Gå til innhold

Hvordan vet man om man er dehydrert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynn å bruke en gjenbrukbar flaske kun til vann, så er det lettere å holde oversikt over hvor mye du drikker.

Anonymkode: 15375...6d5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg drikker kun tre glass cola daglig. Liker ikke vann og saft. Av og til drikker jeg litt kaffe. 

Her svarer du på ditt eget spm. Drikk vann. Du lærer deg å like det. Kutt ned på cola.

Anonymkode: b9022...33a

• Liker 1
Skrevet

Som andre har nevnt - du ser det best på urinen. Er den mørkegul og lukter, så er du dehydrert. Drikk til urinen blir lysegul og ikke lenger lukter stramt.

Anonymkode: 3669d...592

• Liker 1
Skrevet

Det er ingen tvil om at bestemoren din har rett. De symptomer du beskriver tyder på dehydrering. Og de mengdene du angir av inntak er altfor lave.

Det er viktig å få i seg riktig menge væske i løpet av en dag. En voksen person bør få i seg mellom 2 til 2,5 litet væske hver dag, og vann den beste væskeerstaningen. 

Alle funksjoner i kroppen vil påvirkes av for lavt væskeinntak. 

Anonymkode: 00d63...5b6

• Liker 2
Skrevet

2 glass vann til dagen klarer du fint uten at verden går over ende. 

Del de 2 glassene opp i 4 små i løpet av dagen om du må. Ta 1-2 store slurker så er det gjort.

Anonymkode: 4f7fd...001

Skrevet

Hvordan går det an å ikke like vann, er du oppfostret på brus og saft? Vann smaker jo ingen ting, og de fleste trenger å drikke minst to-tre glass vann om dagen, i tillegg til det man drikker til måltider.

Skrevet

Det er bedre å drikke brus og saft enn å ikke drikke noe. Da jeg som barn lå på sykehuset og var dehydrert, så ble jeg tilbud både sukkerholdig saft, juice og brus av sykepleierne - nettopp av den grunn.

Anonymkode: 3669d...592

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for alle innspill her. I dag har jeg gjort sin dere har sagt. Har funnet en flaske på 0,75l med "tut" slik at det er lett å bare ta noen sipper rett ut av kjøleskapet. 

Jeg har drukket hele den i dag. I tillegg har jeg sakte pimpet 0,5l med eplejuice og farris. 

Fant og ut at farris med saft er godt. 

Så hittil har jeg drukket 1,25l og det er MYE for meg. 

Nå er det kveld og vi skal spise og jeg drikker garantert to glass cola. 

Er dere stolte av meg? 😅😇Tror hvertfall bestemor er det og jeg er det selv. 

Skal fortsette i samme spor og ser om det hjelper. 

Første dag på uker uten intens hodepine konstant.... Fortsatt svimmel og slapp da... Men tar vel litt tid. 

TS 

Anonymkode: 9be1b...5df

• Liker 5
  • Hjerte 1
Gjest Anonym373
Skrevet

Jo mere gul , jo mere dehydrert. jeg har blank urin, ser ut som vann. Har aldri vondt i hodet, løs i magen eller slapp.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tusen takk for alle innspill her. I dag har jeg gjort sin dere har sagt. Har funnet en flaske på 0,75l med "tut" slik at det er lett å bare ta noen sipper rett ut av kjøleskapet. 

Jeg har drukket hele den i dag. I tillegg har jeg sakte pimpet 0,5l med eplejuice og farris. 

Fant og ut at farris med saft er godt. 

Så hittil har jeg drukket 1,25l og det er MYE for meg. 

Nå er det kveld og vi skal spise og jeg drikker garantert to glass cola. 

Er dere stolte av meg? 😅😇Tror hvertfall bestemor er det og jeg er det selv. 

Skal fortsette i samme spor og ser om det hjelper. 

Første dag på uker uten intens hodepine konstant.... Fortsatt svimmel og slapp da... Men tar vel litt tid. 

TS 

Anonymkode: 9be1b...5df

Bra! Fortsett å drikke,så mye du orker så ser du formen blir bedre ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...