Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynte gravidmagen å vises til deg? :) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med første: begynte å vise rundt uke 20, åpenbart gravid rundt uke 27

Med andre: begynte å vise rundt uke 16-17, åpenbart gravid rundt uke 22-23

Anonymkode: 7ca1e...209

Skrevet

Super oppblåst så jeg så gravid ut fra uke 7-8 ca, men var jo bare luft. Ble bedre i andre trimester. Magen begynte å vises skikkelig rundt uke 18-20, og "poppa" så den var umulig å skjule rundt uke 25.

Anonymkode: 7470e...e15

Skrevet

Tok bilder hver uke fra uke 12 og fra uke 22 kom den gradvis. Men følte ofte selv i tiden før at magen hadde blitt større. Men når jeg ser på bilder i ettertid så ser jeg ikke gravid ut, før rundt uke 22. Men jeg var ganske oppblåst i starten, men det roet seg litt i 2.trimester før den ordentlige gravidmagen kom.

Tidlig gravid igjen med nr 2 så spent på når den kommer nå :) 

Anonymkode: 97c49...d58

Skrevet

Er i uke 16 med min første, så venter spent😅 Kjenner livmoren bule ut og er hard når jeg ligger, men når jeg står ser jeg helt normal ut.

Trodde jeg fått litt mage en periode tidligere, men det var visst bare luft.

Anonymkode: d52fd...0a8

Skrevet

Synes den raskere på helt slanke/tynne som ikke har noe fett på magen?

Anonymkode: 383ec...93e

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har litt med høyde å gjøre også. Er selv høy og slank, men får aldri veldig stor mage.

Anonymkode: e7bb8...108

Skrevet

Jeg var relativt slank da jeg ble gravid. Var 165cm og veide 58kg ca. 
magen synes (for meg) fra før uke 12, og den synes for andre i uke 17. Jeg var vel 24 uker da jeg så ordentlig gravid ut og ikke bare "feit". 
På bildet er jeg 17+? Gravid 

A5C42E91-6D77-4998-B048-4EEBDA659F36.jpeg

• Liker 4
Skrevet

Jeg er tynn og i uke 12 nå, har ingen mage.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er tynn og i uke 12 nå, har ingen mage.

Men er super kvalm, så vet hun fortsatt er der😅

Skrevet

Uke 18 med første.

Uke 22 med andre.

Anonymkode: 49612...c42

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke nødvendigvis, nei. Jeg er slank og godt trent, og har ikke antydning til mage enda (for andre enn meg selv). Har også lest at sterke magemuskler kan være med på å holde magen igjen en stund lenger.

Det som har mest å si er vel barnets (og morkakens, om den ligger foran eller bak) plassering, genetikk og om han har gått gravid tidligere. Og så spiller nok kosthold og aktivetet en rolle, men det har nok ikke mest å si.

Anonymkode: d52fd...0a8

• Liker 2
Skrevet

For meg gjorde det det. Ble tynn pga hyperemesis i første svangerskap, da syntes den tidligere enn andre da jeg veide mer.

Anonymkode: 49612...c42

Skrevet

Nei, det er ganske mange ting som spiller inn der. Jeg var slank med ganske så flat mage og fikk ikke synlig mage med klær før ca. uke 30. Min mage vokste liksom litt i alle retninger og over hele magen, mens jeg kjenner andre som bare får én stor kul og holder seg like slank som før utenom kulen. Vil bare legge til at det ikke var fett jeg la på meg, for magen ble flat igjen med én gang. 

Andre ting jeg vet at kan spille inn er mors høyde/lengden på overkroppen, babyens plassering, livmorens plassering, babyens størrelse.

Anonymkode: 0beaa...e7e

Gjest PunkCouture
Skrevet

Er førstagangsgravid 🙂 Jeg begynte selv å se litt mage i uke 15 og 16, men det var ikke sånn at andre ville sett at jeg var gravid. I uke 17 ble magen tydelig litt mer synlig, spesielt på ettermiddagen og kvelden, med en del mat i fordøyelsessystemet i tillegg babyen.

Jeg kunne fint bruke mine egne bukser (bruker bare skinny jeans) frem til uke 12. I uke 13 ble det ubehagelig trangt, og jeg brukte strikk-trikset frem til uke 17. Deretter ble gravidbukser det beste valget ☺️

Skrevet

Da jeg var rundt 4 - 4,5 måneder på vei kommenterte en venninne at jeg hadde fått mage. Gikk i en ettersittende kjole akkurat da hun sa det, så det var vel ikke så vanskelig å se da (jeg var fryktelig tynn, så alt syns da).

Skrevet

Synes ofte de med noen kilo ekstra og overvektige får mage som synes fortere, men mye av det er jo egentlig bare magefett og ikke babymagen.

• Liker 4
Skrevet

Fra uke 13+9 begynte magen å vise seg. Jeg er 14+6 og har en gravid mage, men den er egentlig kun synlig med trange klær/i bh og truse. Regner med at den runde magen kommer litt senere :)

Anonymkode: b3bac...fdd

Skrevet

Jeg er lett overvektig, er 170 høy og veide 80kg da jeg ble gravid, 74 kg i uke 12 (gikk ned pga oppkast/kvalme). Jeg syntes magen begynte å dukke litt frem i uke 14. Syntes den vokste veldig uke 17. Nå er jeg uke 18 akkurat og den har blitt såpass at det er vanskelig å skjule, men kan også forveksles med tjukkhet tenker jeg. Min første. Tror morkaken ligger bak, mener de sa det på TUL.

Anonymkode: 66c38...982

Skrevet

Tynn og godt trent første svangerskap. Syntes ikke for andre før i uke 24 omtrent. I andre svangerskap var det synlig fra uke 15 tipper jeg 😅

Anonymkode: a00ed...0b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...