Lenekin Skrevet 25. september 2021 #1 Skrevet 25. september 2021 Hei! Trenger litt råd og veiledning for valg av vognpose. Har termin i slutten av januar. Har sett litt på Easygrow Nord, Norse og Nature, og Voksi Urban. Hvilken er deres favoritt, og hvorfor? Må man også ha bilstolpose i tillegg?
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #2 Skrevet 26. september 2021 Easygrow Nord er en litt smalere modell og passer ofte ergonomiske sportsdeler bedre enn andre. Positivt at man kan bytte ut dynen inni for vår/høstsesongen. Denne også 10cm kortere enn Nature. Jeg har Nature og er fornøyd nok, den er veldig varm. Vi har hatt Urban til barnehagebruk, var fornøyd med den også, den var ikke like varm som Nature (men det var en positiv ting, barnet mitt var veldig varm av seg). Nature er også litt for lang for vår bruk, syns den henger mye ut av vogna, nesten ned i bakken 🤷🏼♀️ Voksi Urban har to glidelåser på sidene, Easygrow har bare en på midten. Jeg liker glidelås på midten, var knotete å åpne/lukke Urban i sidene i bruk. Man trenger ikke bilstolpose, men den er kjekk for å slippe for mye klær i bilstolen. Vognposen kan ikke brukes i bilstolen, men bilstolposen kan brukes i vognen den første tiden, jeg gjorde det. Men alt i alt er Voksi og Easygrow gode poser alle sammen, liten forskjell egentlig hvis man ikke er veldig nørd. Jeg er litt nørd, og vil prøve Easygrow Nord siden den er kortere og smalere og jeg liker ergonomiske vogner. Anonymkode: c10d2...391 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #3 Skrevet 26. september 2021 Jeg fødte 30 januar i år, og dem bilstolposen var gull verdt! Den hadde jeg investert i igjen og igjen. Alle posene vi har er fra voksi, det er bare fordi jeg likte dem best. Både voksi og easygrow er fantastiske poser, så det er bare opptil deg hvilken du liker best. Anonymkode: 9ca65...ee3
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #4 Skrevet 26. september 2021 Jeg vet at det blant en del som er opptatt av sikkerhet i bil så frarådes det å bruke bilstolpose. Jeg har aldri sett behovet for bilstolpose med mine to, et teppe rundt baby fungerer fint inn og ut av bilen og inne i bilen blir det fort for varmt til å ha på noe ekstra. Blir baby for varm i bilen blir det mye skrik og hyl. Av vognposer til vinter har jeg en Voksi i dun med en glidelås i midten (husker ikke navn),samt en eldre i lammeskinn og fornøyd med de to. Brukte den i lammeskinn når baby var minst og Voksi etterhvert. Anonymkode: f2a66...4d4
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #5 Skrevet 26. september 2021 Voksi urban er ganske stor, så vi hadde et teppe nedi slik at baby ikke ble kald (fikk for mye plass rundt seg). Glidelåsene i siden kan være litt knotete, samtidig var det veldig greit å kunne brette ned hele toppen av posen. For min som helst ville sitte og se var det gull. Anonymkode: 4777a...18a
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #6 Skrevet 26. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg vet at det blant en del som er opptatt av sikkerhet i bil så frarådes det å bruke bilstolpose. Jeg har aldri sett behovet for bilstolpose med mine to, et teppe rundt baby fungerer fint inn og ut av bilen og inne i bilen blir det fort for varmt til å ha på noe ekstra. Blir baby for varm i bilen blir det mye skrik og hyl. Av vognposer til vinter har jeg en Voksi i dun med en glidelås i midten (husker ikke navn),samt en eldre i lammeskinn og fornøyd med de to. Brukte den i lammeskinn når baby var minst og Voksi etterhvert. Anonymkode: f2a66...4d4 Da tror jeg de har misforstått. I grunn anbefales bilstolpose, fordi alternativet er masse klær på babyen og det er fyfy for de som er spesielt opptatt av sikkerhet. Noen mener at bilstolposen gir et lag mellom baby og bilstol som ikke er testet, men så lenge man måler helningen med posen og den er korrekt, så er det et bedre alternativ enn tykke ulldresser/jakker. Anonymkode: c10d2...391 4
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #7 Skrevet 26. september 2021 44 minutter siden, AnonymBruker said: Da tror jeg de har misforstått. I grunn anbefales bilstolpose, fordi alternativet er masse klær på babyen og det er fyfy for de som er spesielt opptatt av sikkerhet. Noen mener at bilstolposen gir et lag mellom baby og bilstol som ikke er testet, men så lenge man måler helningen med posen og den er korrekt, så er det et bedre alternativ enn tykke ulldresser/jakker. Anonymkode: c10d2...39 Det er ikke misforstått, det handler om at bilstolene ikke er testet og godkjent med bilstolpose mellom barn og stol. Anonymkode: f2a66...4d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå