Gå til innhold

Hva hjelper egentlig mot fukt på soverom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det bare er meg så er det ikke så ille, men nå er kjæresten min hos meg og når vi våkner om morgenen så er det "vått" i lufta og masse vann på soverom vinduet. Jeg leier en kjeller leilighet som ellers ikke er så plaget med fukt. Jeg har ikke råd til luftavfikter enda, så hva er første hjelp rådene. Sove med åpent vindu? Varme opp soverom? Jeg har luftluke på veggen som er åpen og jeg lurer på å ha vinduet på gløtt om natta også, vil det hjelpe? Er ikke kaldt på soverom men ikke veldig varmt heller siden jeg fort blir varm. Hjelp mottas med takk!

Anonymkode: cd87b...793

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du ser etter en billig midlertidig Quick fix kan krystall kattesand være en billig luftavfukter. 

Anonymkode: aa8cc...f36

Gjest TheCatLady
Skrevet

Du kan kjøpe en sånn her for eksempel og prøve om det hjelper til da får råd til en elektrisk luftavfukter :https://www.clasohlson.com/no/Torrbollen-luftavfukter-Original/p/36-6050

Jeg har ikke et sånt voldsomt problem som deg, men synes den hjelper litt på badet. Leier sokkelleilighet så da kan jo fukt være et lite problem. Mulig du kan prøve å ha vinduet litt på gløtt også. 

Vil tro at problemet er at det ikke er nok ventilering der, men har ikke sånn voldsomt peiling da. 

Skrevet

Du snakker med huseier om dette.

Han er heller ikke keen på at soverommet blir ødelagt av fukt og det er en feil du faktisk kan klage på og kreve utbedret.

En bolig skal tåle normal bruk, som at folk sover på soverommet f.eks. Tåler ikke boligen det så kan du kreve avslag på leia frem til mangelen er fikset.

Skrevet

Kommer meg ikke til butikk i dag så får prøve å åpne vinduene. Er ikke så mye huseier kan gjøre, det er kjeller leilighet og det er smått meg fukt her av og til, men det ble ille av to personer. Får passe på å ha vinduet ett hakk åpent i natt og se. 

Skrevet

Det funka å ha vinduet litt på gløtt, ingen fukt og luftig og normalt i dag. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...