AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #1 Skrevet 25. september 2021 Nettbutikkens vilkår for frakt: Gratis over x kr. Nettbutikkens vilkår for retur: Gratis Gjorde en bestilling som var over x kr, og dermed gratis. Returnerte deler av bestillingen, slik at de varene jeg beholdt nå var under x kr. Retursummen er prisen for varen minus standard fraktkostnader. Så de har altså retroaktivt lagt på fraktpris. Det står ingen steder på nettsiden at dette er noe de gjør. Er dette noe som er vanlig? Eller lov? Jeg har handlet og returnert varer i mange titalls nettbutikker, og dette har aldri skjedd før. Anonymkode: 538d5...13f
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #2 Skrevet 25. september 2021 «Retroaktiv»🙄 Anonymkode: 4a921...d49
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #3 Skrevet 25. september 2021 Vet ikke om det er lov eller ikke. Men hvis det ikke er det, er det jo en fin måte å snike til seg gratis frakt på. Jeg prøvde en gang å skaffe meg gratis bøker. Hadde et "gavekort" på x kr som man bare kunne bruke hvis man handla for over 200 kr. Så jeg kjøpte ei bok til x kr og la til to bøker for 200 kr som jeg visste var gått ut av trykk. Nettbutikken klarte ikke å skaffe de andre bøkene, og sendte boka de hadde til meg uten noen rabatt. Anonymkode: 71e9a...26e
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #4 Skrevet 25. september 2021 Du har misforstått både betydningen av ordet retroaktiv OG kjøpsbetingelsene i nettbutikken. Du måtte betale frakt fordi du handlet for en lavere sum enn det som utløste gratis frakt. Så enkelt er det. At du bestilte varer for mer, for deretter å returnere dem, betyr IKKE at du har handlet for over den gitte summen. Du prøvde jo bare å snike til deg gratis frakt på en lett gjennomskuelig måte, ikke sant? Retroaktivt er bare et tøysete ord for en handling med tilbakevirkende kraft. Nettbutikken har ikke gjort noe med tilbakevirkende kraft her. De har handlet etter de betingelsene som allerede var gitt. Retroaktivt ville det først vært dersom de hadde endret reglene ETTER at du handlet, og bestemt at reglene skulle gjelde fra en tidligere dato. Anonymkode: afad2...daf 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå