Tough cookie Skrevet 25. september 2021 #1 Skrevet 25. september 2021 Jeg tok dose 1 (Pfizer) i august, og var dårlig i et par uker etterpå. Skal snart ta dose 2 (Modena ) og vet at mange blir dårligere av andre dosen, og særlig hvis man blander Pfizer og Modena. Har ikke lyst eller tid til å hangle rundt i ukesvis med influensa symptomer, smerte i armen og kvalme igjen. Tenker kanskje at det er nok for meg med 1 dose siden så mange i samfunnet er fullvaksinert? Noen som har greie på dette? 1
clyde Skrevet 25. september 2021 #2 Skrevet 25. september 2021 Kan bare svare for meg selv, men jeg var utmattet i ca. 6 uker etter Pfizer + andre bivirkninger. Legen min anbefalte å vente med andre dose så jeg ventet, vurderte også å ikke ta den. Fikk Moderna for 3 dager siden ca og føler meg helt fin. Hadde helt ærlig forventet død og helvete, så jeg er overrasket nå over at jeg er i så god form. Hadde litt vondt i armen bare. 2
Ab_naturals Skrevet 26. september 2021 #3 Skrevet 26. september 2021 Med bare 1 dose er det en stor sjanse for å bli smittet, særlig nå som alt har åpnet opp og folk går bananas. Du vil nok ikke bli veldig syk, men sjansen for smitte blir lite påvirket av bare 1 dose. Dersom dette er en akseptabel risiko for deg og du ikke har noen nær deg som er i risikogruppe, kan det jo vurderes som bedre å stå over den andre dosen hvis du frykter å bli like dårlig som etter den første. Men husk at du ikke har gyldig koronapass da, mht evnt utenlandsreiser det nærmeste året. Hvis det går for lang tid mellom dosene må du begynne på nytt igjen og ta to nye, for å få gyldig pass. Jeg mener iallefall å ha lest det et sted, men obs ikke helt sikker. Jeg ønsker deg lykke til uansett hva du ender opp med. Det er mange rare valg man må ta i disse dager 😅 3
KjøttOPP Skrevet 26. september 2021 #4 Skrevet 26. september 2021 m-RNA-vaksinene har kraftigere bivirkninger på dose 1 enn 2, så du kommer ikke til å få heftigere bivirkninger enn du allerede har opplevd. Vil nå også tro at de langsiktige konsekvensene av å faktisk ha hatt covid, strekker seg langt lengre enn vaksinene gjør 2
Alauda Skrevet 26. september 2021 #5 Skrevet 26. september 2021 Nei, fullfør din del av dugnaden og ta dose to. Ikke bare len deg på oss andre dom har tatt begge doser. Jo fler som ikke tar vaksinen eller dose to, jo lengre vil dette viruset bestå i samfunnet. 7
KjøttOPP Skrevet 26. september 2021 #6 Skrevet 26. september 2021 Alauda skrev (4 minutter siden): Nei, fullfør din del av dugnaden og ta dose to. Ikke bare len deg på oss andre dom har tatt begge doser. Jo fler som ikke tar vaksinen eller dose to, jo lengre vil dette viruset bestå i samfunnet. Viruset er vel mer kommet for å bli, for det muterer seg gang på gang. Vaksinasjonen er ment for å beskytte oss mennesker, for å overvinne viruset tror jeg ikke er mulig. 4
Alauda Skrevet 26. september 2021 #7 Skrevet 26. september 2021 KjøttOPP skrev (18 minutter siden): Viruset er vel mer kommet for å bli, for det muterer seg gang på gang. Vaksinasjonen er ment for å beskytte oss mennesker, for å overvinne viruset tror jeg ikke er mulig. Ja, man skal vokte sine ord når man omtaler dette. Min konklusjon er uansett den samme; at flest mulig bør bidra for å begrense spredningen mest mulig. 1
omno_guest Skrevet 26. september 2021 #8 Skrevet 26. september 2021 Nei Jeg har ikke tatt noe vaksine er frisk og en fisk . 3
jabx Skrevet 26. september 2021 #9 Skrevet 26. september 2021 omno_guest skrev (1 time siden): Nei Jeg har ikke tatt noe vaksine er frisk og en fisk . ...helt til du blir smittet og dermed blir ikke så frisk. 10
Xanadu Skrevet 26. september 2021 #10 Skrevet 26. september 2021 Ja, det er vits i. Nå åpner samfunnet opp igjen også, og da er det smart å være så beskyttet som overhodet mulig. Også for å beskytte andre. 3
KjøttOPP Skrevet 26. september 2021 #11 Skrevet 26. september 2021 Alauda skrev (3 timer siden): Ja, man skal vokte sine ord når man omtaler dette. Min konklusjon er uansett den samme; at flest mulig bør bidra for å begrense spredningen mest mulig. Helt enig! Fellesskapet må bevise at det står sammen og er felles om dette - som med så mye annet 1
Gjest ABM Skrevet 26. september 2021 #12 Skrevet 26. september 2021 omno_guest skrev (3 timer siden): Nei Jeg har ikke tatt noe vaksine er frisk og en fisk . Hva med de du sprer mikroben til når du blir smittet..? Driter i det vel?
Example Skrevet 26. september 2021 #13 Skrevet 26. september 2021 Ja. Nå er det gjenåpning og de som ikke tar vaksine står overfor en mye større risiko for å bli smittet enn tidligere. 4
marita31 Skrevet 26. september 2021 #14 Skrevet 26. september 2021 ja ta vaksinen. jeg var fullvaksinert for bare 3 uker siden. 2
Anbefalte innlegg