AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #1 Skrevet 25. september 2021 «Om jeg er ute med en venninne er det ingen som kikker etter oss lenger, og vi ser på hverandre og sier: «Å ja, vi er havnet i den kategorien!» https://www.kk.no/livet/jeg-kan-sta-foran-speilet-og-hate-meg-selv/73996739 Anonymkode: dbd12...fd2 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #2 Skrevet 25. september 2021 Usynlig etter 35 - min erfaring. Eller....de kan bli interessert, men når de hører hvor gammel jeg er, da er «ha det bra». Anonymkode: 9158f...6db 19
Gjest TheCatLady Skrevet 25. september 2021 #4 Skrevet 25. september 2021 (endret) Nei, har vel egentlig vært usynlig hele livet så det er ingen endringer uansett hvor gammel jeg blir. Nå kommer det garantert masse innlegg fra menn som skal skrive om at kvinner går ut på dato. Kan alltids håpe at diskusjonen vil holde seg på et greit nivå, men har mine tvil. Kanskje dette er verre om man som ung fikk masse oppmerksomhet og så opplever at dette snur litt når man blir eldre? At det er en påminnelse om at man begynner å bli eldre. Nå tror jeg ikke at man nødvendigvis slutter å få oppmerksomhet om man er pen og attraktiv så kanskje det hun opplever er litt overdrevet. Jeg tror for øvrig at sånn hun tenker om seg selv og sin kropp ikke er uvanlig for kvinner over en viss alder. Her på kg blir det alltid masse innlegg fra kvinner 40+ som fortsatt ser ut som 20-åringer og har trente og stramme kropper, men sannheten er at for de fleste av oss så er det ikke slik. Trent og strammere kan de fleste bli, men at man ser ut som man er 20 og blir spurt om legg på polet er nok usannsynlig for de aller fleste. For noen kan dette med å være veldig opptatt av kropp og utseende kanskje snu når man blir eldre? At man slutter å bry seg så utrolig masse om det kanskje. Jeg synes dette jaget om at man må se ut som man er veldig ung er litt slitsomt og veldig mange legger sin verdi i akkurat det og ikke hvem de er. Andre gjør også det. Utseendet til kvinner blir alltid plukket fra hverandre og vurdert. Jeg kan bli litt lei av det, men er opptatt av det selv også. Ikke at jeg har noe ønske eller behov for å se ut som jeg er 20, men man ønsker jo å se bra ut. Endret 25. september 2021 av TheCatLady
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #5 Skrevet 25. september 2021 Etter 40? Jeg har vært usynlig hele livet. Hilsen mann. Anonymkode: cba92...e70 23
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #6 Skrevet 25. september 2021 5 minutter siden, TheCatLady said: Nei, har vel egentlig vært usynlig hele livet så det er ingen endringer uansett hvor gammel jeg blir. Nå kommer det garantert masse innlegg fra menn som skal skrive om at kvinner går ut på dato. Kan alltids håpe at diskusjonen vil holde seg på et greit nivå, men har mine tvil. Kanskje dette er verre om man som ung fikk masse oppmerksomhet og så opplever at dette snur litt når man blir eldre? At det er en påminnelse om at man begynner å bli eldre. Nå tror jeg ikke at man nødvendigvis slutter å få oppmerksomhet om man er pen og attraktiv så kanskje det hun opplever er litt overdrevet. Jeg tror for øvrig at sånn hun tenker om seg selv og sin kropp ikke er uvanlig for kvinner over en viss alder. Her på kg blir det alltid masse innlegg fra kvinner 40+ som fortsatt ser ut som 20-åringer og har trente og stramme kropper, men sannheten er at for de fleste av oss så er det ikke slik. Trent og strammere kan de fleste bli, men at man ser ut som man er 20 og blir spurt om legg på polet er nok usannsynlig for de aller fleste. For noen kan dette med å være veldig opptatt av kropp og utseende kanskje snu når man blir eldre? At man slutter å bry seg så utrolig masse om det kanskje. Jeg synes dette jaget om at man må se ut som man er veldig ung er litt slitsomt og veldig mange legger sin verdi i akkurat det og ikke hvem de er. Andre gjør også det. Utseendet til kvinner blir alltid plukket fra hverandre og vurdert. Jeg kan bli litt lei av det, men er opptatt av det selv også. Ikke at jeg har noe ønske eller behov for å se ut som jeg er 20, men man ønsker jo å se bra ut. Godt innlegg. Har et lite håp om å få svar fra kvinner i denne alderen siden det er det jeg er nysgjerrig på, og at menn som elsker å dra kvinner ned holder seg unna, men det er nok for mye å håpe på. Tror det er en enorm frihet å kunne akseptere skjebnen fremfor å kjempe imot med å beholde ungdommen. Håper jeg klarer det om 10 år, har allerede venninner som driver med botox og mye prat om aldring, jeg forsøker å omfavne den jeg er på innsiden og godta aldring. Er uvant med det ansiktet jeg har nå som ikke har fått rynker enda men har et modent og voksent preg over seg, prøver å omfavne det også. Anonymkode: dbd12...fd2 12
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #7 Skrevet 25. september 2021 Jeg er i slutten av 30-årene og har vært «usynlig» lenge allerede 🤷♀️ Men siden jeg har vært opptatt med barn og familie de siste årene så er det først nå i det siste det virkelig har gått opp for meg Men sånn er jo livet, jeg har ingen interesse av å trøkke fjeset fullt av botox og fillers for å forsøke å late som om jeg er yngre enn jeg er. Anonymkode: c5cdd...5ba 11
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #8 Skrevet 25. september 2021 Nå har jeg ikke helt inntrykk av det, selv om jeg er over 50 og aldri har vært verken tykkere eller mindre fiks. Jeg fikk mye oppmerksomhet som platinablond i 20 til 30 årene. Nå får jeg muligens mindre, men absolutt mer enn nok til å ha det så gøy jeg vil. Ikke så artig med all overskuddsoppmerksomheten som ung, umulig å gå fra baren til toalettet på et utested uten gjentatte kontaktforsøk fra mer eller mindre fristende beilere. Så jeg nyter den stillere perioden, og har aldri følt meg penere selv om jeg objektivt sett ikke er noe fruktfat. Anonymkode: e410e...b9a 12
Nymerïa Skrevet 25. september 2021 #9 Skrevet 25. september 2021 Som @TheCatLady har jeg også egentlig vært usynlig hele livet. Jeg syntes det var verre i 20-årene, da var de fleste ute etter å finne noen og jeg følte mer at man gikk rundt og vurderte hverandre. Nå i 40-årene har mange ting i livet falt på plass og jeg har flere ting å støtte meg på. At folk ikke snur seg etter meg spiller egentlig ikke så stor rolle. 14
Cata Skrevet 25. september 2021 #10 Skrevet 25. september 2021 Jeg har vært usynlig hele livet så jeg ville aldri merket det en gang. Når det er sagt så har jeg heller aldri hatt noe ønske om å bli "kikket etter" så det er greit nok. Jeg kan imidlertid se at for dem som har vært oppfattet som vakre så vil det kunne oppfattes som et problem etterhvert som årene går. Sannheten er nok at de vil fortsatt se bra ut i forhold til sin alder, men selv ser de bare den unge "selv" og da blir det naturlig nok forandringer når årene går. 10
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #11 Skrevet 25. september 2021 For meg har det egentlig snudd litt etter at jeg ble 40. Har vel aldri fått masse oppmerksomhet, men foretok en livsstilendring i 2020. Det gjør at jeg føler meg 100% bedre og det vises nok utad. Så nå får jeg bortimot ukentlig komplimenter fra folk som ikke tror jeg er 40 år. Og har tilogmed en bitteliten flørt pågående med en kjempekjekt fyr som jobber på en butikk atmed hvor jeg bor. Han har ikke engang sett på meg de siste 5 årene. Anonymkode: 426b7...39a 8
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #12 Skrevet 25. september 2021 Ja, og det er SÅ deilig! Endelig kan jeg og venninnene mine få sitte i fred for slibrige fyrer som skal plage oss. Jeg nyter det😁 Anonymkode: e7d39...486 25
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #13 Skrevet 25. september 2021 Jeg ble helt usynlig etter 30, til tross for at alle trodde jeg var 23. Sikkert digg å være usynlig for de som har fått for mye oppmerksomhet, men kjedelig for de som alltid har vært usynlige. Anonymkode: 734d9...cd8 6
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #14 Skrevet 25. september 2021 Jeg har vært usynlig helle livet, aldri blitt sjekket opp. Anonymkode: 20c35...28f 7
Lønnesirup01 Skrevet 25. september 2021 #15 Skrevet 25. september 2021 Husker Paulina Porizkova også snakket om dette - at hun ble usynlig etter 40. For noen er det kanskje 35, noen 45 og noen 50. Men det er klart at når man har vært "drop dead gorgeous" så er fallet mye mer merkbart. Husk at dette handler ikke bare om menn som synes du er pen, men oppmerksomhet fra stort sett alle. Selv kvinner ser mer på vakre kvinner. 12
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #16 Skrevet 25. september 2021 Jeg har blitt enda mer usynlig enn før, og kan skrive under på at det er en befrielse. Er i en friere posisjon, både fysisk og mentalt enn før. Det som er litt kjipt er at jeg er på kjærestejakt, og det kan se ut som menn på min alder (ca. 50) projiserer sin egen alderdomsfrykt over på jevnaldrende kvinner. Selv er jeg sterk og slank og gråhåra og fri, og føler jeg eier livet på en annen måte enn før, selv om det hadde vært flott å treffe en mann som tåler både min og sin egen aldring Anonymkode: 79d4b...3c2 22
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #17 Skrevet 25. september 2021 Jeg har faktisk litt motsatt opplevelse. Som ung var jeg en litt uheldig kombinasjon av introvert, beskjeden og rart utseende. Min gruppe satt alltid i en eller annen krok og håpet på å få være i fred, for vi orket ikke å tørrprate med fremmede, og det fungerte stort sett ganske bra. Så gikk gjennom 20-årene og omtrent halvparten av 30-årene, før noe skjedde. Rundt midten av 30-årene hadde jeg på en måte vokst inn i utseendet mitt og noen av de rare trekkene ble mindre rare. Nå, som snart 40, har jeg også blitt mer trygg på å snakke med fremmede og å ta plass. Jeg synes og høres mer og har nok mer utstråling. Mye oppmerksomhet får jeg ikke nå heller, men mer enn jeg gjorde i de årene jeg var totalt usynlig. Anonymkode: 0d817...158 17
Lønnesirup01 Skrevet 25. september 2021 #18 Skrevet 25. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er litt sprøtt egentlig, tenk på alle dagens supermodeller og skuespillere, at de blir usynlige som 40 selv om de fremdeles er smellvakre. Disse damene for eksempel. Men er beintøft for modeller som har blitt båret på gullstol basert på utseende frem til de bare blir glemt. Så glad jeg ikke lever av utseende. Anonymkode: dbd12...fd2 De som er blitt kjendiser blir jo ikke akkurat usynlige - de har ofte sine businesser, og har kanskje fått en posisjon litt uavhengig av bare modellkarrieren. Gisele er jo allerede 41 for så vidt. Det er nok verre for de i "mellomsjiktet", som ikke har gått over i skuespillerkarriere, startet eget merke el.l. Er du halvkjent modell, så forsvinner du ut av offentligheten når karrieren er ferdig. 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #19 Skrevet 25. september 2021 Linda har jo bygget sin identitet og karriere rundt utseendet sitt. Det er neppe en god ide. Er nok bedre å ha flere ben å stå på slik at ikke ens følelse av verdi står og faller på om ansiktet er rynkefritt eller ikke...tviler Camilla Stoltenberg eller Erna føler på det samme. De har nok viktigere ting å tenke på. Anonymkode: f5221...d5e 14
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #20 Skrevet 25. september 2021 4 minutter siden, Lønnesirup01 said: De som er blitt kjendiser blir jo ikke akkurat usynlige - de har ofte sine businesser, og har kanskje fått en posisjon litt uavhengig av bare modellkarrieren. Gisele er jo allerede 41 for så vidt. Det er nok verre for de i "mellomsjiktet", som ikke har gått over i skuespillerkarriere, startet eget merke el.l. Er du halvkjent modell, så forsvinner du ut av offentligheten når karrieren er ferdig. Men Paulina var ikke akkurat halvkjent 😅 Anonymkode: dbd12...fd2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå