Gå til innhold

Varmer en genser i bomull?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser på noen strikkegensere som er laget i bomull. Vil det være noe varme i dem? Hva med collegegensere?

Anonymkode: 0de44...d9f

Skrevet

Det er jo et lag med klær, men det er ikke som ull nei. Collegegensere i bomull er heller ikke varme.

Anonymkode: 09ffc...b57

Skrevet

Det varmer jo mye mer enn ingenting. (Så lenge det er tørt)

Men ull er jo ekstremt mye bedre. Varmer mer, puster bedre og fungerer selv om det er fuktig. Våt bomull er det verste man kan ha, da er det bedre å kle av seg... 

Skrevet

En bomullsgenser varmer, men ikke i minusgrader. Er som regel nok med collegegenser hjemme/ inne. Jeg bruker to samtidig på vinteren eller hettegenser under. Ullgenser er nesten alltid for varmt inne. Ute er noe helt annet. 

Anonymkode: 3b21a...918

• Liker 1
Gjest Føsleguri
Skrevet

Det er forskjellig tykkelse på bomullsgensere. En tykkere genser vil ofte være varmere enn en tynn, og tett strikk vil være varmere enn hullstrikk.

Jeg strikker mye i bomullsgarn fordi det ikke er like varmt som ull. Behagelig med strikketopper i bomull på sommeren.

Skrevet

Jeg bruker mye gensere i bomull, både strikk, collegegensere og tynnere trøyer. Min erfaring er at bomull holder meg varm, også i minusgrader. Jeg har både tynnere og tykkere strikkegensere i bomull til ulik bruk i ulike årstider og temperaturer.

Anonymkode: 1f5a6...24c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...