Gå til innhold

Trenger en mening om forholdet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært sammen i under 1 år. Det gikk fort fra han gikk fra eksen til han ble sammen med meg. Vi har begge barn fra før. 

Helt fra begynnelsen så har vi kranglet om eksen hans. Han sier selv at hun har overkjørt han i alle år og det var helt uutholdelig å være sammen med henne på veldig mange måter. Han forsøkte i 7 år å forlate henne, men ble manipulert til å bli. Jeg klarte å hjelpe han til å gå fra henne, for det var det han ville. Han sa at det var valget mellom å gå fra henne eller dø. Fordi han hadde det så kjipt at han ikke så noe vits i å leve lenger engang. 

Etter at han klarte å bryte ut så har hun vært veldig intens. Hun har krevd veldig mye av han, og han har latt henne få det hun ville fordi han har dårlig samvittighet. Hun krevde at han tok seg fri fra jobb i ukedagene så han kunne passe ungene når hun skulle ting. Han har samvær annenhver helg og bor en time unna. Samtidig krevde hun at han betalte 50% av sin netto inntekt i bidrag. Hun har krevd at han betaler for ting til ungene, type dyre ting i tillegg til bidraget. Hun ville til og med at han skulle betale skattesmellen hennes på 50 tusen. Til slutt så hadde han ikke mer penger igjen og måtte søke om sosialstønad og lån fra venner. Han ville la henne sitte igjen med huset, bilen, sparepengene. Alt. 

Jeg har mast på han om at han ikke kan gjøre det. Det er hans ting også og han eier ingenting nå. Kan hverken få huslån eller noe og leier en gammel rønne som han mistrives veldig i. Til slutt så gikk han med på å gå til advokat for å få fordelt verdier likt. 

Hun ringer og melder veldig ofte. Det virker som hun gjør dette for å få en respons fra han. For å fortsatt ha makt. Hun krever stadig noe fra han. Feks at han skal sitte i huset hennes å vente på at hun kommer hjem fra besøk hos kjæresten sin 12 timer unna. De har i utgangspunktet en avtale om at han skal hente ungene på fredag og hun skal hente de hos han før leggetid på søndag. Nå krever hun at han sitter å venter i huset hennes frem til kl 12 på natta på søndag. Da er han ikke hjemme før kl 1 her igjen og skal på jobb kl 5.

Det syns jeg ikke er noe greit. Jeg liker ikke at han sitter oppe i huset hennes. Jeg synes ikke det er greit at han blir utnyttet. Hun har aldri aldri gitt han noe tilbake. Hvis han spør om en tjeneste kommer det ikke på tale. Men hvis han ikke står på pinne for henne så truer hun med ungene. At hun skal ødelegge forholdet mellom dem eller ta dem fra han. Hun har ødelagt helger vi 2 skulle hatt sammen fordi hun skal ha han der oppe til å gjøre noe. Jeg har blitt nedprioritert og har følt meg så enormt skuffa. 

Det har vært så mange episoder hele tida. Hun tar opp så mye plass i livet vårt og det er kun negativt. Vi krangler veldig ofte pga henne. Han sier jeg kommer før henne, men viser det motsatt gjennom handlinger. Det har ingenting med barna å gjøre dette. For det er en kamp mellom oss voksne. Han prøver å skåne ungene, men hun viser de feks meldinger mellom han og henne og hun har reist avgårde en gang de kom hjem så han måtte ta dem med seg til seg igjen. Hun snakker han så ned til barna. Og beskylder han for å slå de. Han blir rasende på meg når jeg tar opp dette at jeg ikke synes det er greit at hun blir prioritert. Han kjører avgårde i sinne og svarer ikke og gjør det slutt med meg på snap opptil flere ganger. Det er veldig veldig vondt for meg. 

Jeg har bedt om han kan følge samværsavtalen slavisk for det er det beste for alle. Da har alle noe å forholde seg til og jeg trenger ikke bli skuffa gang på gang om at han plutselig gjør henne tjenester istedet for å tilbringe den lille tida han har med meg. Han jobber 12-15 timer hver dag så jeg ser han nesten ikke.

Rett før vi ble sammen holdt han på med en annen dame også. Jeg fikk et brev fra henne 6 mnd seinere hvor hun forklarte sin side. Jeg var mistenksom den gangen om det var noe galt, men han sverget på at hun bare var en venninne. Men fikk det altså bekreftet et halvt år seinere. Det er et stort tillitsbrudd for min del. Han løyv for meg. Jeg spurte han mange ganger om henne, men løyv hver gang. Han begynner det med at han trengte oppmerksomhet etter det dårlige forholdet han har i så lenge. Og at han angrer. 

Jeg sier jeg trenger tid til å bygge opp tilliten igjen. Men føler han veldig ofte blir sur fordi jeg ikke stoler på han. Og den blir svekket igjen når han feks gjør avtaler med eksen bak min rygg eller har lovet meg noe og ikke gjennomfører. 

Anonymkode: 2d55b...412

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kunne skrevet så mye mer, men ingen gidder å lese hvis det blir for langt så det blir kort oppsummert.. 

Skrevet

Altfor mye drama. Denne mannen er ikke voksen nok til å ta ansvar for eget liv.

Anonymkode: 93486...810

• Liker 3
Skrevet

Hun bestemmer over han. Hun har 100% makt over han pga ungene. Du kan ikke vinne. Han velger ikke deg over ungene. Vil du være en del av dette sirkuset? Ikke forvent at du klarer å forandre han! Han har kvelertak på han!

Anonymkode: 60d53...e4e

• Liker 1
Skrevet

Han sier jeg må finne meg i det. Og at han har snakket med kompiser som råder han til å strekke seg langt for "husfreden" med eksen. Og han svarte meg i går at han håper jeg får smake min egen medisin med at min eks skal være vanskelig med meg og at jeg kunne kjenne åssen det føles ut for hans eks. Jeg sier det handler om at han tråkker over mine grenser og uansett hvor mye han mener det er ok så kommer ikke jeg til å synes det. For det gjør meg vondt dette. Han sier jeg er en egoistisk sutreunge og at jeg kan bare sitter der å ha det kjipt. 

• Liker 1
Skrevet

Så han var i forhold med barnemor når han begynte å styre med ei annen dame rett før deg, også traff han deg mens han fremdeles var sammen med barnemor? 

Og nå blir han totalt kontrollert av henne, og må gi fra seg alt av penger? Han får jo heller ikke søkt sosialhjelp dersom han har god inntekt..  

Hadde aldri i verden giddi det surret der. Han er jo serieutro og han blir sint når du prøver å ta opp noe. I tillegg er han en tøffel som lar seg kontrollere. 

Og dere har knapt vært sammen et år.. 

Anonymkode: 28001...137

• Liker 1
Skrevet

Mye rart man skal lese, hvorfor gidde å være med denne fyren? Har du ikke sjans på noen andre i mange mils radius? Ettersom du er i tvil, må du skaffe profesjonell hjelp.

Anonymkode: b6d8b...4c9

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mye rart man skal lese, hvorfor gidde å være med denne fyren? Har du ikke sjans på noen andre i mange mils radius? Ettersom du er i tvil, må du skaffe profesjonell hjelp.

Anonymkode: b6d8b...4c9

Jeg går til psykolog. Har forslått det for han også siden han ikke kommer seg ut av grepet hennes 

Skrevet

Hadde rygget sakte og kontrollert ut av dette forholdet. I allefall bodd hver for dere. Tatt det rolig et år, bare vært kjærester. Hadde ikke involvert meg i denne feiden.

Ikke la han bruke deg og din samvittighet -det at du har reddet han ut av forholdet. Ville ventet med å introdusere meg for hans barn. Ikke vært sammen med han når han har samvær. 

Anonymkode: 1ae25...c06

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Han sier jeg må finne meg i det. Og at han har snakket med kompiser som råder han til å strekke seg langt for "husfreden" med eksen. Og han svarte meg i går at han håper jeg får smake min egen medisin med at min eks skal være vanskelig med meg og at jeg kunne kjenne åssen det føles ut for hans eks. Jeg sier det handler om at han tråkker over mine grenser og uansett hvor mye han mener det er ok så kommer ikke jeg til å synes det. For det gjør meg vondt dette. Han sier jeg er en egoistisk sutreunge og at jeg kan bare sitter der å ha det kjipt. 

Dette er et sterkt varselsignal... trekk deg ut

Skrevet

Stakkars mann som blir dradd i alle retninger. Vær snill mot stakkaren før han blir gal. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette er et sterkt varselsignal... trekk deg ut

Hvordan da, kan du begrunne det? 

Gjest CamillaCollett
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Han prøver å skåne ungene, men hun viser de feks meldinger mellom han og henne og hun har reist avgårde en gang de kom hjem så han måtte ta dem med seg til seg igjen. Hun snakker han så ned til barna. Og beskylder han for å slå de.

Det første jeg tenker er at disse to oppfører seg på en måte som er skadelig for barna. Jeg ville faktisk tipset barnevern, for de trenger faglig oppfølging og hjelp utenfra.

I tillegg trenger han psykologhjelp. Han er fullstendig manipulert og ødelagt. Det er ingenting av det du beskriver som er normalt på en flekk. Og du vil dessverre ikke komme noen vei om du stiller krav til ham, for han har altfor mye vanskelig i livet sitt fra før. Du må bare finne ut om dette er noen du orker for din egen del.

Skrevet

Den siste uken. Han skal jobbe natt, jeg jobber dag. Ser han på mandag før han skal på jobb, og han sier at han kommer innom på tirsdag før han skal på jobb igjen. Tirsdagen venter jeg, men hører ikke noe fra han og jeg ser han bare går på jobb uten å si ifra. Det ble utvekslet et par meldinger før jeg skulle legge meg. Han unnskyldte det med at folk hadde ringt å mast på han, møte osv. Jeg måtte ta kontakt. Onsdag hører jeg ingenting fra han før kl 12 på natta. Han skriver god natt. Torsdag ringer jeg han å sier at jeg syns det fungerer veldig dårlig mellom oss. Vi snakker litt sammen og det virker som det går bedre. 

Fredag kommer og jeg spør når han kommer til meg på søndag når moren har overtatt ungene. Han sier han ikke vet, fordi han må kjøre dem opp til moren å vente på at hun kommer hjem. Kanskje han må ha dem til mandag. For 2 uker siden skjedde dette. Han skulle være grei med henne å kjøre de opp, men hun dukket ikke opp før 12 som jeg skrev om i hi. Han var kjempesint da og sa at det ikke skulle skje igjen og at nå var det nok. Derfor blir jeg mildt sagt sjokkert over at han lar det gjenta seg 2 uker seinere og vi sitter nå å krangler. 

Det var kjipt å ikke snakke noe særlig sammen denne uka for meg, men han vil ha fred og være alene ofte. Spør om jeg får lov til å komme opp til han, men jeg får nei. Huset er for rotete eller han sitter i tlf eller ett eller annet. 

Han sier det er min feil at vi krangler nå igjen, selv om han lovte meg at det ikke skulle gjenta seg det som skjedde. Bør jeg si unnskyld for denne uka? 

Skrevet

Dette høres ikke ut som et forhold som gir så mye glede, det er jo bare masse krangling og drama. Hvorfor gidder du? 

Anonymkode: f1e38...2c4

Skrevet

Hva får du ut av dette forholdet? 

Gjest Blondie65
Skrevet

Denne mannen er ute av stand til å stå opp for seg selv eller styre sitt eget liv. Dette blir det bare problemer av. Du kan hilse han og si at han kan kontakte deg når han er blitt en (voksen) mann.

Skrevet

Han sier jo at du er en egoistisk sutreunge og at det er din feil at dere krangler. Så da får du slutte med det, og si unnskyld, og så får du fortsette å ha det sånn. Og så kanskje eksen din blir slem med deg akkurat slik typen din håper på. Tenk å ha en kjæreste som ønsker en vondt. Hurra! 👏👏👏

Eller du kan forlate denne gale mannen. Dette sirkuset.

Anonymkode: 60d53...e4e

Skrevet

Neste gang han truer med å gjøre det slutt, eller dumper deg via Snapchat så får du bare si "ok, det er ditt valg" også snur du ryggen til og ser hva han gjør. 

Jeg personlig hadde latt han gå. For min egen skyld. Eksen hans er garantert ekstra på fordi hun ønsker at dere skal krangle og hun ønsker å ha kontroll på forholdet hans og hun vet at når hun holder på sånn som dette så er sjangsen stor for at du ikke orker mer og dumper han. 
Jeg hadde også sendt bekymring til barnevernet med spørsmål om hvor skikket denne dama er til å være en god mor og ivare ta barna på en sunn måte. 

Anonymkode: ef194...1b4

Skrevet

😬😬😬😬😬

Min respons er vel mest: grøss!

Herlighet. Han her er bare rot og styr. Pg det er ikke eksens feil utelukkende. 

Anonymkode: d41f1...156

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...