Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 45 år. Det er dermed ikke lett å få en ny jobb. Har søkt i mange år uten å lykkes. Årsaken er mulig at det er vanskelig å få jobb i min alder? . Jeg har kun videregående. Og har kun jobberfaring i butikk. Har derfor søkt på butikkjobber og vaskejobber. Men ingen jobb å få. Har kontaktet nav men de sier at de kun kan hjelpe meg om jeg mister min 49 -50 prosent stilling i butikk. 

Jeg har sett meg nødt å leve på 49 prosent til 50 prosent stillingen. Men det er slitsomt og vanskelig med en lønn på ca 14 000 til 15 000 utbetalt per måned. Sjefen vet at jeg har lite å leve av og at jeg trenger mer arbeid men dersom det dukker opp noen ledige ekstravakter/ledige jobber så er det ikke meg som får dem. Jeg kommer tydeligvis i bakerste rekke. Neste uke skal jeg jobbe 3 vakter på 18 timer tilsammen. Og de valgte selvfølgelig å sette inn en vikar på de to dagene jeg ikke jobber. 

Noen som har råd i situasjonen? Er det slik at man er litt utgått på dato som butikkmedarbeider i alder av 45 år? Noen som har råd om jobbsøking i min alder? 

Anonymkode: 3b3a4...1db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å ta utdannelse på deltid ved siden av, så det blir enklere å få jobb? 

Anonymkode: d02ee...9d9

• Liker 1
Skrevet

Kanskje NAV kan hjelpe deg med stønad til utdanning, f.eks innen helsefaget? De skriker jo etter folk hele tiden innen helsepleie, som helsefagarbeider på sykehjem, for eksempel.

• Liker 1
Skrevet

Husk at arbeidsgiveren din har flere som ønsker vakter, det må nesten fordeles rettferdig selv om vedkommende sikkert har sympati for situasjonen din. 

Hva med å utvide horisonten litt? Hva med helse, industri, lager og andre områder? Du er 45 år, ikke på tur til å bli innlagt på sykehjemmet. 

Anonymkode: 0ef92...32a

• Liker 5
Skrevet

Hva med å skaffe seg mer kompetanse? Søke på utdanning eller kurs som kan gi deg mer stabil jobb? Eller søke jobb i flere bransjer? 

Anonymkode: 71756...306

Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Husk at arbeidsgiveren din har flere som ønsker vakter, det må nesten fordeles rettferdig selv om vedkommende sikkert har sympati for situasjonen din. 

Hva med å utvide horisonten litt? Hva med helse, industri, lager og andre områder? Du er 45 år, ikke på tur til å bli innlagt på sykehjemmet. 

Anonymkode: 0ef92...32a

Det er sant. Men jeg føler ikke at vaktene blir rettferdig fordelt. Jeg har opplevd at det kommer nye ansatte som får mer timer og bedre vakter enn meg, mens jeg blir sittende igjen med de dårligste vaktene. Er det ferietider så blir jeg satt opp på senvakter 6 dager i uken. Mens de andre som er ansatt etter meg får tidlige. Jeg har sagt ifra om det men fikk beskjed om at det blir kun sene. 

Men jeg er glad for at jeg har en jobb. Det er vanskelig i dag å få en deltidsjobb i butikk for det er stor kamp om den typen jobb. Mange butikkjobber er bare deltid. Men du har et godt poeng i at jeg bør tenke nytt foreks skole/ kurs for å oppnå ny jobb. Takk for godt råd:) 

Anonymkode: 3b3a4...1db

Skrevet

Er du fast ansatt i en deltidsstilling? I så fall har du rett til å få økt stillingsandel dersom bedriften lyser ut en ny stilling. Dessuten kan du ha rett til å få økt stillingsandel tilsvarende det du rent faktisk jobber. Meld deg inn i Handel og kontor, de kan bistå deg. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...