AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #1 Skrevet 25. september 2021 …noen som har erfaring? Må lufte tanker. Kvinne (36) har en stund vært venn med mann (51), og det ligger en mulighet der for «noe mer». Han ønsker det, da han er forelsket … selv er jeg usikker, er redd for å havne utpå i sklia som noen skrev i en annen tråd, og komplisere & få følelser for en jeg i utgangspunktet ikke føler er «den rette»… Men han har mange gode sider og virker som en kjernekar, det er bare det at jeg ikke er forelsket, men er nok smigret over oppmerksomheten fra en ordentlig og reflektert mann (det gjør litt ekstra godt etter dårlige erfaringer fra før). Aldersforskjellen er også noe jeg føler er for mye om man skulle ha tenkt vanlig forhold, på sikt er det kvinnen som blir sittende som taperen med så mye eldre mann… Men ja, muligheten er der for et fwb-opplegg. Jeg er usikker på om jeg skal gå for det, samtidig som jeg savner bra sex, det er en stund siden sist… Men da vil jo han antagelig håpe på noe mer, noe som er dumt når jeg ikke egentlig ønsker det samme? Begge to er single, så ingen hindringer sånn sett. På den ene siden tenker jeg at det hadde vært fint å ha en fast mann å ha sex med, på den andre siden er jeg redd for nevnte komplikasjoner, at følelser oppstår og at jeg evt blir «stuck» med noen jeg faktisk egentlig ikke er forelsket i/føles egentlig ikke rett… Hjelp, det skal tydeligvis ikke være lett. Vet ikke om denne ligger under riktig kategori, men prøver. Anonymkode: bdd26...efa
trøffel Skrevet 25. september 2021 #2 Skrevet 25. september 2021 Om du ikke har de rette følelsene har jeg ikke villet innledet et forhold til han. Og da han har følelser for deg er det en mildt sagt dårlig ide å innlede en fuck friend relasjon. Det er i hvert fall min erfaring. 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #3 Skrevet 25. september 2021 Har vært i lignende situasjon, og kom faktisk nylig ut av det etter 2,5 år med fantastisk sex, men med romantiske komplikasjoner. Så vurder dette NØYE. Dersom du bestemmer deg for å innlede et fwb forhold så er det svææært viktig at du gjør det TYDELIG at du ikke ønsker noe mer, og gjerne gjenta det utover forholdet for å minne han på det. På den måten er han hele tiden innforstått på han er med på og vil ikke forvente noe mer. Blir du forelsket så burde du utforske forelskelsen og se om det er sexen du er «forelsket» i, eller han som person. Er du usikker, så er det best å la vare. Da unngår du komplikasjoner og å såre noen. Fwb er veldig fine dersom gjort riktig med kommunikasjon og gjensidig forståelse. Anonymkode: 1169d...229 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #4 Skrevet 26. september 2021 Jeg er i ett fwb forhold, har ikke fått noen romantiske følelser for han. Liker han som person, kjemien og sexen er god, men ønsker ikke noe mer enn det med han. Følelser ville komplisert et slikt forhold, så å gå inn i et slikt forhold om en av dere er forelsket er ikke smart. Anonymkode: e5ac0...7fc 1
micromaya Skrevet 26. september 2021 #5 Skrevet 26. september 2021 Når du vet at han har følelser for deg er dette en dårlig idé. Menn ville blitt uglesett om de luftet samme tanke ;). Fwb funker fint om alt rundt er tydelig avklart, men så fort det blir følelser involvert kan det bli veldig vondt for den ene parten. 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #6 Skrevet 26. september 2021 trøffel skrev (18 timer siden): Om du ikke har de rette følelsene har jeg ikke villet innledet et forhold til han. Og da han har følelser for deg er det en mildt sagt dårlig ide å innlede en fuck friend relasjon. Det er i hvert fall min erfaring. Takk for svar alle. Jeg tenkte jo ikke forhold-forhold, men sex & vennskap… som var hans forslag, forresten. Men du har jo rett. Det er ingen god ide. Fader og, hvorfor skal det alltid være komplisert. AnonymBruker skrev (17 timer siden): Har vært i lignende situasjon, og kom faktisk nylig ut av det etter 2,5 år med fantastisk sex, men med romantiske komplikasjoner. Så vurder dette NØYE. Dersom du bestemmer deg for å innlede et fwb forhold så er det svææært viktig at du gjør det TYDELIG at du ikke ønsker noe mer, og gjerne gjenta det utover forholdet for å minne han på det. På den måten er han hele tiden innforstått på han er med på og vil ikke forvente noe mer. Blir du forelsket så burde du utforske forelskelsen og se om det er sexen du er «forelsket» i, eller han som person. Er du usikker, så er det best å la vare. Da unngår du komplikasjoner og å såre noen. Fwb er veldig fine dersom gjort riktig med kommunikasjon og gjensidig forståelse. Anonymkode: 1169d...229 Jeg skal vurdere nøye! Takk for godt svar. Jeg savner god sex, så det er ikke noe lett valg heller. Men jeg er usikker. Selv ville jeg nok ende opp forelsket i sexen, og han vil bli såret. Eller jeg ender opp i et forhold jeg kanskje ikke burde vært i, for forelsket i sexen er ikke bare-bare. AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg er i ett fwb forhold, har ikke fått noen romantiske følelser for han. Liker han som person, kjemien og sexen er god, men ønsker ikke noe mer enn det med han. Følelser ville komplisert et slikt forhold, så å gå inn i et slikt forhold om en av dere er forelsket er ikke smart. Anonymkode: e5ac0...7fc Det er sånn jeg føler for han her. Liker han som person, alt er (nesten) perfekt, men selve forelskelsen fra min side mangler… micromaya skrev (11 timer siden): Når du vet at han har følelser for deg er dette en dårlig idé. Menn ville blitt uglesett om de luftet samme tanke ;). Fwb funker fint om alt rundt er tydelig avklart, men så fort det blir følelser involvert kan det bli veldig vondt for den ene parten. Takk for svar. Du har helt rett. Jeg tar det med meg vider. Det er ikke så lett, tydeligvis. Anonymkode: bdd26...efa
Gjest Alterego666 Skrevet 26. september 2021 #7 Skrevet 26. september 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Kvinne (36) har en stund vært venn med mann (51), og det ligger en mulighet der for «noe mer». Han ønsker det, da han er forelsket … Dere kan ikke være friends w/benefits hvis én av dere er forelsket. Rykk tilbake til start.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #8 Skrevet 26. september 2021 Hvis forhold er utelukket ville jeg nok kanskje droppet det. På mitt 5 år med min fwb og selv om jeg aldri har vært forelsket og kun ser på han som en venn jeg har bra sex med blir jeg litt avstengt i forhold til andre menn, pluss at det er ikke så lett som en skulle tro at han plutselig dater noen andre, man blir jo vant til å ha han der, og plutselig er han ikke tilgjengelig. Anonymkode: 815c2...ea0 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #9 Skrevet 26. september 2021 Alterego666 skrev (4 timer siden): Dere kan ikke være friends w/benefits hvis én av dere er forelsket. Rykk tilbake til start. Kloke ord! Ja - rykk tilbake til start .. AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvis forhold er utelukket ville jeg nok kanskje droppet det. På mitt 5 år med min fwb og selv om jeg aldri har vært forelsket og kun ser på han som en venn jeg har bra sex med blir jeg litt avstengt i forhold til andre menn, pluss at det er ikke så lett som en skulle tro at han plutselig dater noen andre, man blir jo vant til å ha han der, og plutselig er han ikke tilgjengelig. Anonymkode: 815c2...ea0 Jeg tenker at forhold er utelukket hvis jeg går inn i det uten de rette følelsene? Det er ikke riktig for verken meg eller han. Folk gjør for så vidt det hele tiden, men man snakker ikke om det. Nei altså😬 Anonymkode: bdd26...efa
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #10 Skrevet 26. september 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Kloke ord! Ja - rykk tilbake til start .. Jeg tenker at forhold er utelukket hvis jeg går inn i det uten de rette følelsene? Det er ikke riktig for verken meg eller han. Folk gjør for så vidt det hele tiden, men man snakker ikke om det. Nei altså😬 Anonymkode: bdd26...efa * altså kjæresteforhold Anonymkode: bdd26...efa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå