Gå til innhold

Prøveperioder, urinveisinfeksjon og antibiotika

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg sliter innimellom med at jeg lett får blærekatarr/ uvi etter en prøveperiode pga hyppigere sex. Og i blant må jeg da gå på antibiotika. 

noen som vet effekten av antibiotika i en prøveperiode? Kan det påvirke befruktning? Implantasjon av befruktet egg osv?

kan en historikk med hyppige urinveisinfeksjoner ha innvirkning på sjangsen til å bli gravid? Jeg har hatt dette mye opp gjennom årene men aldri alvorlig grad med smerter og spredning til nyrer feks. Kun svie når jeg tisser.

Den antibiotikaen jeg gikk på sist gang er av typen som visstnok kan brukes under svangerskap. Men blir liksom litt usikker på dette likevel.. 

leste en plass at hyppige urinveisinfeksjoner kan føre til tette eggledere, men syns det virker litt rart.. 🧐

Anonymkode: a4ee9...cbc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble gravid enten på en sånn antibiotika kur, eller rett etterpå. 

Men har kun gått på setene gang da. 

Anonymkode: eb4d8...211

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ble gravid enten på en sånn antibiotika kur, eller rett etterpå. 

Men har kun gått på setene gang da. 

Det*

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Hei,

jeg sliter innimellom med at jeg lett får blærekatarr/ uvi etter en prøveperiode pga hyppigere sex. Og i blant må jeg da gå på antibiotika. 

noen som vet effekten av antibiotika i en prøveperiode? Kan det påvirke befruktning? Implantasjon av befruktet egg osv?

kan en historikk med hyppige urinveisinfeksjoner ha innvirkning på sjangsen til å bli gravid? Jeg har hatt dette mye opp gjennom årene men aldri alvorlig grad med smerter og spredning til nyrer feks. Kun svie når jeg tisser.

Den antibiotikaen jeg gikk på sist gang er av typen som visstnok kan brukes under svangerskap. Men blir liksom litt usikker på dette likevel.. 

leste en plass at hyppige urinveisinfeksjoner kan føre til tette eggledere, men syns det virker litt rart.. 🧐

Tror ikke du trenger bekymre deg. Har du forresten prøvd Hiprex som preventiv behandling? Jeg var kronisk plaget med skikkelig vonde UVI etter sex og måtte stadig vekk ta nye antibiotikakurer, men etter å ha begynt på Hiprex er jeg kvitt problemet. Og det kan trygt brukes under prøving og i svangerskap.

Anonymkode: 5e638...259

Skrevet

Jeg hadde samme problem, og fikk UVI den måneden lillesøster ble unnfanget. Det er noen typer antibiotika som helst ikke skal brukes i svangerskap, mens andre er ok. Jeg fortalte legen at vi prøvde å få barn og at jeg kunne være veldig tidlig gravid, og fikk antibiotika som var forenelig med svangerskap.

Befrukting kan jeg ikke tenke meg at det er mulig å påvirke med antibiotika, men vet ikke mtp. implantasjon. Jeg har ikke hørt at det kan være noe problem, og vil tro ubehandlet UVI vil være verre? Her gikk det altså bra, til tross for en ekstra lang antibiotikakur fordi den ikke virket tilstrekkelig første gang.

Anonymkode: 013dd...aa8

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Tror ikke du trenger bekymre deg. Har du forresten prøvd Hiprex som preventiv behandling? Jeg var kronisk plaget med skikkelig vonde UVI etter sex og måtte stadig vekk ta nye antibiotikakurer, men etter å ha begynt på Hiprex er jeg kvitt problemet. Og det kan trygt brukes under prøving og i svangerskap.

Anonymkode: 5e638...259

Åj, takk for tips! Hiprex har jeg ikke hørt om :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...