Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min såret meg skikkelig i går.

Det var egentlig en bagatell, og det er litt vanskelig å forklare, men jeg skal prøve.

Vi hadde snakket om at han skulle ha et møte med sjefen sin for å få avklart ansvarsområder/få ny arbeidsbeskrivelse, for etter at han hadde fått ny sjef følte han at arbeidsoppgavene hadde blitt endret uten at det hadde blitt diskutert med ham.  Dette møtet skulle han altså ha i går.

Da han kom hjem sa han ingenting om møtet, men jeg spurte hvordan det hadde gått, og svaret var "jo da, det gikk greit".
Jeg lot det ligge der og da, men spurte litt mer grundig etter noen timer.
Da fortalte han motvillig at han hadde bedt om endringer på jobben sin (endret stilling) uten å fortelle meg om det først, og hadde jeg ikke spurt om detaljer fra møtet hadde jeg heller ikke fått vite om det i ettertid.

Jeg har ingenting i mot at han endret stillingen, jeg bryr meg heller ikke om at han får lavere inntekt, men det jeg bryr meg om er at jeg ikke fikk vite om det.  Det er jeg som betaler alle regninger, og da er det greit å vite om hvor mye som kommer inn vs hva som skal ut.

Det at han ikke fortalte meg om beslutningen sin såret meg, og at han i tillegg ville skjule det for meg fikk meg til å føle meg bitteliten akkurat der og da.
Jeg føler at jeg ble behandlet som en husbestyrer, en som tar vare på hjem og familie, ikke som en kone og likeverdig partner.

Jeg har vel ikke akkurat noe spørsmål om dette,  men jeg måtte bare få det ut et sted, og her hvor jeg kan være anonym var det beste stedet akkurat nå.

Anonymkode: 082a3...564

Skrevet

Skjønner at du blei såra om at han ikke fortalte om at han ville fått ny stilling med endrede lønnsbetingelser. Det må man såklart dele. 

Som gift har man dessuten rett til innsyn i partners økonomi. 

Anonymkode: 6142f...788

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skjønner at du blei såra om at han ikke fortalte om at han ville fått ny stilling med endrede lønnsbetingelser. Det må man såklart dele. 

Som gift har man dessuten rett til innsyn i partners økonomi. 

Anonymkode: 6142f...788

Takk for forståelsen, jeg ble skikkelig såret av det.

Jeg må bare påpeke en ting.

Det han i utgangspunktet skulle snakke om var at den nye sjefen hadde utvidet ansvarsområdet hans, og gitt ham nye arbeidsoppgaver, uten å snakke med ham først.  Det han sa til meg var at han ville ha en samtale med sjefen for å få en avklaring på dette, og høre hva sjefen så for seg fremover.

Det han ikke fortalte meg var at han ikke ønsket å gå tilbake til de arbeidsoppgavene han hadde fra før, men at han ville endre stillingen sin helt.

Skrevet

Er du helt sikker på at dette var hans ønske? Jeg synes det høres litt ut som en mulig konflikt, hvor mannen din blir fratatt oppgaver. Og min erfaring er at menn gjerne ikke innrømmer sånt men stikker hodet i sanda helt til det blir skikkelig ille.

• Liker 1
Skrevet
NymeriaRhoynar skrev (11 minutter siden):

Er du helt sikker på at dette var hans ønske? Jeg synes det høres litt ut som en mulig konflikt, hvor mannen din blir fratatt oppgaver. Og min erfaring er at menn gjerne ikke innrømmer sånt men stikker hodet i sanda helt til det blir skikkelig ille.

Jeg er helt sikker på at det er hans eget ønske. 

Den stillingen han har bedt om å få tilbake er den stillingen han har likt best. Sjefen ønsker at han skal avansere i jobben, men det vil han ikke selv.  (Og det er ok for meg, bare jeg vet hva jeg har å forholde meg til)

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er helt sikker på at det er hans eget ønske. 

Den stillingen han har bedt om å få tilbake er den stillingen han har likt best. Sjefen ønsker at han skal avansere i jobben, men det vil han ikke selv.  (Og det er ok for meg, bare jeg vet hva jeg har å forholde meg til)

Jeg skal forklare bedre.

Den første stillingen han hadde trivdes han veldig godt i. En god del ansvar, arbeidsoppgaver han likte, og han kunne styre arbeidsdagen sin selv. 

Så ble han forfremmet,  fikk enda mer ansvar, fikk en mer bundet arbeidsdag, og fikk en del arbeidsoppgaver han ikke likte i tillegg. 

Da ny sjef kom utvidet han den andre stillingen ytterligere uten å snakke med mannen min først, og mannen min ville ha et møte om det. 

Det jeg ikke visste var at han ville be om å få den første stillingen tilbake, ikke den andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...