Gå til innhold

jeg elsker julen.


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest nissen kommer

Lutefisken hører jeg ikke så mye at folk bruker i julen.

Det er det første festmåltidet før julen starter.

Man har hjemmelaget lefse( som man kan kjøpe) som man fyller med lutefisk , fleskefett og fleskebiter og en dæsj med erterstuing, man ruller det sammen og gomler. Det høres ut som en middag man blir helt ødelagt av, men fisk er jo ikke hardt fordøyelig.

Er det mange som spiser dette fortsatt?

På kvelden pynter vi treet, legger gavene under grana og venter på dakapo og grevinnen og hovmesteren.

Det blir ingen lille julaften uten.

Så kommer julaftmorgen, da er det hjemmelaget sylte, laks, hjemmelaget eggesalat, sild og masse annet godt.

Gubben, meg og ungene spiser en deilig frokost i stua mens vi hører i bakgrunnen alle de fine juletegnefilmene. Pysjen har vi på oss nesten halve dagen. Handlingen har vi gjort oss ferdig med før jul, så dette er bare en kosedag, der mamma skreller potetene i morgenkåpen mens pappa planlegger ribba, ungene prøver å luske seg til å lese på merkelappene på presangene. Før julen trår til, så har jeg sikkert laget 3 pepperkakehus fordi de ble spist opp. Vi smelter sukker og limer pepperkakerhjerter med en snor i midten og vips ble det juletrepynt.

Å jeg gleder meg så til jul, jeg er verre enn unga mine, men vi koser oss så mye. Den gleden og forventningen ungene har og mamma er like sprø.

Det er nesten vemodig når julen skal pakkes sammen uti januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...