Stellia Skrevet 25. september 2021 #1 Skrevet 25. september 2021 Jeg har valgt å ikke ta vaksinen pga. mulige langtidsvirkninger vi ikke enda kjenner til. Ei venninne av meg nekter nå å treffe meg av den grunn! Argumenterer med at sønnen hennes på 8 mnd. ikke er vaksinert, men de aller fleste (så og si alle) spebarn ikke blir alvorlig syke. Moren hennes er i risikogruppen, som er fullvaksinert, så jeg forstår ikke problemet her. Flere som nekter å treffe sine uvaksinerte venner? 7
Populært innlegg stan Skrevet 25. september 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 25. september 2021 Det er forskjell på å være uvaksinert og nekte å vaksinere seg. 153
Populært innlegg Soma Skrevet 25. september 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 25. september 2021 Alle i min omgangskrets er vaksinert, så ingen problemstilling å ta stilling til. Men vil tro din venninne sier nei fordi hun ikke vet potensielt sykdomsforløp for sin sønn, på samme måte som du ikke ville ta vaksine fordi du ikke vet mulig langtidsvirkning. Så det må du respektere, på samme måte som du forventer at ditt valg blir respektert. 219
Populært innlegg 7v8 Skrevet 25. september 2021 Populært innlegg #4 Skrevet 25. september 2021 Helt ærlig så skjønner jeg henne når hun har et så lite barn. Dette handler om respekt, begge veier. Hun må respektere at du har tatt ditt valg å ikke vaksinere deg, samtidig som du må respektere at hun (nå) velger barnet sitt sin trygghet fremfor deg. Muligens vil hun slakke opp og være sammen med deg senere når barnet blir eldre og koronasituasjonen stabiliserer seg mer. 85
Populært innlegg Wenda Skrevet 25. september 2021 Populært innlegg #5 Skrevet 25. september 2021 Jeg treffer ikke de som er uvaksinerte, iallfall er åpen om det, kan jo være at noen juger om det. Har nok ikke så mye med redsel for å bli syk eller noe, men fordi jeg syns de som nekter å vaksinere seg stort sett er tåpelige personer jeg helt åpenbart ikke har så mye til felles med 78
Populært innlegg Tanuki Skrevet 25. september 2021 Populært innlegg #6 Skrevet 25. september 2021 11 minutter siden, Stellia said: Jeg har valgt å ikke ta vaksinen pga. mulige langtidsvirkninger vi ikke enda kjenner til. Ei venninne av meg nekter nå å treffe meg av den grunn! Argumenterer med at sønnen hennes på 8 mnd. ikke er vaksinert, men de aller fleste (så og si alle) spebarn ikke blir alvorlig syke. Moren hennes er i risikogruppen, som er fullvaksinert, så jeg forstår ikke problemet her. Flere som nekter å treffe sine uvaksinerte venner? Venninnen din høres ut som en god og fornuftig mor. Du er en dårlig venninne dersom du lager bråk av det her. Du har tatt valgt å ikke vaksinere deg, da må du bare respektere at folk tar sine forholdsregler og ikke vil treffe deg. 110
Populært innlegg venus24 Skrevet 25. september 2021 Populært innlegg #7 Skrevet 25. september 2021 Jeg hadde heller ikke giddet å henge med en antivaxer. 71
Populært innlegg Example Skrevet 25. september 2021 Populært innlegg #8 Skrevet 25. september 2021 At man som vaksinemotstander vil oppleve sosiale sanksjoner mot dette valget, er helt naturlig. Det er en del av pakka. 84
Gjest 3 er nok Skrevet 25. september 2021 #9 Skrevet 25. september 2021 Heia din venninne som står opp for seg selv, sitt barn og sin mor. Hun er meget forsiktig, og som alvorlig syk pasient i høyrisikogruppen som har måttet ta 3. dose, takker jeg henne. fordi jeg er alvorlig syk, må jeg fremdeles leve svært forsiktig og begrense mitt sosiale liv. Din venninne, som bevisst unngår uvaksinerte mennesker og vaksinemotstandere er da et menneske jeg hadde turt å omgås fordi hun har tatt gode og kloke valg på egne og andres vegne.
Populært innlegg Guppy88 Skrevet 25. september 2021 Populært innlegg #10 Skrevet 25. september 2021 Stellia skrev (17 minutter siden): Jeg har valgt å ikke ta vaksinen pga. mulige langtidsvirkninger vi ikke enda kjenner til. Ei venninne av meg nekter nå å treffe meg av den grunn! Argumenterer med at sønnen hennes på 8 mnd. ikke er vaksinert, men de aller fleste (så og si alle) spebarn ikke blir alvorlig syke. Moren hennes er i risikogruppen, som er fullvaksinert, så jeg forstår ikke problemet her. Flere som nekter å treffe sine uvaksinerte venner? Du er redd for langtidsvirkninger som overveiende sannsynlig er langt mildere enn langtidsvirkningene av korona (har du sett de som fortsatt sliter, mange, mange måneder etter sykdommen?) Hun er redd barnet skal bli sykt. Hvis du forstår ditt eget valg, hvordan i all verden kan du ikke forstå hennes valg??? 100
Puny Skrevet 25. september 2021 #11 Skrevet 25. september 2021 Det tenker jeg du må respektere. Hun er neppe den siste som tenker slik. 23
Maria_ Skrevet 25. september 2021 #12 Skrevet 25. september 2021 Dere har tatt forskjellige valg - respekter det! 12
zemer Skrevet 25. september 2021 #13 Skrevet 25. september 2021 stan skrev (17 minutter siden): Det er forskjell på å være uvaksinert og nekte å vaksinere seg. Så hvis ts er i gruppen som ikke kan vaksinere seg så er det greit de møtes mener du? Ett utrolig smart virus dette her som vet forskjellen. 14
Krokenguri Skrevet 25. september 2021 #14 Skrevet 25. september 2021 Stellia skrev (1 time siden): Jeg har valgt å ikke ta vaksinen pga. mulige langtidsvirkninger vi ikke enda kjenner til. Ei venninne av meg nekter nå å treffe meg av den grunn! Argumenterer med at sønnen hennes på 8 mnd. ikke er vaksinert, men de aller fleste (så og si alle) spebarn ikke blir alvorlig syke. Moren hennes er i risikogruppen, som er fullvaksinert, så jeg forstår ikke problemet her. Flere som nekter å treffe sine uvaksinerte venner? Hadde også ikke ville treffe deg. Rett og slett fordi uten vaksine så hadde du vært en risiko for baby bla. Tok ikke imot folk med forkjølelse ol når mine var baby heller. Selv om små barn stort sett ikke blir så syke, så har små barn blitt syke og dødd av korona. Hvorfor skulle jeg ha giddi å ta den risikoen i det hele tatt om jeg ikke på død og liv måtte. Hun har like mye rett til å nekte deg den fysiske eller nærhet kontakten som du har til å nekte å ta vaksine. Alle tar sine valg og standpunkt hver for seg. Så du må respektere hennes valg, på samme måte som du forventer respekt for ditt valg 27
zemer Skrevet 25. september 2021 #15 Skrevet 25. september 2021 Stellia skrev (1 time siden): Jeg har valgt å ikke ta vaksinen pga. mulige langtidsvirkninger vi ikke enda kjenner til. Ei venninne av meg nekter nå å treffe meg av den grunn! Argumenterer med at sønnen hennes på 8 mnd. ikke er vaksinert, men de aller fleste (så og si alle) spebarn ikke blir alvorlig syke. Moren hennes er i risikogruppen, som er fullvaksinert, så jeg forstår ikke problemet her. Flere som nekter å treffe sine uvaksinerte venner? Tar hun ikke imot de som ikke tar influensavaksine heller? 10
KjøttOPP Skrevet 25. september 2021 #16 Skrevet 25. september 2021 Du får ikke i både pose og sekk her i livet, så du får vær så god lære deg at valg gir konsekvenser. Velkommen til voksenlivet, du! 38
WonderWomaan Skrevet 25. september 2021 #17 Skrevet 25. september 2021 Stellia skrev (1 time siden): Jeg har valgt å ikke ta vaksinen pga. mulige langtidsvirkninger vi ikke enda kjenner til. Ei venninne av meg nekter nå å treffe meg av den grunn! Argumenterer med at sønnen hennes på 8 mnd. ikke er vaksinert, men de aller fleste (så og si alle) spebarn ikke blir alvorlig syke. Moren hennes er i risikogruppen, som er fullvaksinert, så jeg forstår ikke problemet her. Flere som nekter å treffe sine uvaksinerte venner? Si til henne at hun også kan smitte sin sønn. Hun er smittebærer også, selvom hun har tatt vaksine. Så dum venninne du har som ikke vet det. 17
WonderWomaan Skrevet 25. september 2021 #18 Skrevet 25. september 2021 Krokenguri skrev (9 minutter siden): Hadde også ikke ville treffe deg. Rett og slett fordi uten vaksine så hadde du vært en risiko for baby bla. Tok ikke imot folk med forkjølelse ol når mine var baby heller. Selv om små barn stort sett ikke blir så syke, så har små barn blitt syke og dødd av korona. Hvorfor skulle jeg ha giddi å ta den risikoen i det hele tatt om jeg ikke på død og liv måtte. Hun har like mye rett til å nekte deg den fysiske eller nærhet kontakten som du har til å nekte å ta vaksine. Alle tar sine valg og standpunkt hver for seg. Så du må respektere hennes valg, på samme måte som du forventer respekt for ditt valg Du er risiko uansett om du er vaksinert! Er bare deg selv du beskytter, ikke de rundt deg. 18
Populært innlegg Ananas. Skrevet 25. september 2021 Populært innlegg #19 Skrevet 25. september 2021 WonderWomaan skrev (2 minutter siden): Si til henne at hun også kan smitte sin sønn. Hun er smittebærer også, selvom hun har tatt vaksine. Så dum venninne du har som ikke vet det. De er smittebærere i mindre grad enn uvaksinerte, selv om de også kan smitte om de først blir syke. Altså: Venninnen er ikke dum, hun gjør tiltak for å begrense en risiko som uansett er der. 55
Gjest ATLAS6 Skrevet 25. september 2021 #20 Skrevet 25. september 2021 Er helt enig med venninnen din. Jeg har også kuttet ut antivaxxere fordi jeg vil ikke omgås mennesker som ikke stoler på forskning og vitenskap men som heller setter mer lit til konspirasjonsteorier på facebook.
Anbefalte innlegg