AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #1 Skrevet 25. september 2021 Hei. Jeg er 28 år og veldig usikker på om jeg vil ha barn. Det er ikke så mang år til jeg for alvor må begynne å ta stilling til det. For meg virker det som det er er overdøvende flertall av ting som er slitsomt, irriterende og vanskelig ved å ha barn, både når de er baby, små og ungdommer. Jeg vil derfor gjerne ha synspunkter fra de av dere som har barn om hva som egentlig er koselig, gøy og fint med å ha barn? Alt fra små til store ting. Fortell også gjerne om du har fått barn og ble positivt eller negativt overrasket. Takk❤️ Anonymkode: 9b316...db1 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #2 Skrevet 25. september 2021 Kan ikke komme på noe. Men det var koselig å gå gravid da. Anonymkode: f0297...811 1
stan Skrevet 25. september 2021 #3 Skrevet 25. september 2021 Premissen her er at det å ikke ha barn er veldig fint. Men hva er fint med å ikke ha barn? 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #4 Skrevet 25. september 2021 Det er å få oppleve en slik intens kjærlighet og tilhørighet til en annen. Anonymkode: 967e5...481 3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #5 Skrevet 25. september 2021 Masse! Så mye at det er vanskelig å sette fingeren på enkelt ting som er bra. Jeg har verdens søteste små jenter da, det skal sies. Det beste er kanskje dagene der de er bestevenner og bare koser og tar vare på hverandre som aldri før. Og leker masse sammen! Med babyer husker jeg best den nydelige følelsen av baby som sovner på brystet mitt… den roen det gir også meg. Og moro å følge de gjennom faser og se forandringen og utviklingen de går gjennom. Å pushe dem og se at de mestrer! Dele gleden med de når de får til nye ting. Rett og slett er kanskje det beste å få se to mennesker vokse opp og bli til ordentlige folk! En magisk reise egentlig Anonymkode: b8926...05b 4
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #7 Skrevet 25. september 2021 Jeg har to barn på 10 og 12. Den meste kosen skjedde før de begynte på skolen, etter det ble det mindre kos. Er ikke direkte "koselig" å ha barn i den alderen mine barn er i nå, de er mest opptatt av seg og sitt. Og sånn vil det vel fortsette. Jeg fikk meg hund for et par år siden, det er MYE mer koselig. Hun er lita og nett, og ELSKER å sove i armkroken min. Så jeg får kosen derfra. Og den kosen er mer stabil, om du skjønner 🙈 Anonymkode: 0b0d9...78a 3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #8 Skrevet 25. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Masse! Så mye at det er vanskelig å sette fingeren på enkelt ting som er bra. Jeg har verdens søteste små jenter da, det skal sies. Det beste er kanskje dagene der de er bestevenner og bare koser og tar vare på hverandre som aldri før. Og leker masse sammen! Med babyer husker jeg best den nydelige følelsen av baby som sovner på brystet mitt… den roen det gir også meg. Og moro å følge de gjennom faser og se forandringen og utviklingen de går gjennom. Å pushe dem og se at de mestrer! Dele gleden med de når de får til nye ting. Rett og slett er kanskje det beste å få se to mennesker vokse opp og bli til ordentlige folk! En magisk reise egentlig Anonymkode: b8926...05b Gjetter at de ikke er tenåringer enda... Anonymkode: 0b0d9...78a
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #9 Skrevet 25. september 2021 Det er interessant å se dem vokse og lære seg nye ting. Så mange ferdigheter de skal lære. Oppdage verden. Babyen min har nettopp lært seg å kravle og plutselig kommer han seg fremover dit han vil. Anonymkode: 2e885...013 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #10 Skrevet 25. september 2021 Gleden deres over en ny venn, en opplevelse, en ny ferdighet. kjærligheten til hverandre (søsken) og til oss foreldre. å se de utvikle seg og bli små personligheter. Dele det jeg har med de, av jordslig gods og verdier. Alle gode stunder! Det er så mange av de Anonymkode: ed8b8...646 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #11 Skrevet 25. september 2021 Hjertet ditt fylles med en kjærlighet du ikke visste fantes. Anonymkode: e09e1...e98 3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #12 Skrevet 25. september 2021 Den følelsen du får inni deg når de mestrer noe de har strevd med , eller når de gjør en god gjerning, eller når de sier at du er verdens beste . Men ja , det er mye slit med å ha barn , nesten mer slit enn kos 🙈 var koselig å være gravid og å ha de sovende på brystet som babyer . Anonymkode: b5553...2c3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #13 Skrevet 25. september 2021 Jeg og 4-åringen har alltid hatt lik humor. Vi ler likt og har samme glimt i øyet. Elsker når vi kan ta hverandre på ting og tulle om det som skjer rundt oss. Elsker alle spørsmålene, å gi trøst når han er lei seg, å gi han verktøy til å forstå verden og han utvikler meg også. Du kan ikke bullshitte med en 4-åring liksom. Får mye glede når vi er sammensveiset som en familie. Når vi lager mat sammen eller sitter ved matbordet lenge og bare prater, når vi skal kjøre bil langt og alle har glede av turen og hjelper hverandre med at det blir en fin tur. Kan se han utvikle seg for hver dag og det er spennende og givende. Vi hadde et veldig tøft startår og sleit veldig som par og som foreldre. Det var helt brutalt da det ikke var som forventet overhodet, hadde aldri trodd det skulle bli SÅ tøft å få barn. Var mye tilleggsgreier. Anonymkode: 0a955...42a 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #14 Skrevet 25. september 2021 Det er faktisk vanskelig å forklare. Gjorde barn meg mer lykkelig? Nei. Er jeg mer sliten nå? Ja. Men livet fikk en ny dimensjon, livet ga mer mening og jeg fikk mer perspektiv. Jeg ble et bedre menneske (etter at den første søvnløse tiden ga seg). Anonymkode: 7ef1c...6c1 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #15 Skrevet 25. september 2021 Barn er slitsomt, men de gir også så enormt mye glede. Ville aldri vært foruten og angrer ikke på at jeg fikk barn selv om jeg var usikker på om jeg ønsket barn tidligere. Trodde jeg visste hva kjærlighet var, men så fikk jeg barn. Kjærligheten man føler til sine egne barn er så unik at bare det å få oppleve det er verdt alt ❤️ Anonymkode: eb510...072
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #16 Skrevet 25. september 2021 Jeg syns det er spennende å følge med på små mennesker som vokser opp. Å se hvordan de utvikler seg og hvem de blir. Og at det kjennes veldig godt å være så glad i noen. Jeg er veldig glad i dyr, og det er nok en rar sammenligning, men det å ha valp i hus er vel det har vært nærmest å gi meg noe av den samme varme følelsen som barna. Jeg koser meg når barna fryder seg over ting man gjerne tar for gitt, og når de sier og gjør morsomme ting (sikkert av typen som bare vi foreldre finner morsomt, men likevel). For meg er det koselig når småbarn syns alt er spennende, fra hva som finnes i kjøkkenskuffen, til musikk, en ny smak, eller å kjenne på og studere alt på bakken utendørs. Og det er gøy når de er litt større og kan være med på mer og mer. Det å kunne være med å oppdage verden sammen med dem. Jeg er ikke en "juleperson", og gjorde lite ut av julen utover besøk hos familie før jeg traff mannen min og vi fikk unger. Nå gleder jeg meg til advent, bake sammen, lage julekort osv. Mannen min syns sånt er dørgende kjedelig, men han syns det er veldig gøy å ha med barna på hobbyen sin. Jeg ble litt positivt overrasket. Jeg ønsket meg barn. Men vi var ganske heldige med søvn i baby- og småbarnsfasen, og jeg ble aldri så utslitt av søvnmangel som jeg så for meg på forhånd. Jeg trodde også at det skulle være tøffere med lite "egentid" og rom for å gjøre "ingenting" i hverdagen. Jeg er introvert, og sikkert litt lat. Men akkurat det har jeg ikke opplevd problematisk. Det er mindre tid helt alene, men det som er av slik tid, nyter jeg mer enn før. Og jeg liker å være sammen med barna. Anonymkode: e60d8...83c 2
Mooza Skrevet 25. september 2021 #17 Skrevet 25. september 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hei. Jeg er 28 år og veldig usikker på om jeg vil ha barn. Det er ikke så mang år til jeg for alvor må begynne å ta stilling til det. For meg virker det som det er er overdøvende flertall av ting som er slitsomt, irriterende og vanskelig ved å ha barn, både når de er baby, små og ungdommer. Jeg vil derfor gjerne ha synspunkter fra de av dere som har barn om hva som egentlig er koselig, gøy og fint med å ha barn? Alt fra små til store ting. Fortell også gjerne om du har fått barn og ble positivt eller negativt overrasket. Takk❤️ Anonymkode: 9b316...db1 Alt i alt har jeg elsket å få barn. Før de var født- kjøpe inn babyseng og kurv. Kjøpe de små klærne. Lage i stand. Så kommer den nydelige lille babyen. Det er kos. Det er jobb også, men jeg synes jo ikke det var så mye jobb når de var veldig små. For det er jobb der du sitter og vugger, ammer, skifter bleie. Jeg snakket med babyen og opplevde liksom husmordrømmen min. 'Hadde tid. Gikk på tur med venninner med barnevogn. Så blir de eldre og noen artige små skapninger- Jeg hadde jo bare jenter. Du opplever verden gjennom barns øyne og det er så spesielt. Nei, det er flott med unger. Så er det selvsagt noen som skriver her om diagnoser og problemer etter hvert. Men du får se litt rundt deg på din familie og hans familie. De aller fleste har nok mye positivt med sine barn. Selv har jeg kun fått utfordringer når de var ungdom-. Men det er jo vanlig at jenter går gjennom stormfulle år. Det er jo selvsagt verd det. Jeg savner tiden når jeg kunne lage kveldsmat, pusse tenner, lese og synge nattasang og kysse dem god natt. ...for så å bli vekket av små barneføtter neste morgen som ville opp i senga. Jeg hadde jo ikke gått glipp av det for alt i verden.
Bruglen Skrevet 25. september 2021 #18 Skrevet 25. september 2021 Jeg synes det var herlig å få hodet ut av eget rumpehull! Og jeg har aldri følt meg som en viktig person før jeg fikk barn 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #19 Skrevet 25. september 2021 Det er så mye som er fint, men noe av det beste jeg vet er å klemme på dem, le høy sammen med dem og kjenne hvor mye jeg elsker dem. Det har absolutt vært tungt innimellom, var igjennom et veldig tøft samlivsbrudd, men ville ikke vært foruten de fantastiske barna mine♥️ Den kjærligheten jeg føler for dem er ubetinget ♥️ Anonymkode: 30295...235 1
Mooza Skrevet 25. september 2021 #20 Skrevet 25. september 2021 Bruglen skrev (1 minutt siden): Jeg synes det var herlig å få hodet ut av eget rumpehull! Og jeg har aldri følt meg som en viktig person før jeg fikk barn Enig i det. Jeg husker at jeg kunne lure på hva meningen med livet var og føle at jeg liksom drev litt rundt. Det har jeg aldri gjort etter at jeg ble mor. Det har aldri vært et øyeblikk av tvil. Jeg ble lykkeligere og sterkere og mer målrettet av å bli mor. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå