Gå til innhold

Sjø eller fjell?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Liker dere best å dra på utendørsturer ved sjøen eller oppe i fjellet? 

For min del er det helt klart sjø, strender og litt skog i flatt terreng. Elsker sjølukt, lett bris, utsikt rundt meg og at jeg slipper masse turutstyr. Jeg synes det er veldig mye mas om fjellturer her i Norge, og det er jo nesten det eneste folk snakker om når skal de på en "friluftstur". Det er også veldig mye fokus på dette i aviser, nettartikler og på Facebook. Bare nå under korona har folk valfarta til alle fjellene som finnes i Norge. Dette skal selvfølgelig dokumenteres på alle sosiale medier. 

Det er trist at det er sånn. 

Anonymkode: 21869...a39

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er helt enig i at det har vært mye fjellmas de siste årene. Eller egentlig friluftsmas i det hele tatt. Selv er jeg blant de som henter mest energi ved å være i ro inne, og trodde egentlig jeg var den eneste, og at det var noe galt med meg, helt til jeg leste at Anita Krohn Traaseth også hadde det slik. 

Når det er sagt: jeg liker både fjell og sjø, men foretrekker fjellet. Jeg har ingen behov for å gå på de aller lengste turene eller de aller mest spektakulære toppene. Å gå i dalene og dalsidene, raste ved et fjellvann og å kjenne den skarpe, friske fjellufta er givende nok. 

Skrevet

Liker begge deler. Har vokst opp med tilgang til små fjelltopper så fjelltur innebar sjeldent noe mer enn joggesko og kanskje liten sekk med drikke og en kjekspakke.

Men sjøen! Det er fred og ro❤ Både ved sjøen, men gjerne i seilbåt. Liker å gå til sjøen og sette meg og bare se på bølgene som ruller innover.

Anonymkode: c6efb...cc9

Skrevet

Utlandet har aldri fasinert meg. Norsk natur og oppleve de villeste fjell og fjorder Norge har å tilby. Magisk. 

Skrevet

100 % sjø

Anonymkode: ab415...604

Skrevet

Klarer ikke helt å skjønne hvorfor du mener det er trist alt folk vil på fjellet hvor de kan gå endeløst. Strandsonen er veldig begrenset mtp bevegelsesfrihet når det bygges nært fjorden overalt. Det er ikke på langt nær like øde eller befriende. Dessuten er jo turdestinasjon nr 1 i Norge Loen og Hardanger og Geiranger og alt det er jo fjord.

Anonymkode: 61243...ec4

Gjest Elder Millennial
Skrevet

Liker meg best på høyfjellet, er ikke vandt med å være ved sjøen så det har jeg egentlig ikke noe forhold til. Ellers er det ganske magisk å gå i skikkelig gammel skog også. 

Skrevet

Liker begge deler. På sommeren synes jeg det er fantastisk å bade i saltvann, så da velger jeg vanligvis sjøen. Fjellet er flott uansett årstid.

Anonymkode: cbf38...5e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...