Gå til innhold

Smittetall og informasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Hvor finner man informasjon om daglige  smittetall i sitt område nå som VG har sluttet med oversikten sin? 🤔

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vg har fremdeles oversikt, bare flyttet den litt lengre ned på siden :) 

Skrevet
mandel92 skrev (59 minutter siden):

Vg har fremdeles oversikt, bare flyttet den litt lengre ned på siden :) 

Å ja, det så jeg ikke😂 takk for svar 😊

Skrevet

Smittetallene som vises fremover vil ikke være pålitelige. Nedjustert TISK innebærer utstrakt bruk av selvtester, de registreres ikke. 

• Liker 1
Skrevet

VG har gjemt unna koronamonitoren sin?? Så bra!
Men FHI har nok fortsatt tallene om den skulle forsvinne helt.
Ikke at jeg anbefaler noen å sitte og følge smitten minutt for minutt. Det er ikke bra for den psykiske helsen.

Smittetallenes betydning er også betydelig overvurdert. De avhenger av mange utenforliggende faktorer som ferier ,hellogdager, testkapasitet, fryktnivå og politiske beslutninger, for å nevne noen. Men det er visst få villige til å ta innover seg, dessverre.

• Liker 4
Skrevet
Babushka skrev (1 time siden):

Smittetallene som vises fremover vil ikke være pålitelige. Nedjustert TISK innebærer utstrakt bruk av selvtester, de registreres ikke. 

Men om selvtesten er positiv må den vel bekreftes med en offisiell test?

Skrevet
rosemarin skrev (6 minutter siden):

Men om selvtesten er positiv må den vel bekreftes med en offisiell test?

Ja den skal jo det, men vi går jo glipp av antall som har testet seg. Da vil jo andel positive blant de som har testet seg ikke være korrekt.  Nedjustert TISK vil jo føre til at færre nærkontakter testes og settes i karantene, som betyr flere smittede uten symptomer som ikke fanges opp. 

• Liker 1
Skrevet

Det blir jo spennende å se hvor mye smittetallene øker nå etter gjenåpningen. Vil jo tro at korona også koste seg på festen. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg liker å følge med tallene for å få et visst overblikk, men skjønner jo at det ikke blir helt riktig nå som korona er mer eller mindre avblåst og folk kanskje ikke orker å teste seg lengre 🤷‍♀️

• Opprett ny...