Gå til innhold

uvaksinerte i retning stupet

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har kommet til konklusjon der jeg ikke respekterer de uvaksinertes valg. Synd for dem. 

Endret av Egenskap
  • Liker 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er på vei utfor stupet fordi du ikke respekterer deres valg? Tror du tar deg selv litt vel høytidelig.

• Liker 47
Skrevet
Adrenalina1 skrev (1 time siden):

Jeg respekterer ikke slike som deg heller. Med slike utsagn blir jeg bare kvalm av. Og jo, jeg har tatt en dose. Kommer ikke til å ta den andre.

Hvorfor i all verden ikke? Noe så meningsløst.

• Liker 23
Skrevet
Egenskap skrev (3 timer siden):

Jeg har kommet til konklusjon der jeg ikke respekterer de uvaksinerte valg. Synd for dem. 

Tror neppe at du har en så viktig rolle her i landet at det betyr noe for de uvaksinerte likevel.

• Liker 28
Skrevet
6 hours ago, Egenskap said:

Jeg har kommet til konklusjon der jeg ikke respekterer de uvaksinerte valg. Synd for dem. 

Good riddance 😄

• Liker 7
Skrevet
Adrenalina1 skrev (6 timer siden):

Jeg respekterer ikke slike som deg heller. Med slike utsagn blir jeg bare kvalm av. Og jo, jeg har tatt en dose. Kommer ikke til å ta den andre.

Hva er årsaken til at dose 2 uteblir?

• Liker 2
Skrevet
Egenskap skrev (8 timer siden):

Å ikke respektere andres valg er jo en meget dårlig egenskap😅

• Liker 21
Skrevet

For oss som er vaksinert er det absolutt ikke noe problem at noen velger å avstå. Det er tross alt de uvaksinerte som i tilfelle blir syke. For øvrig er det ikke noe påbud om å vaksinere seg.

• Liker 21
Skrevet
zemer skrev (2 timer siden):

Å ikke respektere andres valg er jo en meget dårlig egenskap😅

"Jeg aksepterer valget ditt med å kjøre i fylla."

"Jeg aksepterer ditt valg om å være nynazist."

"Jeg aksepterer ditt valg om å være utro mot kona di."

"Jeg aksepterer ditt valg å livnære deg av å rane eldre mennesker."

"Jeg aksepterer ditt valg om å smitte andre med HIV."

Livet er fullt av små og store valg, med små og store konsekvenser. 

At det å ikke ta disse vaksinene vekker harme hos en del mennesker er helt naturlig. Det er vanskelig å kreve respekt for å velge dette, når man med valget i seg selv ikke respekterer andre. Da får man ikke mye sympati. 

• Liker 34
Skrevet
Example skrev (19 minutter siden):

"Jeg aksepterer valget ditt med å kjøre i fylla."

"Jeg aksepterer ditt valg om å være nynazist."

"Jeg aksepterer ditt valg om å være utro mot kona di."

"Jeg aksepterer ditt valg å livnære deg av å rane eldre mennesker."

"Jeg aksepterer ditt valg om å smitte andre med HIV."

Livet er fullt av små og store valg, med små og store konsekvenser. 

At det å ikke ta disse vaksinene vekker harme hos en del mennesker er helt naturlig. Det er vanskelig å kreve respekt for å velge dette, når man med valget i seg selv ikke respekterer andre. Da får man ikke mye sympati. 

Dette ble for dumt. Det er ikke forbudt å stå over vaksine. Mye av det du nevner er direkte ulovlig. 

• Liker 30
Skrevet
11 hours ago, Egenskap said:

Det sier alt om deg. Det er valgfritt å vaksinere seg. Det er mange årsaker til at noen mennesker ikke vaksinerte seg. Eksempler på det er angst, graviditet, og andre medisinske årsaker. 

• Liker 16
Skrevet
zemer skrev (22 minutter siden):

Dette ble for dumt. Det er ikke forbudt å stå over vaksine. Mye av det du nevner er direkte ulovlig. 

Trodde vi snakket om moral her jeg?

Ikke ulovlig å droppe vaksinemotstandere fra livet sitt, eller å ha null respekt for valget deres heller. Man kan kanskje kalle det en dårlig egenskap, men det er blir gjerne også egoisme karakterisert som.

• Liker 15
Skrevet (endret)
11 minutter siden, Example said:

Ikke ulovlig å droppe vaksinemotstandere fra livet sitt, eller å ha null respekt for valget deres heller. Man kan kanskje kalle det en dårlig egenskap, men det er blir gjerne også egoisme karakterisert som.

De fleste tar vel vaksinen for å beskytte seg selv. Fullvaksinerte kan også få korona.  Det er valgfritt. 

Vaksinen skal beskytte mot å få hardt forløp av sykdommen. 

Jeg har kun en dose moderna. Er litt redd nå pga gjenåpning. Men glad for at jeg har en dose. Tok den for fire uker siden. Valgte å utsette av medisinske andre årsaker. Det var ikke for å være egoistisk. Overhode ikke.  Tror ikke at folk velger å avstå av mening å være egoistisk. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 11
Skrevet
Eloise12345 skrev (4 minutter siden):

De fleste tar vel vaksinen for å beskytte seg selv. Fullvaksinerte kan også få korona.  Det er valgfritt. 

Vaksinen skal beskytte mot å få hardt forløp av sykdommen. 

Jeg har kun en dose moderna. Er litt redd nå pga gjenåpning. Men glad for at jeg har en dose. Tok den for fire uker siden. Valgte å utsette av medisinske andre årsaker. Det var ikke for å være egoistisk. Overhode ikke.  Tror ikke at folk velger å avstå av mening å være egoistisk. 

Noen gjør det. De vil ikke ta "risikoen", selv om de har ingen grunn til det.

Jeg skjønner at de som av medisinske grunner ikke kan ta vaksine får et vanskelig valg. Mest er det på grunn av alle de andre som nekter å ta den, så sitter man gjerne i en skvis mellom hva som er mest farlig av vaksinen og sykdommen.

Da er det faktisk ganske egoistisk at de som kan ta den, velger å ikke gjøre det.

• Liker 10
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet

Mener du uvaksinerte som velger å ikke ta den, eller uvaksinerte som ikke kan ta den på grunn av sykdom?

Skrevet
Example skrev (17 minutter siden):

Spørsmålet er; hvor er skillet mellom vaksinemotstandere og de som av helsemessige grunner ikke kan ta vaksinen? Skal alle settes i bås? Hvor er moralen i det?

• Liker 8
Skrevet
Nasse Nøff ❤ skrev (2 minutter siden):

Mener du uvaksinerte som velger å ikke ta den, eller uvaksinerte som ikke kan ta den på grunn av sykdom?

Uvaksinerte som ikke velger å ta den? Eller de som jobber i kulissene å si hvor dumme dem som tar den. 

• Liker 2
Skrevet
Sweetheaven skrev (12 minutter siden):

Spørsmålet er; hvor er skillet mellom vaksinemotstandere og de som av helsemessige grunner ikke kan ta vaksinen? Skal alle settes i bås? Hvor er moralen i det?

Bås setter man seg gjerne seg selv i det i det sekundet man åpner munnen eller begynner å skrive om dette.  Personlig synes jeg det ikke er så vanskelig å se forskjellen på de to.

• Liker 6
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet
Egenskap skrev (11 minutter siden):

Uvaksinerte som ikke velger å ta den? Eller de som jobber i kulissene å si hvor dumme dem som tar den. 

Hæ?  

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...