Gå til innhold

Sliter med å late som jeg er blid med babyen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så sur og misfornøyd om dagen. Hater livet litt. Er tilbake på jobb så mannen er hjemme med henne og han er så flink, men må avlaste han i all den ledige tiden jeg har. Og ta min andel av nettene. Babyen er søt og ofte blid, men det er så styr med legging og styr igjennom natta. Jeg hater det. Hun blir fort grinete og hyler masse. Ante ikke at babyer kunne lage så mange forferdelig irriterende lyder. Vet at jeg må skjerpe meg, være blid og prate med ungen, gi respons, speile henne, blablabla, men klarer det ikke alltid. Hun kommer til å få tilknytningsvansker og issues på grunn av meg. Hvordan faker man at man er glad og at man liker å være sammen med ungen?

Anonymkode: 25490...227

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slitsomt å være blid om natten, enig med det. Men hvorfor kan i pappa ta nettene når han er i perm? Her tok jeg nettene i min perm og han tok nettene i sin perm

Anonymkode: ed954...6c5

• Liker 2
Skrevet

Man faker ikke at man er glad. Man er et menneske og søvnmangel gjør en gal. Så drit i alle disse metafølelsene i tillegg (at du prøver og skulle ønske du kunne føle noe du ikke gjør). 

Aksepter situasjonen og hvordan dette påvirker deg, og fremfor å jobbe MOT følelsene dine og fake for ungen din, så aksepter at dette er reaksjonen din og prøv å endre atferdsmønsteret ditt.

Synes du det er for ille får jo far ta legging og natt, om du virkelig frykter for tilknytning.

Anonymkode: 372cc...d10

• Liker 4
Skrevet

Ikke føl at du må være noen andre enn deg selv. Finn ut hvordan du kan være en god mor på din måte, slik at du føler deg komfortabel :) Barn tåler at folk er forskjellige :)

Jeg er også sur, trøtt og lei på natta og i de tidlige morgentimene når jeg får sove, og da interagerer jeg minst mulig med baby og gir over til pappaen ved behov. Tenker om natta er dessuten helt innafor å ikke tøyse og le, da er det jo natt og man skal sove, så ikke vits å lære baby at natt er tøysetid. 

Anonymkode: 60e9e...590

• Liker 1
Skrevet

Det er jo ikke sånn at når far er i perm skal du ta alt utenom jobbtid + halvparten av nettene? Gjorde han det når du var i perm, altså tok baby hele kvelden og annenhver natt? Jeg tenker at tid utenom jobb må deles 50% og den som er i perm må ta litt mer natt siden den andre trenger søvn for jobb. Få ham til å stille opp mer, hjelper ikke at han er flink når han er hjemme alene om det er alt han gjør :)

Tror ikke baby får tilknytningsvansker fordi du er litt sur på natten altså :) 

Anonymkode: f4245...ec3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...