Gå til innhold

Venninne vil ikke treffe meg som er uvaksinert

Stellia

Anbefalte innlegg

Sirisiri10 skrev (43 minutter siden):

Så fint 😁 Da kan du svare meg på enkelte ting:

Hva er årsaken til at såpass mange får endringer i menstruasjonen? Hvor mange kvinner i verden har fått det etter vaksinen? Og hvor lenge har de hatt endringene? Hvordan påvirker det fremtidig menstruasjon? 

Hvor mange med autoimmun sykdom har blitt sykere på verdensbasis? Har de hatt endringer i blodprøver? Og har de måtte endre medisinering? 

Hvor mange har dødd av vaksinen? Altså sikkert at de har dødd av vaksinen. 

Hvor mange har fått fatigue etter vaksinen som fortsatt ikke har blitt bedre? Og hvor lang tid tar det før de blir bedre? Hvorfor er forskjellene så store? 

De som har hatt blodpropp, disponibel for det eller har foreldre med blodpropp, hvor stor sannsynlighet har de for å få det av vaksinen? 

Hvor lenge virker vaksinen? Må vi ta ny vaksine hvert år? Annen hvert år? 

Siden vi har bivirkninger av vaksinen, men nesten ingen barn får symptomer av corona, er det ikke risiko å gi vaksinen til friske barn? 

Angående barn så er risikoen for å få MISC fra covid ca 1:3000, risikoen for å få myokarditt er omtrent det samme. Så langt på verdensbasis har omtrent 6 pr million i aldersgruppen 12-39 fått myokarditt, og snitt-innleggelsen for disse varer 1 dag. Jeg tenker de oddsene er ok. Min sønn på 12 har fått vaksinen. 

edit:skriveleif

Endret av Snurri
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sirisiri10
Snurri skrev (13 minutter siden):

Mensen endrer seg jo for allslags. Det betyr ikke at det er noe farlig. Men livmorslimhinnen påvirkes av immunsystemet, så det at den kan bli påvirket av vaksiner er ikke så rart. Det betyr ikke at det er farlig for fruktbarheten.

Alle de andre spørsmålene dine kan ekspertene svare på, jeg har selvfølgelig ikke alle de kildene klare på stående fot. Men jeg konstatere at disse ekspertene og våre og andre lands myndigheter konkluderer med at vaksinene er veldig trygge og har svært få alvorlige bivirkninger. Jeg stoler generelt på ekspertene her i livet. Når jeg skal ut og fly så stoler jeg på mekanikerne og pilotene. Når jeg skal ha nye stikkontakter så ringer jeg en elektriker. 

Jeg regner derimot med at du har kilder klare og kan svare på dine egne spørsmål hva for eksempel stivkrampevaksinen angår? Eller medisinene mot covid, gjerne? 

Nei, de kan ikke svare på det, akkurat som du ikke kan svare på det. Altså litt realitet må man forholde seg til. 

Det med at menstruasjon endrer seg var også svaret de som meldte inn bivirkninger fikk helt til det viste seg at kvinner over hele verden rapporterte om endringer. Hvordan kan de si det ikke er farlig for fruktbarheten når de ikke engang har tatt det "alvorlig" før nå? Med det så sier ikke jeg heller at det nødvendigvis er farlig, men de vet for lite. 

Stivkrampe beskytter de minste fra potensielt død og dødeligheten er veldig høy. Om jeg hadde fått varig mén pga det eller omså døde av stigkrampevaksinen, så hadde det vært helt iorden. Men corona er hverken farlig for barn eller unge, og ikke i nærheten så høy dødelighet som stivkrampe. Ikke sammenlignbart i det heletatt. 

Endret av Sirisiri10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10
Snurri skrev (8 minutter siden):

Angående barn så er risikoen for å få MISC fra covid ca 1:3000, risikoen for å få myokarditt er omtrent det samme. Så langt på verdensbasis har omtrent 6 pr million i aldersgruppen 12-39 fått myokarditt, og snitt-innleggelsen for disse varer 1 dag. Jeg tenker de dissene er ok. Min sønn på 12 har fått vaksinen. 

Så har du alle andre symptomer. Sønnen min på 13 skal også vaksineres for corona 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirisiri10 skrev (14 minutter siden):

Nei, de kan ikke svare på det, akkurat som du ikke kan svare på det. Altså litt realitet må man forholde seg til. 

Det med at menstruasjon endrer seg var også svaret de som meldte inn bivirkninger fikk helt til det viste seg at kvinner over hele verden rapporterte om endringer. Hvordan kan de si det ikke er farlig for fruktbarheten når de ikke engang har tatt det "alvorlig" før nå? Med det så sier ikke jeg heller at det nødvendigvis er farlig, men de vet for lite. 

Stivkrampe beskytter de minste fra potensielt død og dødeligheten er veldig høy. Om jeg hadde fått varig mén pga det eller omså døde av stigkrampevaksinen, så hadde det vært helt iorden. Men corona er hverken farlig for barn eller unge, og ikke i nærheten så høy dødelighet som stivkrampe. Ikke sammenlignbart i det heletatt. 

Neivel. Du gjør selvfølgelig som du vil, det er heldigvis helt frivillig med alle vaksiner. 
veninna du gjør også heldigvis som hun vil, og jeg hadde definitivt gjort det samme. Av flere grunner. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10
Snurri skrev (2 minutter siden):

Neivel. Du gjør selvfølgelig som du vil, det er heldigvis helt frivillig med alle vaksiner. 
veninna du gjør også heldigvis som hun vil, og jeg hadde definitivt gjort det samme. Av flere grunner. 

Venninna mi? Jeg er ikke Ts. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charlie Amberson skrev (2 timer siden):

Må skille mellom uvaksinerte og antivax. Sistnevnte jobber/misjonerer i sin forvirrelse for at ingen bør vaksinere seg mens man godt kan la være å vaksinere seg i stillhet for seg selv uten å gjøre det til et korstog.

Korstog ja. Så slutt å press våre barn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krokenguri skrev (11 timer siden):

Hva så. Hvis man ikke ønsker å ha noen uvsksinerte i nærheten av barnet er ikke det noe å diskutere. Antivaxere har også en tendens til å drite i korona regler og mener det bare er å ture på som vanlig. Så iht typisk oppførsel på Antivaxere, så er det grunn nok til å holde seg unna.  Hadde holdt unna folk som var vaksinerte og begynner å klemme på alle også. 

Bare fordi noen ikke ønsker ta den fordømte corona vaksinen så er man ikke en antivaxer. Bruk hodet. Mange er ikke imot vaksiner, men vil vente med corona vaksine pga den ikke er helt sikker mtp langtidsbivirkninger og diverse.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stellia skrev (14 timer siden):

Jeg har valgt å ikke ta vaksinen pga. mulige langtidsvirkninger vi ikke enda kjenner til. 

Ei venninne av meg nekter nå å treffe meg av den grunn! Argumenterer med at sønnen hennes på 8 mnd. ikke er vaksinert, men de aller fleste (så og si alle) spebarn ikke blir alvorlig syke. Moren hennes er i risikogruppen, som er fullvaksinert, så jeg forstår ikke problemet her.

Flere som nekter å treffe sine uvaksinerte venner? 

Skjønner veninnen din veldig godt jeg. 

Det er noa annet hvis du ikke har kunnet vaksinere deg. Men når du har valget, og ikke velger det, så snylter du faktisk på de som gjør det. 

Ta vaksinen for pokker! Slutt å hør på "eksperter" på Facebook og youtube, og hør på skikkelige forskere og vitenskapsmenn. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10
RunM skrev (1 time siden):

Skjønner veninnen din veldig godt jeg. 

Det er noa annet hvis du ikke har kunnet vaksinere deg. Men når du har valget, og ikke velger det, så snylter du faktisk på de som gjør det. 

Ta vaksinen for pokker! Slutt å hør på "eksperter" på Facebook og youtube, og hør på skikkelige forskere og vitenskapsmenn. 

Åh, så hvis man av helsemessige årsaker ikke kan ta vaksina så er man automatisk ikke like smittsom og er et unntak 🤔 Takk for oppklaring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirisiri10 skrev (10 minutter siden):

Åh, så hvis man av helsemessige årsaker ikke kan ta vaksina så er man automatisk ikke like smittsom og er et unntak 🤔 Takk for oppklaring. 

Dette er ett meget smart virus. Det vet om du ikke kan ta vaksine eller om du ikke vil ta vaksine. 

Riktignok vet jeg fra før av at virus er noe av det smarteste vi har, men dette tar kaka😅

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sirisiri10
zemer skrev (11 minutter siden):

Dette er ett meget smart virus. Det vet om du ikke kan ta vaksine eller om du ikke vil ta vaksine. 

Riktignok vet jeg fra før av at virus er noe av det smarteste vi har, men dette tar kaka😅

Ja, jeg er virkelig imponert over dette viruset. Hva det ikke kan altså 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WonderWomaan skrev (6 timer siden):

Bare fordi noen ikke ønsker ta den fordømte corona vaksinen så er man ikke en antivaxer. Bruk hodet. Mange er ikke imot vaksiner, men vil vente med corona vaksine pga den ikke er helt sikker mtp langtidsbivirkninger og diverse.

Jeg kan faktisk ikke ta alle vaksiner selv, fordi jeg ikke tåler de. Og må da en grundig vurdering av hver enkelt. Og har tatt vaksinen, nr 2 får jeg til neste helg. Og har det helt utmerket

Så vil jeg påpeke at når noen ikke vil ta den fordømte corona vaksinen, så har alle rett til sine fordømte valg iht hvordan de ønsker å ha kontakt med vedkommende eller ei

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stellia skrev (21 timer siden):

Jeg har valgt å ikke ta vaksinen pga. mulige langtidsvirkninger vi ikke enda kjenner til. 

Ei venninne av meg nekter nå å treffe meg av den grunn! Argumenterer med at sønnen hennes på 8 mnd. ikke er vaksinert, men de aller fleste (så og si alle) spebarn ikke blir alvorlig syke. Moren hennes er i risikogruppen, som er fullvaksinert, så jeg forstår ikke problemet her.

Flere som nekter å treffe sine uvaksinerte venner? 

Nekter ikke å møte de, og respekterer deres valg. Er fullvaksinert selv. 
Når det er sagt så må en og forstå at vi alle er forskjellige og du bør og evne å se din venninnes side her

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
venus24 skrev (20 timer siden):

Jeg hadde heller ikke giddet å henge med en antivaxer.

En trenger da ikke å komme i kategorien antivaxer pga at en ikke tar enkelte vaksiner.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (3 timer siden):

En trenger da ikke å komme i kategorien antivaxer pga at en ikke tar enkelte vaksiner.

Hvem havner i kategorien antivaxxer hvis ikke de som nekter å ta vaksiner ikke gjør det?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

venus24 skrev (14 minutter siden):

Hvem havner i kategorien antivaxxer hvis ikke de som nekter å ta vaksiner ikke gjør det?

De som ikke tar noen vaksiner overhodet tenker jeg.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirisiri10 skrev (13 timer siden):

Jeg tok influensavaksinen i årsskifte 2019/2020 da jeg var gravid. Det var siste vaksinen jeg tok. Jeg har fulgt dette programmet for alle barna mine https://www.fhi.no/sv/vaksine/barnevaksinasjonsprogrammet/. Yngstemann må dele opp vaksinene pga voldsom reaksjon. 

Jeg har også fått alle vaksinene jeg skal ha oppigjennom barndommen og ungdommen, samt vaksiner i forhold til reising da vi reiste mye før, men husker ikke hvilken. Etter dette har jeg tatt påfyllingsvaksine som 25 eller 26 åring (husker ikke helt i farten) og skal ta igjen når jeg er 35 år. Etter jeg fylte 20 har jeg kun reist til land som det er anbefalt samme vaksiner som i Norge. 

Se tidligere svar for resten, så slipper vi å gå i loop. 

Så bra. Dog skal det sies at det er rimelig ulogisk å ta influensavaksine, men ikke koronavaksinene. Disse endrer seg fra år til år, så hvis man er usikker på "langtidsvirkninger" av disse vaksinene vet man sannsynligvis mindre om de enn det man gjør om koronavaksinene til Pfizer og Moderna nå.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...