Gå til innhold

Faste utgifter på 45000kr i mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har faste utgifter på 45000kr i mnd. Er dette ekstremt mye? 

Utgiftene er boliglån , to billån, strøm, sfo, kommunale avg , eiendomsskatt, mobil abo, tv og Internett , studielån, forsikringer og bomring. 

Vi får inn 65000kr i mnd. 

Anonymkode: b8aab...a77

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine er 99 0000

Anonymkode: f4f11...012

Skrevet

Hvis du tenker for deg selv at det eksisterer mennesker der ute som har kanskje 20-25000kr utbetalt. Kan du ikke svare på det selv? Og noen av disse bor alene :)

• Liker 14
Skrevet

Nja, jeg tenker at man må tenke over om man klarer seg om man blir sykemeldt/langvarig syk og kanskje uføretrygd eller kanskje mister jobben. Klarer dere å betjene 45000 i måneden om dette skjer? Hvis ikke så er det greit å tenke over hva dere må kutte hvis det verste skulle skje.  Man må planlegge for eventualiteter. 

Anonymkode: 0f05a...a00

• Liker 6
Skrevet

Ser ut som det er planlagte utgifter. Altså ingenting å bekymre seg over.

Anonymkode: 39ced...be5

Skrevet

Tja.. vi har ca 18.000 i faste utgifter (ingen barn). Vi har ikke billån eller studielån, så vi kunne vel ha kastet bort noen titusen på å kjøpe dyrere bil og tatt opp billån hvis vi ville..men bortsett fra det kommer jeg ærlig talt ikke på hva vi kunne brukt mer penger på.

Anonymkode: d1a60...f72

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tja.. vi har ca 18.000 i faste utgifter (ingen barn). Vi har ikke billån eller studielån, så vi kunne vel ha kastet bort noen titusen på å kjøpe dyrere bil og tatt opp billån hvis vi ville..men bortsett fra det kommer jeg ærlig talt ikke på hva vi kunne brukt mer penger på.

Dette er uten å ta med mat.

Skrevet

Nydelig snikskryt. 

Anonymkode: 6792d...938

• Liker 15
Skrevet

Ikke spesielt ekstremt vil jeg si. Vi ligger på rundt det samme selv om vi ikke har hverken billån eller studielån.

Anonymkode: af0b0...ebe

Skrevet

Tja, helt ekstremt er de jo ikke med det du ramser opp som er inkludert. Så dere har igjen 20000kr til mat, fritid,klær, helse, frisør etc. siden du skriver utgifter til SFO så regner jeg med at dere har barn. For oss personlig så hadde 20000kr vært altfor lite til å dekke alle andre behov. Men så er vi alle forskjellige og har forskjellige behov. Vi er vant til å leve godt og reise på ferie ofte, er ikke sikkert dere har samme vaner.

Så jeg vil si, så lenge dere for dekket alle deres behov så er det vel greit, men dersom en av dere skulle bli syk eller arbeidsledig så kommer dere til å slite.

Anonymkode: 61884...d94

• Liker 2
Skrevet

Personlig synes jeg det er hinsides enhver fornuft å ta opp billån. 

Anonymkode: 135a9...c9a

• Liker 6
Skrevet

Vil ikke si det er ekstremt mye, men dere må jo ha utrolig mye lån på den lønna. Jeg stusser heller på hvordan dere klarer dere med 20000 i måneden utenom med barn? Vet ikke hvor mange dere har men vi bruker minst 13000 i måneden på mat, har 3 barn. Så er det jo bilutgifter, klær, aktiviteter, personlig pleie, ferie osv. håper dere har en buffer om noe ryker. 

Anonymkode: 3018f...340

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Tja, helt ekstremt er de jo ikke med det du ramser opp som er inkludert. Så dere har igjen 20000kr til mat, fritid,klær, helse, frisør etc. siden du skriver utgifter til SFO så regner jeg med at dere har barn. For oss personlig så hadde 20000kr vært altfor lite til å dekke alle andre behov. Men så er vi alle forskjellige og har forskjellige behov. Vi er vant til å leve godt og reise på ferie ofte, er ikke sikkert dere har samme vaner.

Så jeg vil si, så lenge dere for dekket alle deres behov så er det vel greit, men dersom en av dere skulle bli syk eller arbeidsledig så kommer dere til å slite.

Vi har alle forskjellige inntekter tenker jeg vi sier 🤣 Deres "behov"/vaner, er selvsagt skapt ut i fra at dere har høy inntekt. 

Endret av missnorway94
  • Liker 1
Skrevet

Selv syntes jeg det hørtes mye ut. Vi har 30000,-, men har ikke lån utover huslån, samt at vi burde nok betalt mer på boliglån.

Anonymkode: 6702e...95e

• Liker 2
Skrevet
missnorway94 skrev (36 minutter siden):

Vi har alle forskjellige inntekter tenker jeg vi sier 🤣 Deres "behov"/vaner, er selvsagt skapt ut i fra at dere har høy inntekt. 

Har ikke så mye høyere inntekt enn dere. En av oss er student og inntekt varierer alt fra mindre enn dere til noen tusen over. Men vi har mye lavere faste kostnader. Ca 30000kr og da sitter vi igjen med mye mer til andre formål enn dere gjør. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har ikke så mye høyere inntekt enn dere. En av oss er student og inntekt varierer alt fra mindre enn dere til noen tusen over. Men vi har mye lavere faste kostnader. Ca 30000kr og da sitter vi igjen med mye mer til andre formål enn dere gjør. 

Er ikke jeg som er ts. 

Skrevet

Det er vel hver sin lyst. Jeg har 9000,- 

Anonymkode: 497c6...cc8

Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Vi har faste utgifter på 45000kr i mnd. Er dette ekstremt mye? 

Utgiftene er boliglån , to billån, strøm, sfo, kommunale avg , eiendomsskatt, mobil abo, tv og Internett , studielån, forsikringer og bomring. 

Vi får inn 65000kr i mnd. 

Anonymkode: b8aab...a77

Tja, ligger vel på ca litt mer enn 1/10 av dette for tiden iom at alt av lån er nedbetalt. Foretrekker den varianten. 

• Liker 1
Skrevet

Vi har 52 000 kr i faste utgifter inkludert mat og en "annet" post på 10 000 kr hvor alt av fritidsaktiviteter og legebesøk og klær går under. Setter også av minst 10 000 kr i mnd i fast sparing i fond. Synes det høres veldig vanlig ut, vi er da 2 voksne og 2 barn med leilighet og barn. Har hytte også men tjener på den via utleie så regner ikke med de utgiftene.

Vi har ca 70 000 kr i fast inntekt men mannen har også måneder som er mye høyere og hvor vi tipper 100 000 kr i mnd. Resterende går til å fylle opp buffer etter bruk av den og i fond.

Anonymkode: 1eb78...2c4

Skrevet

2 barn med leilighet og barn faktisk. Vi har altså 2 barn og ingen leilighet som har barn 😂

Anonymkode: 1eb78...2c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...