AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #1 Del Skrevet 25. september 2021 Rundt om i verden havner flere og flere land i en vanskelig demografisk situasjon på grunn av lave fødselstall. Noen hevder til og med at dersom ingenting gjøres så vil landene kollapse. Hvis det er et eksistensielt problem for rike land at de snart får så mange gamle at landene vil kollapse. Hvorfor gjør ikke de gamle noe for å redde sitt land? Jeg husker atomkatastrofen i Japan i 2011. Da meldte pensjonerte ingeniører seg frivillig til å gå inn i det radioaktive området for å rydde. Slik ofret de seg for at den yngre generasjonen skulle slippe kreft. Hva kan gamle folk gjøre for å redde sitt land fra kollaps på grunn av lave fødselstall? Hvis det handler om å redde mine barn og barnebarn, hadde jeg uten å nøle sagt fra meg pensjon og om nødvendig akseptert å dø tidligere enn naturen kanskje hadde planer om. Jeg hadde i alle fall ikke sittet stille og krevd pensjon og omsorg som knakk ryggen på den yngre generasjon. Anonymkode: d1055...9ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #2 Del Skrevet 26. september 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva kan gamle folk gjøre for å redde sitt land fra kollaps på grunn av lave fødselstall? Hvis det handler om å redde mine barn og barnebarn, hadde jeg uten å nøle sagt fra meg pensjon og om nødvendig akseptert å dø tidligere enn naturen kanskje hadde planer om. Det vil ikke gjort noen forskjell, problemet er lave fødselstall, ikke at folk blir eldre. Anonymkode: 303ff...23d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå