Gjest Sirisiri10 Skrevet 26. september 2021 #181 Del Skrevet 26. september 2021 venus24 skrev (1 minutt siden): Leser du i det hele tatt hva jeg skriver? Det er større sjanse for at du som er uvaksinert smitter noen, enn for at jeg som er vaksinert smitter noen. Hvis vi to begge er smittet og sammen reiser på besøk til noen med nedsatt immunforsvar, vil det være langt større sjanse for at du smitter personen enn for at jeg gjør det. Viruset smitter ikke likt. Nettopp derfor er det egoistisk å ikke vaksinere seg. Nei, uvaksinerte får som regel sterkere symptomer og enklere å oppdage. Samfunnet vårt er åpent, dvs at alle som er blant andre mennesker står i fare for å bli smittet omså de kun er rundt uvaksinerte. Du kan ikke skylde på de få som ikke er vaksinert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowerpower1 Skrevet 26. september 2021 #182 Del Skrevet 26. september 2021 Sirisiri10 skrev (På 25.9.2021 den 12.49): Tenker du at alle som har fulgt vaksine programmet for seg selv og barna sine, men frastår fra én vaksine er antivax? Tror du alle som ikke tar coronavaksinen gjør det pga konspirasjonsteorier på fb eller andre steder? Kan vi alt om coronavaksinen? Alle bivirkninger både langtids- og korttidsbivirkninger? 1. hvis man følger vaksineprogrammet generelt er det jo ingen grunn til og avstå fra corona-vaksinen. 2. Det er noen få som gjør det av medisinske grunner. Men alle andre gjør det jo fordi de ikke tror på forskning og tror på konspirasjonsteorier. Eventuelt er de bare uniformerte men det er man gjerne uansett når man ikke stoler på forskning etc. 3. Vi kan ikke alt om coronavaksinen men forskning viser at corona har mye større og alvorlige konsekvenser enn vaksinen har. Og nettopp fordi vi «vanlige» folk ikke vet alt, burde vi stole på forskere og folk som faktisk vet mer enn oss. Blir for dumt og tro at man vet bedre enn folk som har studert dette og jobbet med vaksiner og liknende lenge. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowerpower1 Skrevet 26. september 2021 #183 Del Skrevet 26. september 2021 Sirisiri10 skrev (3 minutter siden): Nei, uvaksinerte får som regel sterkere symptomer og enklere å oppdage. Samfunnet vårt er åpent, dvs at alle som er blant andre mennesker står i fare for å bli smittet omså de kun er rundt uvaksinerte. Du kan ikke skylde på de få som ikke er vaksinert. Hvis smitten øker igjen nå er det jo fordi folk ikke er vaksinert. Vi har ikke kunnet åpne igjen før 70-80% er vaksinert. Om ikke såpass mange hadde vaksinert seg hadde vi ikke kunnet gjenåpne nå, og da hadde de «få» uvaksinerte ødelagt. I tillegg er de jo en smittefare 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 26. september 2021 #184 Del Skrevet 26. september 2021 einsteinium skrev (6 minutter siden): Vedkommende mener selvsagt at risikoen er større for at en uvaksinert smitter enn en som er vaksinert. Altså, har man vaksinert seg, har man gjort "sitt" for å minke risikoen. Gjør man det ikke, så er man med på å øke risikoen, og det er det vedkommende mener er egoistisk. Man skal alltid tenke på de svakeste. Eller handler det mer om at man skal følge mengden, og ikke skille seg ut? Før var det jo vanlig å være skeptisk til vaksinen, men nå har det jo snudd. Men nå er samfunnet åpen og gitt klar beskjed at det ikke er de svakeste vi beskytter. Samfunnet tar ikke hensyn til de svakeste, sånn er ikke samfunnet bygd opp. Da hadde samfunnet stengt ned uansett hvor mange som er vaksinert. Eneste grunnen til at vi har hatt tiltak og nå stor vaksinasjon er for at ikke helsevesenet skal kneles. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PinkishLampshade Skrevet 26. september 2021 #185 Del Skrevet 26. september 2021 12 minutter siden, Justlooking said: Om du har fulgt med på situasjonen i andre land, så vil du se at man nå ser yngre pasienter på sykehusene. Dette pga mutasjoner, som vi må forvente å se mer av i fremtiden. Ord betyr noe. Du sier at covid ikke er farlig for barn, jeg sier at du tar feil. Selv om barn ser ut til å tåle covid bedre enn voksne, så ser man potensielle dødelige komplikasjoner, som f.eks MIS-C. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 26. september 2021 #186 Del Skrevet 26. september 2021 flowerpower1 skrev (Akkurat nå): Hvis smitten øker igjen nå er det jo fordi folk ikke er vaksinert. Vi har ikke kunnet åpne igjen før 70-80% er vaksinert. Om ikke såpass mange hadde vaksinert seg hadde vi ikke kunnet gjenåpne nå, og da hadde de «få» uvaksinerte ødelagt. I tillegg er de jo en smittefare Vi har aldri hatt så høy smitte som nå, og det er ikke de som er uvaksinerte sin skyld. Samfunnet kunne åpnes når de i risikosonen og eldre ble vaksinert. Det er svært få unge friske som utvikler alvorlige symptomer. Derfor kan vi nå åpne opp selv om ikke alle barn er vaksinert. Vaksinerte smitter de å 😂 Det er ikke de uvaksinerte som ødelegger, det er covid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 26. september 2021 #187 Del Skrevet 26. september 2021 Vel..hvordan er ellers ditt forhold til viruset? Finnes det i det hele tatt? Hadde jeg hatt et barn på 8 mnd, hadde jeg vært svært forsiktig i møte med andre som ikke tilhørte kjernefamilien/nær familie, uavhengig av om de var vaksinert eller ikke. Det er sjelden små barn blir veldig syke - men samtidig har vi foreløpig ikke hatt et stort sykdomspress pga tiltak. Nå når landet har åpnet opp 100% vil flere barn smittes - og med det også flere barn bli alvorlig syke. Det ville jeg ha prøvd å unngå om jeg hadde et så lite barn. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 26. september 2021 #188 Del Skrevet 26. september 2021 PinkishLampshade skrev (5 minutter siden): Om du har fulgt med på situasjonen i andre land, så vil du se at man nå ser yngre pasienter på sykehusene. Dette pga mutasjoner, som vi må forvente å se mer av i fremtiden. Ord betyr noe. Du sier at covid ikke er farlig for barn, jeg sier at du tar feil. Selv om barn ser ut til å tåle covid bedre enn voksne, så ser man potensielle dødelige komplikasjoner, som f.eks MIS-C. Du blander brukere, det har jeg aldri sagt. Viser kun oppdatert info fra helsenorge i går. Her også om utlandet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
einsteinium Skrevet 26. september 2021 #189 Del Skrevet 26. september 2021 Sirisiri10 skrev (10 minutter siden): Men nå er samfunnet åpen og gitt klar beskjed at det ikke er de svakeste vi beskytter. Samfunnet tar ikke hensyn til de svakeste, sånn er ikke samfunnet bygd opp. Da hadde samfunnet stengt ned uansett hvor mange som er vaksinert. Eneste grunnen til at vi har hatt tiltak og nå stor vaksinasjon er for at ikke helsevesenet skal kneles. Jo, vi beskytter fremdeles de svakeste gjennom vaksinasjon. Velferdsstaten Norge er til for å nettopp ta hensyn til de svakeste i samfunnet. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 26. september 2021 #190 Del Skrevet 26. september 2021 flowerpower1 skrev (9 minutter siden): 1. hvis man følger vaksineprogrammet generelt er det jo ingen grunn til og avstå fra corona-vaksinen. 2. Det er noen få som gjør det av medisinske grunner. Men alle andre gjør det jo fordi de ikke tror på forskning og tror på konspirasjonsteorier. Eventuelt er de bare uniformerte men det er man gjerne uansett når man ikke stoler på forskning etc. 3. Vi kan ikke alt om coronavaksinen men forskning viser at corona har mye større og alvorlige konsekvenser enn vaksinen har. Og nettopp fordi vi «vanlige» folk ikke vet alt, burde vi stole på forskere og folk som faktisk vet mer enn oss. Blir for dumt og tro at man vet bedre enn folk som har studert dette og jobbet med vaksiner og liknende lenge. Kilde? Eller er det kun en mening du har gjort deg opp? Corona er potensielt farlig for eldre og de i risikosonen. Men akkurat denne forskningen velger du ikke å høre på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PinkishLampshade Skrevet 26. september 2021 #191 Del Skrevet 26. september 2021 2 minutter siden, Justlooking said: Du blander brukere, det har jeg aldri sagt. Viser kun oppdatert info fra helsenorge i går. Her også om utlandet. Men kjære vene. Jeg skrev en kommentar til en som mente covid IKKE er farlig for barn og unge (unge er forøvrig ikke bare barn) fordi det er en farlig påstand. Som sagt; barn tåler covid bedre enn voksne, men det er ikke uten risiko likevel. Det er med andre ord ORDBRUKEN jeg reagerer på her. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 26. september 2021 #192 Del Skrevet 26. september 2021 einsteinium skrev (Akkurat nå): Jo, vi beskytter fremdeles de svakeste gjennom vaksinasjon. Velferdsstaten Norge er til for å nettopp ta hensyn til de svakeste i samfunnet. Vi har aldri hatt så mye smitte som nå, så hvordan skal det beskytte de svakeste? De som er i risikosonen som ikke kan ta vaksinen vil uansett bli smittet med så mange med covid. Uavhengig av vaksinen. Man smitter selv om man er vaksinert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krantz94 Skrevet 26. september 2021 #193 Del Skrevet 26. september 2021 30 minutter siden, Sirisiri10 said: Du kaller de som ikke vaksinerer seg for egoister. FORDI DE SMITTER DE SVAKESTE SOM IKKE KAN TA VAKSINEN. FYI DET GJØR DE VAKSINERTE OGSÅ! Vi har åpnet samfunnet og vaksinen er ikke 100%. Så hvorfor er jeg mer egoistisk hvis jeg hadde smittet en annen, enn hvis du som er vaksinert hadde smittet en annen? Har du viruset smitter vi likt. Offer kortet ja. Vi er der. Hvor lengre ned vil du gå? Jeg prøver å forklare deg hvorfor, men du nekter å høre fordi du har bestemt deg. Skal jeg si deg en ting, slike holdninger du har er langt mer farlig enn covid. Er du uvaksinert er det større sannsynlighet for at du blir smittet, og dermed kan smitte videre. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 26. september 2021 #194 Del Skrevet 26. september 2021 PinkishLampshade skrev (3 minutter siden): Men kjære vene. Jeg skrev en kommentar til en som mente covid IKKE er farlig for barn og unge (unge er forøvrig ikke bare barn) fordi det er en farlig påstand. Som sagt; barn tåler covid bedre enn voksne, men det er ikke uten risiko likevel. Det er med andre ord ORDBRUKEN jeg reagerer på her. Men du siterte meg som kun kom med linker fra helsenirge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PinkishLampshade Skrevet 26. september 2021 #195 Del Skrevet 26. september 2021 Just now, Justlooking said: Men du siterte meg som kun kom med linker fra helsenirge. ... Fordi du svarte meg. Jeg trodde du var den jeg siterte opprinnelig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 26. september 2021 #196 Del Skrevet 26. september 2021 PinkishLampshade skrev (Akkurat nå): ... Fordi du svarte meg. Jeg trodde du var den jeg siterte opprinnelig. Nemlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 26. september 2021 #197 Del Skrevet 26. september 2021 Krantz94 skrev (1 minutt siden): Er du uvaksinert er det større sannsynlighet for at du blir smittet, og dermed kan smitte videre. Men fortsatt ikke de uvaksinerte som har skylden for alle smitte i samfunnet nå, sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alterego666 Skrevet 26. september 2021 #198 Del Skrevet 26. september 2021 WonderWomaan skrev (22 timer siden): Bare fordi noen ikke ønsker ta den fordømte corona vaksinen så er man ikke en antivaxer. Jo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PinkishLampshade Skrevet 26. september 2021 #199 Del Skrevet 26. september 2021 2 minutter siden, Justlooking said: Nemlig. ??? Det forandrer da virkelig ingenting. Den opprinnelige personen jeg siterte skrev at covid IKKE ER FARLIG for barn og unge. Jeg reagerte på ordbruken, da covid KAN være farlig for barn og unge, selv om risikoen er mindre. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowerpower1 Skrevet 26. september 2021 #200 Del Skrevet 26. september 2021 Sirisiri10 skrev (13 minutter siden): Kilde? Eller er det kun en mening du har gjort deg opp? Corona er potensielt farlig for eldre og de i risikosonen. Men akkurat denne forskningen velger du ikke å høre på? Hvor skriver jeg at corona ikke er farlig for de i risikosonen? Jeg har aldri påstått det? Men corona er generelt mye farligere enn vaksinen, uansett alder. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg