AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #1 Skrevet 25. september 2021 Jeg bor med mamma og en venninne av mamma i en leilighet. Mamma leide ut rommet til søstern min fordi en venninne av henne trengte et sted å bo. Mamma er ofte veldig dumsnill og setter ofte andre før døtrene sine... Nå er det slik at venninna til mamma ikke har betalt husleie på 6 mnd, og bare bor der gratis. Mamma har irritert seg over det, men syns det er vanskelig å kaste henne ut. Venninna har også vært mye sur og gretten mot oss, og det har gått mye utover meg som er mest hjemme med henne. Jeg er egentlig redd og stressa rundt henne, men jeg er også sint på henne og vil ha henne bort. Hjemmer er blitt negativt og utrygt pga henne. Det ble slutt typen til søstern min nå, så hun har nettopp flyttet hjem igjen og må sove på rom med mamma. Søstern min må snart hente flyttelasset sitt med møbler og klær og ting, men venninna til mamma har spurt om å få bo her ut oktober. Det blir jo gratis siden hun ikke kan betale, noe hun ikke har gjort på et halvt år. Jeg vet venninna til mamma kunne bodd hos andre venner, det har hun gjort før, og mamma trenger å ta seg av søstern min nå og hjelpe henne, og hun trenger å få tilbake rommet sitt. Hva tenker dere er rett i denne situasjonen? Anonymkode: bd209...38e
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #2 Skrevet 25. september 2021 Hvis dere lurer er jeg 21 år og søstern min er 25. Jeg og mamma og søstern min har et fint forhold alene, noe jeg tror venninna til mamma er sjalu på. Anonymkode: bd209...38e
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #3 Skrevet 25. september 2021 Jeg tror dere er gamle nok til å flytte hjemmefra. Hadde dere vært yngre hadde jeg tenkt at hun burde satt dere først, men dere er begge voksne. Betaler dere leie? Anonymkode: 0490b...d0a 23
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #5 Skrevet 25. september 2021 Jeg og søstern min betaler litt husleie da mamma har dårlig råd. Anonymkode: bd209...38e 4
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #6 Skrevet 25. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tror dere er gamle nok til å flytte hjemmefra. Hadde dere vært yngre hadde jeg tenkt at hun burde satt dere først, men dere er begge voksne. Betaler dere leie? Anonymkode: 0490b...d0a Ja, jeg betaler leie. Søstern min har nettopp hatt et samlivsbrudd, så så langt har vi ikke kommet enda. Spørsmålet er, er det riktig å la henne bo gratis? Jeg har måttet betale husleie siden jeg begynte å jobbe. Anonymkode: bd209...38e
Raven.Writingdesk Skrevet 25. september 2021 #7 Skrevet 25. september 2021 Hun skal selvfølgelig kaste ut «venninna». AKA snylteren. 8
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #8 Skrevet 25. september 2021 KjøttOPP skrev (1 minutt siden): Hvorfor flytter du ikke ut...? Jeg betaler husleie, og skal bo hjemme for å spare penger. Anonymkode: bd209...38e 3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #9 Skrevet 25. september 2021 Raven.Writingdesk skrev (Akkurat nå): Hun skal selvfølgelig kaste ut «venninna». AKA snylteren. Men hvordan? Mamma er dumsnill og blir manipulert. Anonymkode: bd209...38e
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #10 Skrevet 25. september 2021 Her tror jeg mor må være streng og si at hvis uteblivelse av husleie for siste 6mnd ikke kommer på konto nå. Så er ikke ut oktober noe tema. Hvis siste 6mnd pluss leie for oktober kommer med en gang og på forhånd. Sp er ut oktober greit. (lettest å få inn pengene sånn) Ellers tenker jeg at dere søstre deler bo, mat og div utgifter på 3 med moren deres. Da bor dere alle 3 fortsatt billig nok. Til at dere kan spare litt penger. Også moren deres kan spare litt penger. Da får den dumsnille mora di litt igjen for å være så snill. Det fortjener hun. Anonymkode: 2d384...526 8
Raven.Writingdesk Skrevet 25. september 2021 #11 Skrevet 25. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men hvordan? Mamma er dumsnill og blir manipulert. Anonymkode: bd209...38e Dere må jo ta en seriøs prat med henne begge dere to søstrene, si at dere mistrives med henne i hus og at hun bare utsetter og utsetter. Hun (venninna) - viker fra opprinnelige avtaler og er ikke til å stole på, hun er upålitelig. Det vil garantert medføre større risiko for friksjon og krangling mellom dere to søstre og mor når dere har mindre plass å være på, dere blir gående å tråkke «oppå hverandre». Det er ofte grobunn til konflikt. Unnskyld at jeg spør men feiler det din mor noe? Sliter hun sosialt? Har hun nedsatt intelligens ? Sliter hun med noe annet? 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #12 Skrevet 25. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg betaler husleie, og skal bo hjemme for å spare penger. Anonymkode: bd209...38e Men da velger du jo selv å bo i negativiteten kun med et økonomisk incentiv. Trenger ikke kommer her å høste sympati når du fint kan gjøre noe med situasjonen, men velger å unnlate. Anonymkode: 5e5a5...6d2 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #13 Skrevet 25. september 2021 Kan du og søstera di gro et par baller og kaste ut venninna? Eller kan dere flytte sammen kanskje i en annen leilighet? Anonymkode: 39752...b4d 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #14 Skrevet 25. september 2021 Hvis din mor og venninna har husleiekontrakt er det på tide å sende saken til inkasso. Det er det kanskje uansett. Da er de nok ikke venninner lengre, og hun flytter ut. Anonymkode: cf872...129 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #15 Skrevet 25. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men hvordan? Mamma er dumsnill og blir manipulert. Anonymkode: bd209...38e Det er bare å gi beskjed om at moren din trenger plassen selv. Og siden hun ikke betaler noen ting. Så kan hun ikke kreve å bli boende. Det er hun selv som må ta ansvar for det. Så ikke bit på manipulering. Uansett hvordan hun vinkler det er det uansett hennes eget ansvar. Anonymkode: 2d384...526 2
Daria Skrevet 25. september 2021 #16 Skrevet 25. september 2021 Her er det vel egentlig to problemstillinger. 1) Denne venninna bør jo åpenbart betale husleie som avtalt, og mor slutte å være en konfliktsky dørmatte. 2) Det er ingen selvfølge at et voksent, utflyttet barn har rett på å få tilbake pikerommet ved behov, særlig ikke når det er utleid til andre. 3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #17 Skrevet 25. september 2021 Flytt ut, du er 21, prøv å få bedre/mer/flere jobb hvis du synes du ikke har råd eller finn en venninne med jobb som er pålitelig betaler for å dele leilighet med henne. Din mors venninne bør være kun din mors problem, ikke ditt. Hvis du absolutt må bo med mor og søster, prøv å finn ny bolig til dere tre og at venninna ikke følger med på lasset. Anonymkode: 3df4a...9d4 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #18 Skrevet 25. september 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg betaler husleie, og skal bo hjemme for å spare penger. Anonymkode: bd209...38e Riktig....du sa jo at mamma er «dumsnill». Derfor lar hun sine to voksne døtre bo der. Anonymkode: 8a386...50a 3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #19 Skrevet 25. september 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Men da velger du jo selv å bo i negativiteten kun med et økonomisk incentiv. Trenger ikke kommer her å høste sympati når du fint kan gjøre noe med situasjonen, men velger å unnlate. Anonymkode: 5e5a5...6d2 Men er det greit at venninna til mamma bor der gratis? Hun har blitt utnyttet før, av stefaren min, men hun fikk kastet han ut. Han hadde så mye gjeld at han aldri kunne betale noe husleie eller såvidt mat. Så jeg er ganske sint og lei nå... Voksne mennesker som utnytter mamma og bor gratis, mens hennes egne døtre er de eneste som betaler. Det skulle vært omvendt, egentlig. Men jeg har alltid følt at jeg betalte for stefaren min som bodde gratis, og nå venninna. Anonymkode: bd209...38e 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #20 Skrevet 25. september 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Riktig....du sa jo at mamma er «dumsnill». Derfor lar hun sine to voksne døtre bo der. Anonymkode: 8a386...50a Men det er helt greit at venninna bor gratis? Anonymkode: bd209...38e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå