AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #1 Skrevet 25. september 2021 Jeg har lenge drømt å om å dra på interrail, men får ingen med på tur. Vurderer å reise alene rundt om i Europa, men har ikke bestemt meg helt hvor jeg har lyst til å reise. Tenker å være borte i 3 uker. Har noen av dere erfaring med interrail? Hvor mye bør jeg beregne å bruke om dagen? Er det noe jeg bør være oppmerksom på? Anonymkode: 39669...659 1
Gjest Linny111 Skrevet 25. september 2021 #2 Skrevet 25. september 2021 Ja, jeg gjorde det med eksen for noen år siden. Jeg synes egentlig det var litt mye styr, for man betalte ganske mye for billetten, men så var det så begrenset hvilke tog man kunne ta. I mange land måtte man betale ekstra for å booke sete, og om man ville ta noen av hurtigtogene, måtte dette planlegges flere måneder i forveien, noe som ødela spontaniteten. Det var helt greit, men krevde mer planlegging enn forventet. Hvis jeg skulle gjort det igjen, hadde jeg bare tatt buss rundt i Europa og kanskje noen tog her og der, men heller betalt for dem.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #3 Skrevet 25. september 2021 Ikke interrail, men var på reise i en måned med forhåndsbestilte togbilletter. Det ble mye billigere enn interrail-billett. Tok tog fra Sverige og var i Danmark, Tyskland, Frankrike og Nederland med datter. Anonymkode: 3a479...e60
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #4 Skrevet 26. september 2021 Har vært på interrail to ganger, en gang med barna mine og en gang i ungdommen med en venninne. Du bør lese deg opp grundig på forhånd, for eksempel om første og andre klasse på toget, ekstra gebyr for sitteplass (Italia og Spania for eksempel), trygghet på nattog, hva du gjør med bagasjen om du reiser aleine (anbefaler å ta med sykkellås), osv. Det er overnatting som koster, så det hadde jeg planlagt veldig nøye. Bare spør om du lurer på noe. Jeg har reist med tog i Norge, Sverige, Danmark, England, Skottland, Frankrike, Tyskland, Italia, Østerrike, Nederland, Belgia, Tsjekkia, Sveits, Vatikanstaten og San Marino. Anonymkode: a3c32...720
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #5 Skrevet 26. september 2021 Og jeg tror ikke det er noe problem å reise alene, men da hadde jeg holdt meg primært til Nord-Europa. Anonymkode: a3c32...720
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #6 Skrevet 26. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vatikanstaten Du har reist med tog i Vatikanstaten? Anonymkode: a13b4...5a4
Ruthven Skrevet 26. september 2021 #7 Skrevet 26. september 2021 Meld deg inn i Togferie-gruppa på FB, masse informasjon og inspirasjon!
Gjest Alterego666 Skrevet 26. september 2021 #8 Skrevet 26. september 2021 Vurderte det samme indag, faktisk. 30 år siden sist. Jeg tenkte på Sentral- og Østeuropa, og kanskje en avstikker til Svartehavet.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #9 Skrevet 26. september 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Du har reist med tog i Vatikanstaten? Anonymkode: a13b4...5a4 Ja, vedkommende kan ha reist med tog i Vatikanstaten. Det er noen hundre meter med spor gjennom der. Anonymkode: 06e96...239 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #10 Skrevet 26. september 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Du har reist med tog i Vatikanstaten? Anonymkode: a13b4...5a4 Til Vatikanstaten ja. Anonymkode: a3c32...720
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #11 Skrevet 26. september 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Ja, vedkommende kan ha reist med tog i Vatikanstaten. Det er noen hundre meter med spor gjennom der. Anonymkode: 06e96...239 Nemlig Anonymkode: a3c32...720
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #12 Skrevet 26. september 2021 On 9/25/2021 at 1:41 PM, Linny111 said: Hvis jeg skulle gjort det igjen, hadde jeg bare tatt buss rundt i Europa og kanskje noen tog her og der, men heller betalt for dem. Støtter denne! Og jeg anbefaler å laste ned google maps kart for offline bruk, jeg pleier å gjøre det for 2-3 byer i fremtiden. Altså at jeg hvert sted fjerner de forrige kartene og laster ned kartområdene jeg reiser til dagen etter osv. Da kan man lett finne fram til hoteller eller hosteller hvis man ikke skulle gå tilgang til nett. Praktisk ved eventuelle sene ankomster på kvelden! Anonymkode: d1c87...3bb
Kjetil E Skrevet 27. september 2021 #13 Skrevet 27. september 2021 (endret) AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ja, vedkommende kan ha reist med tog i Vatikanstaten. Det er noen hundre meter med spor gjennom der. Anonymkode: 06e96...239 Rett nok, men dette er jo ikke et spor som brukes for passasjertog. Det er for å frakte forsyninger inn til Vatikanet. Og i tillegg har vel Paven egen togvogn men det er svært skjeldent den brukes. Og ennå mer spesielt er det at vedkommende påstår h*n har kjørt med tog i San Marino. Siden det ikke finnes jernbane i San Marino. Endret 27. september 2021 av Kjetil E
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #14 Skrevet 27. september 2021 Kjetil E skrev (2 timer siden): Rett nok, men dette er jo ikke et spor som brukes for passasjertog. Det er for å frakte forsyninger inn til Vatikanet. Og i tillegg har vel Paven egen togvogn men det er svært skjeldent den brukes. Og ennå mer spesielt er det at vedkommende påstår h*n har kjørt med tog i San Marino. Siden det ikke finnes jernbane i San Marino. Nei, det stemmer, jeg gikk av toget og tok buss opp. Uansett, prøvde å få fram hvilke land jeg hadde reist til da jeg var på interrail. Anonymkode: a3c32...720 1
Kjetil E Skrevet 27. september 2021 #15 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Nei, det stemmer, jeg gikk av toget og tok buss opp. Uansett, prøvde å få fram hvilke land jeg hadde reist til da jeg var på interrail. Anonymkode: a3c32...720 Ah ja ser den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå