AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #1 Skrevet 25. september 2021 Vært gift i 10 år. De siste årene har vært grusomt tøffe. Orker ikke ta detaljer men handler om at ektefelle har endret atferd. I lys av dette har jeg vurdert å forlate han. Hasj har gjort meg vondt og usikker. Jeg har derfor begynt gå han litt i sømmene. Kontaktet bl. a hans tidligere samboer. Han har fortalt at hun var grusom mot han. Og at hun var utro med flere menn og derfor måtte han gå fra henne. Han omtaler henne som en psykopat. Etter samtalen med henne og flere som kjenner henne vet jeg at det hasj har sagt er løgn. Hun var aldri stygg mot han eller utro. Han har funnet det på. Sannheten var at hun følte de var for forskjellige og hun mistet følelsene. I alle år har jeg vist han max empati for det han har vært gjennom. Han har vært et offer som har hatt det vondt og jeg har overøst han med kjærlighet. Hun kunne fortelle at det han har fortalt om en ulykkelig barndom og hendelser i livet, heller ikke stemmer helt med virkeligheten. Jeg føler meg så sviktet. Lurt. Skuffet. Jeg tror dette er nok til at jeg går nå. Men bør jeg konfrontere han? Er han syk siden han holder på med så mye løgn og de siste år har vist en fæl side av seg selv? Jeg er litt redd. Hva gjør jeg? Hva er det med han? Anonymkode: 78d4b...7bf
Mooza Skrevet 25. september 2021 #2 Skrevet 25. september 2021 Det er jo litt rart at han har endret adferd. Det er jo ikke normalt. Dere har vært gift i 10 år, sier du. På ti år blir man rimelig godt kjent. Dette med endret adferd. Kan det være at han plages av noe i perioder som endrer måten han ser på de rundt seg? Det er jo ingen som endrer personlighet plutselig. Den er fast etter du er 20 år. Hvis du merker at det er noe som har skjedd, så kan det jo være at det er noe i han som har endret seg. Jeg spør fordi min eks-samboer som jeg hadde barn med, var bipolar. Den diagnosen ble stilt etter at det ble slutt. Men jeg var jo helt forvirret over de siste årene våre sammen. Jeg forstod liksom ikke at jeg - menneskekjenneren- satt med en mann jeg ikke kjente. Jeg ble helt satt ut av det hele. I ettertid burde jeg jo kanskje forstått at her var det noe veldig ille på gang. Han elsket jo meg og ungene, og det var jo rart at han kunne gjøre så mye rart. Og at han plutselig ble så lei seg og hadde så mye vondt han måtte få ut. Samtidig som han i perioder dreit fullstendig i oss og var hensynsløs. Han løy og stakk rett og slett av. Det var jo helt absurd egentlig. Men jeg kjente jo han! Eller? Jeg fikk det ikke til å stemme, samtidig som jeg måtte takle alt dette med egne følelser og alt ansvar. Så det var jo en bølgedal uten like. Nå skjønner jeg jo hva som skjedde-. Men da skjønte jeg jo ingenting.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #3 Skrevet 25. september 2021 Mooza skrev (6 minutter siden): Det er jo litt rart at han har endret adferd. Det er jo ikke normalt. Dere har vært gift i 10 år, sier du. På ti år blir man rimelig godt kjent. Dette med endret adferd. Kan det være at han plages av noe i perioder som endrer måten han ser på de rundt seg? Det er jo ingen som endrer personlighet plutselig. Den er fast etter du er 20 år. Hvis du merker at det er noe som har skjedd, så kan det jo være at det er noe i han som har endret seg. Jeg spør fordi min eks-samboer som jeg hadde barn med, var bipolar. Den diagnosen ble stilt etter at det ble slutt. Men jeg var jo helt forvirret over de siste årene våre sammen. Jeg forstod liksom ikke at jeg - menneskekjenneren- satt med en mann jeg ikke kjente. Jeg ble helt satt ut av det hele. I ettertid burde jeg jo kanskje forstått at her var det noe veldig ille på gang. Han elsket jo meg og ungene, og det var jo rart at han kunne gjøre så mye rart. Og at han plutselig ble så lei seg og hadde så mye vondt han måtte få ut. Samtidig som han i perioder dreit fullstendig i oss og var hensynsløs. Han løy og stakk rett og slett av. Det var jo helt absurd egentlig. Men jeg kjente jo han! Eller? Jeg fikk det ikke til å stemme, samtidig som jeg måtte takle alt dette med egne følelser og alt ansvar. Så det var jo en bølgedal uten like. Nå skjønner jeg jo hva som skjedde-. Men da skjønte jeg jo ingenting. Takk for at du deler. Dette høres tøft ut for deg, og det blir interessant for meg. Begge hans foreldre er bipolare og jeg har selv vært innom tanken på om han her også er det. Men hvorfor lyver han om ting som er mange mange år siden? Dette gjorde han da vi møttes, fortalte historier om vond barndom og en utro dame. Så stemmer det jo ikke!! Hvorfor gjør noen slikt? Min mann er kjempe ustabil. Mannevond rett og slett og jeg er redd han av og til. Er bipolariteten til din eks årsaken til bruddet mellom dere? Jeg for min del orker ikke leve med dette så mye lenger. Ts Anonymkode: 78d4b...7bf
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #4 Skrevet 25. september 2021 Hasj? Anonymkode: 36986...074 5
Eneri Skrevet 25. september 2021 #5 Skrevet 25. september 2021 Syns du skal gå fra ham siden han oppfører seg slik at du blir redd. Uansett om alt er løgner eller om han bare åpner seg mer for deg enn eksen, og uansett om han er bipolar eller ikke. Du har brukt til år på å 'redde ham'. Ikke utsett deg for flere år med det der. 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #6 Skrevet 25. september 2021 Uansett grunn, så skal du ikke bli i et forhold der du er redd. Hvis han har en sykdom der han kan få hjelp, så er det fint for han selv. Men løpet er uansett kjørt for forholdet. Redselen har satt sine spor, og selv om han skulle bli bedre, så vil kroppen din fortsatt være på vakt for tilbakefallene. Alltid. Anonymkode: d3f88...3f5 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #7 Skrevet 25. september 2021 En konfrontasjon vil gjerne føre til benektelse og store diskusjoner, og utsettelse av brudd. Det beste er gjerne å bare si at du ikke elsker han lenger, og at det er slutt. Han kan ikke argumente mot det. Anonymkode: d3f88...3f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå