WonderWomaan Skrevet 25. september 2021 #21 Del Skrevet 25. september 2021 Ananas. skrev (2 minutter siden): De er smittebærere i mindre grad enn uvaksinerte, selv om de også kan smitte om de først blir syke. Altså: Venninnen er ikke dum, hun gjør tiltak for å begrense en risiko som uansett er der. https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/vaksinert-eller-gjennomgatt-covid-19/ 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villfisker Skrevet 25. september 2021 #22 Del Skrevet 25. september 2021 Tanuki skrev (1 time siden): Venninnen din høres ut som en god og fornuftig mor. Du er en dårlig venninne dersom du lager bråk av det her. Du har tatt valgt å ikke vaksinere deg, da må du bare respektere at folk tar sine forholdsregler og ikke vil treffe deg. Venninen er nok en god mor, som ønsker barnets beste, ut ifra den informasjonen hun har. Ts er ikke en dårlig venninne, men må selvfølgelig respektere at venninnen ikke ønsker å møtes. Venninnen må også respektere at ts har tatt sitt valg. Selv hadde jeg ikke sett det som et tap at noen ikke ville ha med meg å gjøre mer, basert på et slikt valg. Hadde bare vært glad for å bli kvitt dem, hvis det ikke skulle mer til enn det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villfisker Skrevet 25. september 2021 #23 Del Skrevet 25. september 2021 stan skrev (1 time siden): Det er forskjell på å være uvaksinert og nekte å vaksinere seg. Og begge deler er helt greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 25. september 2021 #24 Del Skrevet 25. september 2021 zemer skrev (1 time siden): Så hvis ts er i gruppen som ikke kan vaksinere seg så er det greit de møtes mener du? Ett utrolig smart virus dette her som vet forskjellen. Du tillegger meg meninger jeg ikke har gitt uttrykk for. Viruset har riktignok en større tendens til å smitte vaksine motstandere, enn de som har reelle medisinske grunner til å ikke bli vaksinerte. Så enda en grunn til å holde avstand til TS. Det er jo bare å vente, TS, vil få covid. Alle vil vi få covid i løpet av de neste årene. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus24 Skrevet 25. september 2021 #25 Del Skrevet 25. september 2021 WonderWomaan skrev (7 minutter siden): https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/vaksinert-eller-gjennomgatt-covid-19/ WonderWomaan skrev (12 minutter siden): Du er risiko uansett om du er vaksinert! Er bare deg selv du beskytter, ikke de rundt deg. En fordel å lese innholdet før du poster en link som motsier dine egne argumenter, eller? «Vaksine bidrar også til å begrense smittespredning.» 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ananas. Skrevet 25. september 2021 #26 Del Skrevet 25. september 2021 WonderWomaan skrev (36 minutter siden): https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/vaksinert-eller-gjennomgatt-covid-19/ Ja? Det skriver jeg jo også, men sannsynligheten er lavere. Hadde de blitt _like_ syke og smittet _like_ mye, hadde jo vaksinen ikke hatt noen effekt overhodet. Det viser statistikkene at den har. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
acna Skrevet 25. september 2021 #27 Del Skrevet 25. september 2021 Villfisker skrev (33 minutter siden): Venninen er nok en god mor, som ønsker barnets beste, ut ifra den informasjonen hun har. Ts er ikke en dårlig venninne, men må selvfølgelig respektere at venninnen ikke ønsker å møtes. Venninnen må også respektere at ts har tatt sitt valg. Selv hadde jeg ikke sett det som et tap at noen ikke ville ha med meg å gjøre mer, basert på et slikt valg. Hadde bare vært glad for å bli kvitt dem, hvis det ikke skulle mer til enn det. Det tenker jeg og. Hvis det kun var det som skulle til, så kan de neppe ha vært gode venner i utganspunktet. Moren må være av den hjemmeværende typen som er anti-barnehage, hvis hun skal holde seg unna alle uvaksinerte til barnet blir voksen. Det kunne aldri falt meg inn å kutte ut uvaksinerte venner. Hvis uvaksinerte blir syke, så vil de mest sannsynligvis få symptomer, og da drar man uansett ikke hjem til folk. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 25. september 2021 #28 Del Skrevet 25. september 2021 Det er jo du, som nekter å vaksinere deg og ikke henne. At vi er vaksinerte betyr ikke at vi ikke kan bli syke. Jeg er enig med henne. Hun kan selv bestemme om hun vil ha vaksinerte eller uvaksinerte i vennekretsen sin. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøvftta Skrevet 25. september 2021 #29 Del Skrevet 25. september 2021 Er barnet i barnehage? Bare drit i den venninna di du. Har man ikke respekt for at andre velger noe annet enn seg selv så er man ikke mye til venn! 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 25. september 2021 #30 Del Skrevet 25. september 2021 Villfisker skrev (46 minutter siden): Og begge deler er helt greit. Nei, å være uvaksinert kan være uforskyldt. Men å nekte innebærer et bevisst valg. Mange demonstrerer for omverdenen hvilke idioter de er når de foretar dette valget. Det er forsåvidt greit å ha idioter som venner, men et sted går grensen. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 25. september 2021 #31 Del Skrevet 25. september 2021 stan skrev (59 minutter siden): Du tillegger meg meninger jeg ikke har gitt uttrykk for. Viruset har riktignok en større tendens til å smitte vaksine motstandere, enn de som har reelle medisinske grunner til å ikke bli vaksinerte. Så enda en grunn til å holde avstand til TS. Det er jo bare å vente, TS, vil få covid. Alle vil vi få covid i løpet av de neste årene. Det har jeg vanskelig for å tru. Se tilbake på historien. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krokenguri Skrevet 25. september 2021 #32 Del Skrevet 25. september 2021 WonderWomaan skrev (1 time siden): Du er risiko uansett om du er vaksinert! Er bare deg selv du beskytter, ikke de rundt deg. Hva så. Hvis man ikke ønsker å ha noen uvsksinerte i nærheten av barnet er ikke det noe å diskutere. Antivaxere har også en tendens til å drite i korona regler og mener det bare er å ture på som vanlig. Så iht typisk oppførsel på Antivaxere, så er det grunn nok til å holde seg unna. Hadde holdt unna folk som var vaksinerte og begynner å klemme på alle også. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hlidskjalf Skrevet 25. september 2021 #33 Del Skrevet 25. september 2021 Stellia skrev (3 timer siden): Jeg har valgt å ikke ta vaksinen pga. mulige langtidsvirkninger vi ikke enda kjenner til. Ei venninne av meg nekter nå å treffe meg av den grunn! Argumenterer med at sønnen hennes på 8 mnd. ikke er vaksinert, men de aller fleste (så og si alle) spebarn ikke blir alvorlig syke. Moren hennes er i risikogruppen, som er fullvaksinert, så jeg forstår ikke problemet her. Flere som nekter å treffe sine uvaksinerte venner? Best å styre unna slike venninner. Her i huset er ingen av oss vaksinerte, inkludert min kone og vi har også en baby i huset. Vi klarer oss helt utmerket. Vi får ikke vaksinepasset da, så vi er vel utestengt fra det gode selskap og fanget i vårt eget land på ubestemt tid. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veggdyret Skrevet 25. september 2021 #34 Del Skrevet 25. september 2021 1 hour ago, Tøvftta said: Er barnet i barnehage? Bare drit i den venninna di du. Har man ikke respekt for at andre velger noe annet enn seg selv så er man ikke mye til venn! Barnet er 8 måneder, lite sannsynlig at det er i barnehage. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SkjultBruker Skrevet 25. september 2021 #35 Del Skrevet 25. september 2021 Soma skrev (3 timer siden): Alle i min omgangskrets er vaksinert, så ingen problemstilling å ta stilling til. Men vil tro din venninne sier nei fordi hun ikke vet potensielt sykdomsforløp for sin sønn, på samme måte som du ikke ville ta vaksine fordi du ikke vet mulig langtidsvirkning. Så det må du respektere, på samme måte som du forventer at ditt valg blir respektert. Kunne ikke sagt det bedre selv. Respekten for den andres avgjørelse må gå begge veier. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliquis Skrevet 25. september 2021 #36 Del Skrevet 25. september 2021 (endret) En ting er at du er uvaksinert og dermed utgjør en større fare enn nødvendig for de hun er bekymret for. En annen ting er at du er uvaksinert og setter din lit til konspirasjonsteorier og at man dermed ikke vil omgås deg. Begge deler er helt gyldige grunner. Endret 25. september 2021 av Aliquis 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 25. september 2021 #37 Del Skrevet 25. september 2021 ATLAS6 skrev (2 timer siden): Er helt enig med venninnen din. Jeg har også kuttet ut antivaxxere fordi jeg vil ikke omgås mennesker som ikke stoler på forskning og vitenskap men som heller setter mer lit til konspirasjonsteorier på facebook. Tenker du at alle som har fulgt vaksine programmet for seg selv og barna sine, men frastår fra én vaksine er antivax? Tror du alle som ikke tar coronavaksinen gjør det pga konspirasjonsteorier på fb eller andre steder? Kan vi alt om coronavaksinen? Alle bivirkninger både langtids- og korttidsbivirkninger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villfisker Skrevet 25. september 2021 #38 Del Skrevet 25. september 2021 stan skrev (2 timer siden): Nei, å være uvaksinert kan være uforskyldt. Men å nekte innebærer et bevisst valg. Mange demonstrerer for omverdenen hvilke idioter de er når de foretar dette valget. Det er forsåvidt greit å ha idioter som venner, men et sted går grensen. Det er frivillig å ta vaksine. Det er frivillig å la være. Man er ikke en idiot, bare fordi man velger å gjøre noe annet enn mange andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villfisker Skrevet 25. september 2021 #39 Del Skrevet 25. september 2021 acna skrev (2 timer siden): Det tenker jeg og. Hvis det kun var det som skulle til, så kan de neppe ha vært gode venner i utganspunktet. Moren må være av den hjemmeværende typen som er anti-barnehage, hvis hun skal holde seg unna alle uvaksinerte til barnet blir voksen. Det kunne aldri falt meg inn å kutte ut uvaksinerte venner. Hvis uvaksinerte blir syke, så vil de mest sannsynligvis få symptomer, og da drar man uansett ikke hjem til folk. Helt enig. Da betydde ikke det vennskapet nok, tenker jeg. Noe som er helt greit. Da blir jeg kvitt dårlige vennskap, og det ser jeg ikke som et tap 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Saph Skrevet 25. september 2021 #40 Del Skrevet 25. september 2021 Hun beskytter bare den hun bryr seg mest om, akkurat som du gjør. Det er lov. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg