Gå til innhold

Skikkelig deppa

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er en student på 23 år som har vært skikkelig deprimert de siste ukene.. Jeg har alltid hatt veldig dårlig selvtillit, men den har blitt enda lavere den siste tiden (av forskjellige årsaker). Skal ha eksamen om litt over en måned, så det passer veldig dårlig å bare sitte her uten å klare å konsentere meg, uten å ha lyst til å gjøre noe og så videre. Klarer ikke å se noe positivt, føler at de fleste jeg kjenner ikke liker meg, og at kjæresten min kommer til å bli lei og dra sin vei. Dette går nok dypere enn en vanlig høstdepresjon, jeg har også problemer med rødming og angst for å snakke fag foran mennesker. Tror jeg stiller veldig høye krav til meg selv og er kritisk til den personen jeg er.

Er det noen som har noen råd for hvordan jeg kan komme meg over denne kneika? Er det for eksempel noen selvhjelpsbøker å anbefale?

Jeg er ganske sjenert og denne depresjonen gjør at jeg sitter mest inne.. Hjelp!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du vurdert medisiner? og selvfølgelig psykolog, men det tar jo gjerne litt tid. Av selvhjelpsbøker kan jeg anbefale: LYKKEFORMELEN og LYKKETYVENE!!

Skrevet

Må medisinering virkelig anbefales så tidlig? Men en gang? :overrasket:

Jeg ville tro det er mye annet som kan prøves før det. Jeg har ikke veldig peiling på depresjoner selv, men hva med å ta turen innom fastlegen for å si hvordan du føler deg? Jeg vil tro at h*n kan hjelpe deg.

Skrevet

Har du noen grunn til å være deppa å lei deg da?? Er det noe spesiellt som har skjedd som gjør at du blir sånn??

Går selv i bølgedaler med humøret mitt, det gjør vel de fleste.. Føler iblandt venninnene mine baksnakker meg, og ikke vil mitt beste.. føler meg til tider veldig alene, og i tillegg er savnet etter min eks uhørvelig stort.. sukk..

Jeg tok opp dette med en venninne en gang, fikk til svar at det jeg trudde var konstant hakking på ting å tang, bare var ment som tull.. Fikk beskjed at jeg måtte få litt bedre selvtillit..

Jeg vet ikke akkurat om det svaret hennes gjorde det så mye bedre der å da.. men hun har nok et poeng.

Men veit du hva noe som garantert hjelper om man er deppa å lei??

Ut å trene!! Ut i den friske høstlufta.. Det er så utrolig deilig.. å du får en så god følelse etterpå.. Ut å jogge, sykle, gå, vet ikke hva du liker.. Tenk så deilig når du går inn igjen, svett og kanskje litt kald. Kan fyre på ovnen, ta en god å varm dusj, og krype under pleddet med en kopp kakao å kanskej en god film

:klem1:

Lykke til, å nyt høsten, vær sammen med vennene dine, hvis at du er glad i kjæresten din, smil å vær glad. Du får så mye gratis tilbake ved å vise at du kan smile :klem:

Lykke til :troest:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...