Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 12, kvalmen har ikke begynt å avta eller blitt bedre på noen som helst måte. Går på medisiner, men de virker ikke noe særlig.

Jeg vet rett og slett ikke om jeg orker dette lenger. 

Anonymkode: 0dddf...3a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, føler med deg. Forhåpentligvis går den over, selv om ingen kan si når. De første er ikke særlig kvalme lenge utover første trimester. 

Når det er sagt så kastet jeg opp daglig fra ca uke 8 frem til uke 14 med førstemann, og fra uke 7 til uke 32 med andremann 🤢

Skrevet (endret)

Er i uke 36 og den har aldri forlatt meg, bare lært meg å leve med den. 
Sykemeldt hele veien. 

Kan jo tenkes det går over for deg :)

Endret av mereo
Skrevet
SkjultBruker skrev (2 minutter siden):

Uff, føler med deg. Forhåpentligvis går den over, selv om ingen kan si når. De første er ikke særlig kvalme lenge utover første trimester. 

Når det er sagt så kastet jeg opp daglig fra ca uke 8 frem til uke 14 med førstemann, og fra uke 7 til uke 32 med andremann 🤢

Men hvordan ordnet du livet da? jeg er jo sengeliggende, 100% sykmeldt og hadde ikke hatt sjans til å ta meg av et storesøsken.

Skrevet

Føler med deg.. Er i uke 25 nå, og har endelig en noe bedre dag i dag, enn de tre siste. 

Kaster opp stort sett hver dag, men kan ha gode perioder på opptil 3 dager sammenhengende også, jeg lever og ånder for de dagene.

Er mitt første barn, så kan heldigvis ta det med ro når jeg trenger på kvelder og i helger. Jobber 80% nå etter sommerferien, men jobbet 100 % frem til sommerferien. Jobber med barn, så det er full rulle på jobb da. Blir som regel kvalm på ettermiddag/kvelden uansett, så kan klare meg gjennom jobbdagen, men er sengeliggende resten av dagen på de verste dagene.

Fantaserer om et liv uten kvalme og oppkast, det må være helt fantastisk!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er i uke 12, kvalmen har ikke begynt å avta eller blitt bedre på noen som helst måte. Går på medisiner, men de virker ikke noe særlig.

Det er bare noen uker igjen nå! Sannsynligvis. Min hyperemesis ga seg ved 15 uker, etter det var jeg bare uggen.

Anonymkode: 50348...5f0

Skrevet

For meg varte det til rundt uke 16 begge gangene. Føler med deg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hvordan ordnet du livet da? jeg er jo sengeliggende, 100% sykmeldt og hadde ikke hatt sjans til å ta meg av et storesøsken.

Jeg lå i sofaen og lekte med minste. Spydde på vei til og fra henting i barnehagen. 

Skrevet

Jeg var 100% sykmeldt hele svangerskapet pga oppkast og kvalme. Ingen av de medisinene jeg fikk på resept hjalp. Ingen dumme kjærringråd hjalp. Hvis jeg hører noen si «salte kjeks» til meh igjen klikker jeg liksom 😂

Anonymkode: 4346b...ed9

• Liker 4
Skrevet

Kvalmen ga seg ikke her før pressriene startet 😅

Skrevet

Anbefaler å prøve disse reisesyke armbåndene:) ikke sikkert de hjelper, men verdt å prøve. 
Hadde selv god nytte av smoothieis for å få i noe og spise kun det som fristet. Ble bedre uke 17, men før det😵💫😵💫😵💫😵💫😵💫 Lykke til! 

Anonymkode: 7fd06...a69

Skrevet

Min ga seg i uke 14, men jeg var ikke så dårlig som du beskriver da 😕

Anonymkode: 804b1...450

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg var 100% sykmeldt hele svangerskapet pga oppkast og kvalme. Ingen av de medisinene jeg fikk på resept hjalp. Ingen dumme kjærringråd hjalp. Hvis jeg hører noen si «salte kjeks» til meh igjen klikker jeg liksom 😂

Haha ja fy faen! De som har hatt vanlig svangerskapskvalme aner ikke hva de snakker om! Høres jeg «ingefær» igjen.....!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Anbefaler å prøve disse reisesyke armbåndene:) ikke sikkert de hjelper, men verdt å prøve. 
Hadde selv god nytte av smoothieis for å få i noe og spise kun det som fristet. Ble bedre uke 17, men før det😵💫😵💫😵💫😵💫😵💫 Lykke til! 

Anonymkode: 7fd06...a69

De hjelper kun på vanlig svangerskapskvalme

Skrevet

Det ble gradvis bedre mellom uke 20 og 22. Jeg var plaget av kvalme frem til fødsel, men i siste halvdel av svangerskapet var det ikke i nærheten av like ille mer. Jeg husker at det var helt forferdelig da jeg passerte uke 12 uten bedring. Da var det konkrete tidsmålet mitt for håp om bedring borte, og jeg tenkte at fram til termin klarte jeg ikke. Det betydde mye at det var en lege som sa at de aller færreste med ekstrem kvalme er like dårlige helt frem til termin. Selv om det ikke ga meg noen ny målstrek. Jeg leste også at flere ble bedre rundt uke 16, og hadde det som et håp, for å holde ut. 

God bedring ❤️ 

Anonymkode: ebbad...79e

• Liker 1
Skrevet

Føler intenst med deg. Til meg gikk det gradvis over til noe mer levelig rundt uke 15-16, men var kvalm av og på ut andre trimester. Jeg tenkte selv også at dette kunne jeg umulig holde ut, men man må nesten bare ta en dag om gangen. 

Anonymkode: 5a59c...ec7

Skrevet

Graviditet er ingen dans på roser som enkelte tror

Anonymkode: 84cab...be2

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Å, stakkar deg. Jeg var myyyye kvalm i begge mine svangerskap. Kastet opp hver dag til rundt uke 15.. Så, det blir bedre. Vet ikke hva du har prøvd, for meg hjalp det å passe på å ikke bli sulten. Med en gang jeg ble bittelitt sulten, kastet jeg opp. Lykke til videre. 

Anonymkode: 514cc...40d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...