrering toalettbesøk saltinntak om vekta står på helt flatt golv/ikke står skjeivt. Anonymkode: 9613f...bf9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå