Gå til innhold

Side by side kjøleskap

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ok, utrolig dumt spørsmål sikkert. 
jeg har lyst på side by side kjøleskap med isbitmaskin. Har funnet en som jeg synes virker fin, men videoen på nett viste at den må kobles til vann. MÅ den det? Kan den være frittstående på kjøkkenet, så fyller vi på med vann selv for å lage isbiter etter hvert eller må jeg tegne nytt kjøkken så den får plass på «riktig» sted. 

Anonymkode: 98e97...dd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har en fryser og ett kjøleskap som står ved siden av hverandre, altså ikke side by side men to skap. De står med dørhådtakene mot hverandre og ser ut som én enhet. Vi har vann i kjøleskapsdøren, altså en dispenser. Der fyller vi vann på en tank. Og så har vi isbitmaskin i fryseren, man må åpne døra så det er ikke en sånn dispenserløsning. Også der er det vanntank vi må fylle på. Jeg elsker denne løsningen, det var helt uaktuelt å koble til vann, fordi jeg er så redd for lekkasjer. 

Du kan bare fylle på vann selv dersom det er et kammer for det. Står det at maskinen må kobles til vann, så er det eneste løsning. 

Anonymkode: 47f78...cdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Må kobles på vann om du ønsker isbitfunksjon.

Anonymkode: 4ed03...d1a

Nei, du får skap hvor du ikke trenger det selv for isbiter

Anonymkode: 9b391...eae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (2 timer siden):

Finnes kjøleskap med isbitmaskin som ikke må kobles på vann. 

Dette. :)

Vi har side-by-side med isbitmaskin uten vanntilkobling. Fyller bare en beholder i kjøleskapet. 

vi har fra LG, omtrendt sånt: 

medium01.thumb.jpg.6f4e29700fdd5acd94ba15eb1cc73f82.jpg

Anonymkode: b7140...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har også side-by-side fra LG uten vanntilkobling, likner på det over bare i hvitt. Funker supert med vannbeholder 😊

Anonymkode: e77ee...db5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et lite OBS! når det kommer til "Side-by-side" - frysedelen er ofte veldig smal, og rommer mye mindre enn et fryseskap i vanlig størrelse.  Og når den allerede reduserte kapasiteten blir ytterligere mindre av vannbeholdere, isbitmaskin osv. blir det veldig lite frysekapasitet tilbake.

Jeg tenkte ikke over dette da vi kjøpte vårt "side-by-side", men da jeg erfarte konsekvensen ble det raskt videresolgt.

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Vi har en fryser og ett kjøleskap som står ved siden av hverandre, altså ikke side by side men to skap. De står med dørhådtakene mot hverandre og ser ut som én enhet.

Anonymkode: 47f78...cdd

Det ble vår løsning også.

Anonymkode: 65bda...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...