Gå til innhold

Skraping på døra (katter)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to katter, de har klorebrett og alt som måtte være, men de skraper på dørene, hva kan vi gjøre for å stoppe dette? Nå har vi prøvd med sterke nei i flere måneder, og tatt dem i nakkeskinnet, og til og med prøvd med vann :overrasket: De bryr seg ikke, og vannet er tydeligvis veldig gøy :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:ler: kattene våre å klorte opp en vegg rett ved døra, uansett så måtte de bare klore på den..

Ikke så lett å bli kvitt den kloringen..det er liksom 'kosen' dems det..

Bruker dere vannflaske med sprut??

Send en sprut rett over nesa på dem..det kan de ikke syns er gøy..

Men spørs jo hvor gamle de er også, bør læres av med sånnt da de er små..

:ler: katter er noen komiske dyr iblandt :ironi:

Skrevet

Heng opp klorebrettet på døra, så slutter de sikkert ;)

Skrevet

Har selv en katt som klorer på dørene, viduene alt etter som hvor vi er i huset. Hun brukker dette i steden for å mjaue når det er noe hun vil, og det er utrolig irriterende. Jeg har også kjeftet men jeg har vel i grunnen gitt opp. ;)

Skrevet

Sett et klorebrett ved døren, og bestemt flytt de bort på klorebrettet når de starter å klore på døren. Nytter ikke å rope NEEEEI til katter, de skjønner ikke norsk, og de skjønner heller ikke norsk om du roper dobbelt så høyt.

Kanskje en ide å sette klorebrettet høyt, og sørge for at det er langt nok, katter elsker å starte kloringa høøøøøøyt oppe og strekke seg så laaaaaaaaaaaaange de er! :-)

Kloringa er katteinstinkt, ikke noe de gjør for å være ondsinnet.

Skrevet

Og jeg har en som klorer alt han kan på sofaen og gulvteppet....men er han interessert i å høre ?

Ikke tale om.

Skrevet

Kan jo hende kattene har lært at det å skrape på døra, gjør at de får oppmerksomhet fra dere. Det er da dere reiser dere fra sofaen og kommer bort til dere. Og for katter kan det være positivt med all type oppmerksomhet, selv om det innebefatter streng ordbruk fra deres side.

Ellers har de en get-off spray på dyrebutikken som du kunne sprayet på døra. Dette har hjulpet til for å holde mine katter borte fra sofaen. Og så kan du spraye kattemynte på klorebrettet, så det blir mer interessant (det er dog ikke alle katter som reagerer på kattemynte).

SÅ jeg ville i en periode prøvd å spraye døra med lukt, og heller oversett katten så den ikke får den oppmerksomheten den kanskje ønsker. Gi heller masse oppmerksomhet når katten er flink og ikke klorer opp døra :)

Skrevet

Jeg har også prøvd spray kjøpt i dyrebutikken og sprayet på sofaen.......Men katten min bryr seg ikke, han klorer like herlig.

Skrevet

Den ene katten min drev og skrapte på soveromsdøra om nettene når han ville inn til oss. Vi ignorerte det, og dersom han skrapte om morgenen når vi hadde tenkt å stå opp, gjorde vi et poeng av å vente til han ikke skrapte lenger. Tror nok at all PR er god PR for den katten :ler: Nå har han for det meste gitt seg, men han skraper fortsatt en gang i blant, selv med get off-spray. Jeg vet i hvert fall at vi skal ha to dører mellom oss og kattene når vi kjøper ny leilighet...

Gjest metoyou
Skrevet

Hver morgen når klokka ringer så skraper alle tre dyrene på soveromsdøra..."Hallooooo? Dere skal ståååå opp! Vi vil ha snop og OPPMERKSOMHET!!!!" :ler:

Ellers er de veldig flinke...har veldig mye klorestativer+en sofa som er deres til å gjøre HVA de vil med...Flinke dyr :klappe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...