AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #1 Skrevet 25. september 2021 Hva er trenden nå innenfor interiør? Hvor ofte endres dette og hva kommer til å være «in» i 2023? Prøver å planlegge huset vi skal bygge. Anonymkode: 46ed8...be0
Gjest loveli Skrevet 25. september 2021 #2 Skrevet 25. september 2021 Hvis du skal planlegge huset du skal bygge så hadde jeg ikke brydd meg om hva som er trenden i 2022/23.. Tenk lenger frem. Ting jeg hadde droppet: - Spiler. - Terrazzo på badet. - Grå laminat eller veldig lyse hvite gulv av tre. - Svart kjøkken.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #3 Skrevet 26. september 2021 Skal du planlegge et hus, så er det viktigere ting å tenke på først enn hva slags overflater du skal ha. Planløsning, planløsning, planløsning! Gode og fleksible planløsninger som gjør at huset er praktisk å bo i og kan tilpasses behov som kan oppstå. Dvs mulighet til å bo på et plan uten trapper og brede nok dører og løsninger praktisk også for f.eks. rullestol, for man vet ikke hva som skjer. Angående overflater bør du tenke på hva dere faktisk liker og ikke så mye på trender. Du kan alltids male veggene, for å si det sånn.. Det er også lurt å tenke på hva du overhodet IKKE liker, for det hjelper lite at x og y er trendy hvis man hater begge deler. Jeg vet om mange nok som velger ut fra hva de tror andre vil like om de en gang skal selge, de blir aldri mer enn halvfordøyde med sine veldig nøytrale løsninger eller trendløsninger. Anonymkode: 93f57...fc8 3
Gjest loveli Skrevet 26. september 2021 #4 Skrevet 26. september 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Skal du planlegge et hus, så er det viktigere ting å tenke på først enn hva slags overflater du skal ha. Planløsning, planløsning, planløsning! Gode og fleksible planløsninger som gjør at huset er praktisk å bo i og kan tilpasses behov som kan oppstå. Dvs mulighet til å bo på et plan uten trapper og brede nok dører og løsninger praktisk også for f.eks. rullestol, for man vet ikke hva som skjer. Angående overflater bør du tenke på hva dere faktisk liker og ikke så mye på trender. Du kan alltids male veggene, for å si det sånn.. Det er også lurt å tenke på hva du overhodet IKKE liker, for det hjelper lite at x og y er trendy hvis man hater begge deler. Jeg vet om mange nok som velger ut fra hva de tror andre vil like om de en gang skal selge, de blir aldri mer enn halvfordøyde med sine veldig nøytrale løsninger eller trendløsninger. Anonymkode: 93f57...fc8 Enig i dette. Å ha et soverom, kjøkken, stue og bad på ett plan er lurt. Spesielt et bad i hver etasje. Har dere barn hadde jeg også prioritert en god entré med god løsning. Altfor mange entré-er lages slik at de er pepret med dører til andre rom og det er umulig å få til en god garderobeløsning. Så må dere jo se hva slags stil dere liker selv. Herskapelig eller minimalistisk? Skal dere ha store lister eller listefritt? Hva liker dere? Trender kommer og går, og så må vegger, gulv og tak være i stil til huset utenpå. Altfor mange pusser opp hypermoderne i gamle villaer, det funker sjeldent bra. Jeg tror jeg ville tenkt mer på beliggenheten til huset på tomta og i forhold til sola. Jeg følger en instagramkonto som er åpen om at hun angrer på at hun lagde et walk-in closet mot utsikten (men uten vindu!!! 😬) og baderommet på baksiden av huset på andre siden av soverommet... WHY!? Sånne feil må du unngå. Selvfølgelig, for de fleste, ville det vært naturlig å legge baderommet mot utsikten og smelle opp et stort vindu slik at man kan ligge i badekaret og se ut. Hvertfall ha vindu i alle rom mot utsikten... Men det er ikke vits å tenke så mye på det hvis dere ikke ha utsikt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå