Tanuki Skrevet 28. september 2021 #81 Skrevet 28. september 2021 2 minutter siden, Ubiquiti said: De som ikke velger å ta vaksinen uten medisinsk grunn, men for eksempel på grunn av at det er en helt ny vaksine som man ikke har data om langtidseffekter på mer enn i beste fall 1 år, de tar et helt legitimt valg om å ikke ta en frivillig vaksine av fullt forståelige grunner, og skal behandles deretter. Du er en av grunnene til at mobbing fortsatt eksisterer i verden. åh spar deg. Jeg har sagt min mening, i en diskusjonstråd. Det er ikke det samme som mobbing. Du må tåle at folk kaller en spade for en spade. Forskingen og utviklingen av coronavaksinen er ikke hentet ut av det blå, du vet at covid-19 ikke er det første coronaviruset? For en latterlig arrogant holding. 8
Ubiquiti Skrevet 28. september 2021 #82 Skrevet 28. september 2021 (endret) 33 minutter siden, PaperFlower said: Men hallo, ingen av oss vet hvordan langtidseffektene blir. Det er ikke forskjell på oss. Vi som har vaksinert oss vet heller ikke hvordan vi reagerer om et år, fem år, eller ti år. Likevel tok vi den sjansen fordi det er det beste for alle sammen i samfunnet vårt. Tenk hvis alle hadde tenkt som vaksinemotstanderne? Sett deg gjerne inn i det scenarioet. Så lenge de som velger å ikke ta den har en negativ innvirkning på resten av samfunnet (og det har de faktisk, til en viss grad) så må vi få lov til å føle det vi føler ovenfor dem. Det er feigt. Den eneste måten vi vet om det er det "beste for alle sammen" er om vaksinen faktisk beskytter mot koronaviruset, nåværende og fremtidige varianter, og at det ikke er uoppdagede bivirkninger, som at 15% plutselig får hjertestans etter 3 år e.l., noe som ingen kan si noe om. Skjønner? Jeg er ikke interessert i festtaler fra Erna, jeg driter i hva FHI og Bent Høie tror og mener. Det eneste jeg bryr meg om er om vaksinen faktisk fungerer, det vet vi ikke enda, men vi får vel se utover høsten tenker jeg. Å tenke som en vaksinemotstander er i så fall å ikke ønske å ta den sjansen med sin egen kropp. Når fullvaksinerte fortsatt både kan bli syke og smitte, så er det ikke for noen andre enn seg selv man tar den. Tvert i mot er det nå mye større sjanse for at fullvaksinerte går rundt som superspredere, fordi de ikke engang innser at de er smittet, eller rett og slett gir faen, fordi risikoen for dem selv angivelig er over. Det er altså ikke uvaksinerte som er den største trusselen, det er fullvaksinerte megmeg-ere. Og om "alle" hadde tenkt som "vaksinemotstanderne", vet du hva? Heller det scenarioet enn denne komedien vi er vitne til nå, hvor regjeringen innbiller seg at de kan "vedta" slutten på en pandemi bare fordi så så mange er vaksinert, og la det spre seg en slags kollektiv aksept for å se på uvaksinerte som annenrangs borgere som fortjener alt de får. Dette er så syke holdninger at jeg ikke har ord. Ikke bare skal vi avslutte restriksjonene, vi skal point blanc si "nå er det over", fjerne "meteren" og absolutt alle gode smittevernsvaner som er opparbeidet det siste 1,5 året, og nærmest oppfordre til å klemme, stå tett i tett og gjøre omtrent alt som kan øke risikoen for smittespredning. Jeg kunne sikkert også skrevet litt om at det flere steder i verden begynner å komme historier om fullvaksinerte som både blir smittet, syke og innlagt, og at det kan se ut som effekten dabber av en smule tidligere enn de fleste nok ser for seg, men i sum er dette oppsummert til: "Vi vet ikke hvor bra dette går enda, så diplomatisk sagt er festtalene litt på forskudd". 33 minutter siden, Tanuki said: åh spar deg. Jeg har sagt min mening, i en diskusjonstråd. Det er ikke det samme som mobbing. Du må tåle at folk kaller en spade for en spade. Forskingen og utviklingen av coronavaksinen er ikke hentet ut av det blå, du vet at covid-19 ikke er det første coronaviruset? For en latterlig arrogant holding. Først og fremst så sa jeg ikke at det du skrev nå var mobbing. Jeg skrev: "Du er en av grunnene til at mobbing fortsatt eksisterer i verden". Du lurer kanskje på hvorfor jeg skrev det? Det er delvis beskrevet til brukeren over, du er medvirkende til å vende samfunnet mot uvaksinerte, og la de både føle seg som og i praksis være annenrangs borgere, hvor mange også sier at de "fortjener å bli syke/innlagt", at helsevesenet ikke bør brys med å ta seg av dem osv. Du må gjerne fortsette med dette om du vil det, men å vende hele samfunnet mot noen på denne måten er en av de mest effektive måtene å drive folk til selvmord på. Så unnskyld deg hvordan du vil, du bidrar til mobbing og i verste fall at folk tar livet sitt, ikke tro noe annet. Forskningen rundt COVID-19-vaksinen vil aldri, uansett hva du sier, kunne si noe om langstidseffekter etter f.eks. 2 år. Så lang tid har det bare ikke gått. Det er sikkert mye fin kunnskap fra tidligere å bygge på, men langtidsdata eksisterer ikke. Det holder ikke for meg å si "de vet nok hva de driver med". Edit: Bare begrepet "vaksinemotstander" bygger opp under mobbingen. Det heter "person som har valgt å avstå fra å ta en frivillig helt ny vaksine". Må man altså være motstander av vaksiner for å gjøre dette? Som siste personen sier, "spar meg". Endret 28. september 2021 av Ubiquiti 9
Eloise12345 Skrevet 28. september 2021 #83 Skrevet 28. september 2021 (endret) Jeg var på jobb i dag. Ingen av de andre ansatte brukte munnbind i butikken som jeg jobber i. Jeg ville følge de andre for å ikke virke hysterisk ut, og er lettet over at jeg vaksinerte meg med dose 2 i går på drop in. Vi har mange kunder. Jeg forsøkte å holde meteren så godt jeg kunne for det tar nok litt tid før vaksine dose 2 har effekt. Dersom man må omgås mye mennesker så er det lurt å vaksinere seg tenker jeg. Endret 28. september 2021 av Eloise12345 3
Egenskap Skrevet 28. september 2021 Forfatter #84 Skrevet 28. september 2021 Eloise12345 skrev (Akkurat nå): Jeg var på jobb i dag. Ingen av de andre ansatte brukte munnbind i butikken som jeg jobber i. Jeg ville følge de andre for å ikke virke hysterisk ut, og er lettet over at jeg vaksinerte meg med dose 2 i går på drop in. Det er fint det. Om en uke vil du få status som fullvaksinert. 1
Eloise12345 Skrevet 28. september 2021 #85 Skrevet 28. september 2021 (endret) 6 minutter siden, Egenskap said: Det er fint det. Om en uke vil du få status som fullvaksinert. Takk for info. Så vaksinen har full virkning etter en uke. Greit å vite . Takk. Skummelt å jobbe i butikk etter gjenåpningen når det er mye kunder. Ser nå at det var viktig å vaksinere seg pga jobben med en haug med kunder som alle kommer så nær meg, og for å unngå risiko om alvorlig koronasykdom spesiellt i den forbindelse. Endret 28. september 2021 av Eloise12345
Elaine Marley Skrevet 28. september 2021 #86 Skrevet 28. september 2021 Tråden er ryddet for brukerangrep og svar til dette. Elaine Marley, mod.
Jegern Puahate Skrevet 28. september 2021 #87 Skrevet 28. september 2021 On 9/25/2021 at 7:40 AM, Egenskap said: Jeg har kommet til konklusjon der jeg ikke respekterer de uvaksinertes valg. Synd for dem. Jeg har kommet til konklusjon at samlebåndsborgeres respekt er opphauset, akkurat som koronahysteriet og forgudingen av vaksinen. 4
Tanuki Skrevet 29. september 2021 #88 Skrevet 29. september 2021 7 hours ago, Ubiquiti said: Den eneste måten vi vet om det er det "beste for alle sammen" er om vaksinen faktisk beskytter mot koronaviruset, nåværende og fremtidige varianter, og at det ikke er uoppdagede bivirkninger, som at 15% plutselig får hjertestans etter 3 år e.l., noe som ingen kan si noe om. Skjønner? Jeg er ikke interessert i festtaler fra Erna, jeg driter i hva FHI og Bent Høie tror og mener. Det eneste jeg bryr meg om er om vaksinen faktisk fungerer, det vet vi ikke enda, men vi får vel se utover høsten tenker jeg. Du er så fullstendig på jordet at jeg nesten ikke vet hvor jeg skal begynne, bli helt matt av sånne som deg. - All data tilsier at vakisinen beskytter mot det mest alvorlige sykdomstilløpet av covid. Eller sitter du på data som ingen andre har? - Nei, ingen får hjertestans 3 år etter de tok vaksinen. Det er ikke slik immunisering fungerer! Dette er problemet med dere som gnåler om langtidseffekten av vaksinen. Dere vet jo absolutt ingenting om hvordan vaksinen fungerer og hvordan immunisering foregår i kroppen. 9
Ubiquiti Skrevet 29. september 2021 #89 Skrevet 29. september 2021 3 hours ago, Tanuki said: Du er så fullstendig på jordet at jeg nesten ikke vet hvor jeg skal begynne, bli helt matt av sånne som deg. - All data tilsier at vakisinen beskytter mot det mest alvorlige sykdomstilløpet av covid. Eller sitter du på data som ingen andre har? - Nei, ingen får hjertestans 3 år etter de tok vaksinen. Det er ikke slik immunisering fungerer! Dette er problemet med dere som gnåler om langtidseffekten av vaksinen. Dere vet jo absolutt ingenting om hvordan vaksinen fungerer og hvordan immunisering foregår i kroppen. 1) https://www.nrk.no/norge/studie_-kraftig-antistoffnedgang-sju-maneder-etter-vaksinedose-to-1.15670051 Oi, snakker om sola. https://www.dagbladet.no/nyheter/doblet-smitten---vil-fa-trobbel/74098414 Alvorlig sykdom eller ei, for det første kan altså fullvaksinerte spre smitten som bare det, for det andre går altså effekten så kraftig ned etter bare sju måneder, at smitten som de fullvaksinerte altså kan få og spre gradvis vil få større og større fotfeste i den fullvaksinerte befolkningen etter hvert som månedene går. Dette er altså nyhetene vi sitter med i dag, nå når vi akkurat er "ferdig" med å vaksinere, og "ferdig" med pandemien. Hvor mye mer finner vi ut de neste 6 månedene nå som vi tydeligvis skal la smitten gå fritt og overlate de uvaksinerte undermenneskene til seg selv? 2) Så du kan med andre ord garantere at dette ikke vil skje? Hvor er dokumentasjonen på hvor mange som får hjertestans 3 år etter vaksinen? Forsto du i det hele tatt hva poenget mitt var? Det er ikke sånn immunisering fungerer sier du? Hvorfor eksisterer en slik artikkel som den under da? Trodde du jeg snakket om "virkningen" av vaksinen? Nei, jeg snakker om bivirkninger jeg, de "uønskede" effektene. https://www.nrk.no/norge/legemiddelverket_-flere-enn-ventet-far-betennelse-i-hjertet-etter-vaksine-1.15607920 Og hvem "dere" er må du gjerne presisere. 8
Gjest Kritisk Skrevet 29. september 2021 #90 Skrevet 29. september 2021 Egenskap skrev (På 25.9.2021 den 6.40): Jeg har kommet til konklusjon der jeg ikke respekterer de uvaksinertes valg. Synd for dem. Jeg respekterer at du ikke respekterer uvaksinerte.At du ikke kan ha respekt for andres valg får bli ditt problem.
Egenskap Skrevet 29. september 2021 Forfatter #91 Skrevet 29. september 2021 Kritisk skrev (14 minutter siden): Jeg respekterer at du ikke respekterer uvaksinerte.At du ikke kan ha respekt for andres valg får bli ditt problem. Norge ville aldri åpnet landet om det var kun 30 % som var vaksinert. Så dine holdninger kommer klart til syne. Din stemme ville rett og slett ikke blitt hørt. Takk til dem som lagde to gode vaksine typer til å beskytte seg mot den dødelige viruset. 1
Tanuki Skrevet 29. september 2021 #92 Skrevet 29. september 2021 30 minutter siden, Ubiquiti said: 1) https://www.nrk.no/norge/studie_-kraftig-antistoffnedgang-sju-maneder-etter-vaksinedose-to-1.15670051 Oi, snakker om sola. https://www.dagbladet.no/nyheter/doblet-smitten---vil-fa-trobbel/74098414 Alvorlig sykdom eller ei, for det første kan altså fullvaksinerte spre smitten som bare det, for det andre går altså effekten så kraftig ned etter bare sju måneder, at smitten som de fullvaksinerte altså kan få og spre gradvis vil få større og større fotfeste i den fullvaksinerte befolkningen etter hvert som månedene går. Dette er altså nyhetene vi sitter med i dag, nå når vi akkurat er "ferdig" med å vaksinere, og "ferdig" med pandemien. Hvor mye mer finner vi ut de neste 6 månedene nå som vi tydeligvis skal la smitten gå fritt og overlate de uvaksinerte undermenneskene til seg selv? 2) Så du kan med andre ord garantere at dette ikke vil skje? Hvor er dokumentasjonen på hvor mange som får hjertestans 3 år etter vaksinen? Forsto du i det hele tatt hva poenget mitt var? Det er ikke sånn immunisering fungerer sier du? Hvorfor eksisterer en slik artikkel som den under da? Trodde du jeg snakket om "virkningen" av vaksinen? Nei, jeg snakker om bivirkninger jeg, de "uønskede" effektene. https://www.nrk.no/norge/legemiddelverket_-flere-enn-ventet-far-betennelse-i-hjertet-etter-vaksine-1.15607920 Og hvem "dere" er må du gjerne presisere. 1) "alvorlig sykdom eller ei" Du er klar over hvor viktig det er at så få som mulig utvikler alvorlig covid19? Vaksinen fungerer, det betyr ikke at man kan garantere å ikke bli smittet, selvom forskning så langt tider på at vaksinerte har lavere risiko for å bli smittet og alvorlige syke. Det at man likevel kan smitte andre er enda en grunn til at alle som kan burde ta vaksinen. 2) jeg kan ikke garantere en enste ting. For de aller aller fleste er vaksinen trygg, for et fåtall kan bivirkingene være farlige, slik vil det alltid være. 3
Ubiquiti Skrevet 29. september 2021 #93 Skrevet 29. september 2021 1 minutt siden, Tanuki said: 1) "alvorlig sykdom eller ei" Du er klar over hvor viktig det er at så få som mulig utvikler alvorlig covid19? Vaksinen fungerer, det betyr ikke at man kan garantere å ikke bli smittet, selvom forskning så langt tider på at vaksinerte har lavere risiko for å bli smittet og alvorlige syke. Det at man likevel kan smitte andre er enda en grunn til at alle som kan burde ta vaksinen. 2) jeg kan ikke garantere en enste ting. For de aller aller fleste er vaksinen trygg, for et fåtall kan bivirkingene være farlige, slik vil det alltid være. 1) "Vaksinen fungerer", sier du, rett under linkene jeg postet om 85% (!) nedgang i antistoffer 7 måneder etter dose 2. "Hvor lenge?" spurte jeg, ingenting svarte du på det. Så 1) man kan fortsatt smitte andre, og 2) beskyttelsen går kraftig ned så kjapt, så alvorlig sykdom vil utbre seg mer og mer etterhvert som tiden går etter vaksinen. 2) Så når du skrev "Nei, ingen får hjertestans 3 år etter de tok vaksinen", så hadde du altså ikke noe belegg for å si dette, og det korrekte svaret, som påpekt av meg, var, "vi vet ikke noe om virkning eller bivirkninger på lang sikt". Bra vi er enige. Denne usikkerheten rundt både faktisk virkning og bivirkninger av en, igjen, helt ny vaksine, er en fullstendig legitim grunn til å velge å ikke ta den. Det er fullt forståelig å velge å la være. Og som allerede påpekt, det er en helt frivillig vaksine, og dette valget skal respekteres. Vi skal ikke få noe klasseskille i Norge basert på vaksinestatus, at sånne som deg bidrar til dette er derfor bare trist å se på. 3) Hvem er gruppen "dere" du plasserte meg i? 6
Lana01 Skrevet 29. september 2021 #94 Skrevet 29. september 2021 Ubiquiti skrev (2 timer siden): 1) https://www.nrk.no/norge/studie_-kraftig-antistoffnedgang-sju-maneder-etter-vaksinedose-to-1.15670051 Oi, snakker om sola. https://www.dagbladet.no/nyheter/doblet-smitten---vil-fa-trobbel/74098414 Alvorlig sykdom eller ei, for det første kan altså fullvaksinerte spre smitten som bare det, for det andre går altså effekten så kraftig ned etter bare sju måneder, at smitten som de fullvaksinerte altså kan få og spre gradvis vil få større og større fotfeste i den fullvaksinerte befolkningen etter hvert som månedene går. Dette er altså nyhetene vi sitter med i dag, nå når vi akkurat er "ferdig" med å vaksinere, og "ferdig" med pandemien. Hvor mye mer finner vi ut de neste 6 månedene nå som vi tydeligvis skal la smitten gå fritt og overlate de uvaksinerte undermenneskene til seg selv? 2) Så du kan med andre ord garantere at dette ikke vil skje? Hvor er dokumentasjonen på hvor mange som får hjertestans 3 år etter vaksinen? Forsto du i det hele tatt hva poenget mitt var? Det er ikke sånn immunisering fungerer sier du? Hvorfor eksisterer en slik artikkel som den under da? Trodde du jeg snakket om "virkningen" av vaksinen? Nei, jeg snakker om bivirkninger jeg, de "uønskede" effektene. https://www.nrk.no/norge/legemiddelverket_-flere-enn-ventet-far-betennelse-i-hjertet-etter-vaksine-1.15607920 Og hvem "dere" er må du gjerne presisere. Alt tyder på at vaksinen er trygg, Flere milliarder doser er satt så langt, En studie av 6,2 millioner viser at den er trygg.. Det er rapportert om relativt lite alvorlige bivirkninger. , og de som er rapportert ser vi også gjerne hos de som blir smittet.Det er høyere risiko for hjertebetennelse ved å bli smittet, en med vaksinen, dessuten er risikoen svært lav, og det er ingen grunn til å tro at det plutselig skal dukke opp skumle bivirkninger etter noen år. Study of 6.2 Million Patients Reveals No Serious Health Effects Linked to mRNA COVID-19 Vaccines is a risk of 6.3 additional myocarditis cases per million doses during the first week after vaccination. Other research has calculated a significantly higher risk of myocarditis from COVID-19 than from the vaccine. https://scitechdaily.com/study-of-6-2-million-patients-reveals-no-serious-health-effects-linked-to-mrna-covid-19-vaccines/ Uansett alle disse observasjonene, blir konklusjonen at koronavaksinene er svært trygge. Risikoen for å utvikle en livstruende blodpropp er langt høyere med covid-19 enn med vaksinen. Sjansen for at dette skal skje etter vaksinasjon angis å være mellom 1 per 100.000 og 1 per 1 million, mens tall fra USA viser at sjansen for å dø av covid-19 er 1 per 6008. https://nhi.no/for-helsepersonell/fra-vitenskapen/risiko-for-cerebral-blodpropp-ved-covid-19/?fbclid=IwAR2b4cH4YwjZt9COSPpLTrUMhd4akddZOxQftcQiUbgBhvDa3-gqfVT9bZo Når det gjelder den svenske undersøkelsen, kan det tyde på at det kan bety at det er behov for en tredje dose tidligere , i alle fall for de som har korte intervall mellom dose 1 og 2 ( 3 uker) Gjelder det samme i Sverige som i Norge hadde mange helsearbeidere dette i likhet med med de i risikogruppen. Tall fra Norge viser at det er langt høyere smitte blant uvaskineret FHI publiserte nylig oppdaterte tall på hvor mange fullvaksinerte nordmenn som har blitt smittet med korona. Av totalt cirka to millioner mennesker som er vaksinert med to doser, har 0,06 prosent blitt smittet. Totalt har 1137 (0,06 prosent) personer blitt bekreftet smittet etter å ha fått full beskyttelse av vaksinen, viser FHIs ukesrapport. Hvis man bare ser på de siste to ukene, utgjør fullvaksinerte åtte prosent av det totale smittetallet. 418 av de 5215 personene som ble smittet i uke 30 og 31, har fått to doser av vaksinen. – Dette er veldig gode tall. Det tyder på at vaksinerte i veldig liten grad smitter videre til andre, selv om noen få av dem blir smittet, sier assisterende helsedirektør Espen Rostrup Nakstad til TV 2. 4
Elaine Marley Skrevet 29. september 2021 #95 Skrevet 29. september 2021 Tråden er ryddet for avsporinger. Tråden stenges på grunn av gjentatte ryddinger over kort tid. Elaine Marley, mod. 1
Anbefalte innlegg