AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #21 Del Skrevet 26. september 2021 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Jeg bruker denne og har god effekt på smerter og betennelse ved min kroniske sykdom. Eieren er norsk, og kundeservicen er super, jeg sendte bare en mail med info om plagene mine, så hjalp hun meg å finne rett type (det er mange å velge mellom, så jeg ble litt overveldet). https://melspremium.com/ Men det er også greit å være klar over at noen mennesker responderer bedre på oljer som inneholder både cbd og thc (stoffet som gir rus), og du kan være en av de. Men det er verdt et forsøk helt klart! Føler også klar effekt på søvnen, får mer dyp søvn og sovner lettere. Og det hjelper også på symptombildet mitt. ❤ Anonymkode: e62b8...d8e Så bra 😊👍 fått et godt inntrykk gjennom fb siden og folk virker fornøyde 😊👌 blir nok å bestille derfra jeg også. Anonymkode: e1236...ba0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #22 Del Skrevet 26. september 2021 Jeg har en kronisk nevrologisk sykdom pluss diverse andre diagnoser og har prøvd cbd-olje (kjøpte i Sverige), men hadde ingen smertestillende effekt. Ingen effekt på noen andre symptomer heller, for den del. Det eneste jeg merket var en konstant og INTENS hodepine som gjorde det meste annet av smerter jeg har til filleproblemer i forhold. Hodepinen kom et par timer etter første dose og varte rundt en uke etter siste dose. Prøvde i tre perioder (2 uker + 4 uker + 1 uke) og det samme skjedde hver gang. Anonymkode: eab60...413 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #23 Del Skrevet 26. september 2021 AnonymBruker skrev (På 25.9.2021 den 1.55): Han bruker medisinsk mariuana som han månedlig henter i Nederland. Det er ikke det jeg ønsker. Jeg ønsker å prøve ut cbd olje. Men prosessen med å få tak i det er nok noe ala det samme. Desverre har jeg hverken råd eller mulighet til å reise utenlands for å hente det månedlig. Ja, det blir mye symptomlindring. Når en leser om cbd så kan det virke ut som om det kan være en løsning. Jeg kunne tenkt meg å teste det ut. Om det virker så ville det vært fantastisk. Jeg er skeptisk til å kjøpe det fra mannen i gata liksom. Jeg vil jo vite at det er skikkelig produkt uten andre unødvendige fæle stoffer som noen har puttet oppi for å øke profitten sin. Anonymkode: 42f1a...2fa Ei venninne av meg med høyt stoffskifte sa hun først følte seg bedre når hun også brukte dette i tillegg til stoffskiftemedisiner. Men, at det var litt knot å få tak i - og hun turte ikke si noe på sykehuset/til fastlegen i tilfelle de da ikke ville hjelpe henne mer 🤷♀️ Hun sa også at dette er til vurdering å kunne få på resept i Norge etterhvert om jeg ikke husker feil(?). Akkurat den oljen hadde jeg lett forsøkt selv i mangel av annet. Anonymkode: a03f1...117 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 26. september 2021 #24 Del Skrevet 26. september 2021 (endret) 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg bruker denne og har god effekt på smerter og betennelse ved min kroniske sykdom. Eieren er norsk, og kundeservicen er super, jeg sendte bare en mail med info om plagene mine, så hjalp hun meg å finne rett type (det er mange å velge mellom, så jeg ble litt overveldet). https://melspremium.com/ Men det er også greit å være klar over at noen mennesker responderer bedre på oljer som inneholder både cbd og thc (stoffet som gir rus), og du kan være en av de. Men det er verdt et forsøk helt klart! Føler også klar effekt på søvnen, får mer dyp søvn og sovner lettere. Og det hjelper også på symptombildet mitt. ❤ Anonymkode: e62b8...d8e Hvor lenge varer en flaske? Jeg tok en test på den siden, og fikk to typer med 20% olje som svar, men ikke de som er thc-frie. Bruker du 20%? Jeg har ikke lyst til å bestille olje som inneholder thc. Jeg er redd for utslag hvis jeg blir stoppet i promillekontroll. Jeg kunne tenke meg å prøve en 10% til å begynne med, for å se om det er noen forskjell. I natt våknet jeg av smerter i hoften, selv om jeg tar reseptbelagte smertestillende før jeg legger meg. Noen ganger verker det i fingrene når jeg våkner, men legen sier at det ikke er gikt, så da så. EDIT: Nå ser jeg at den jeg var interessert i er utsolgt... Jeg har ikke Facebook og vil ikke melde meg inn, så jeg kan ikke spørre i noen gruppe. Endret 26. september 2021 av ops2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atania Skrevet 26. september 2021 #25 Del Skrevet 26. september 2021 Sativex er en munnspray som inneholder medisinsk cannabis og som man kan få på resept av nevrolog i Norge, vet i hvert fall at mange MS-pasienter har god nytte av denne som smertelindring. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #26 Del Skrevet 26. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg bruker denne og har god effekt på smerter og betennelse ved min kroniske sykdom. Eieren er norsk, og kundeservicen er super, jeg sendte bare en mail med info om plagene mine, så hjalp hun meg å finne rett type (det er mange å velge mellom, så jeg ble litt overveldet). https://melspremium.com/ Men det er også greit å være klar over at noen mennesker responderer bedre på oljer som inneholder både cbd og thc (stoffet som gir rus), og du kan være en av de. Men det er verdt et forsøk helt klart! Føler også klar effekt på søvnen, får mer dyp søvn og sovner lettere. Og det hjelper også på symptombildet mitt. ❤ Anonymkode: e62b8...d8e Men det er vel ulovlig å bestille til Norge? Ifølge norsk lov slik jeg leser den hvertfall? Anonymkode: 3c9b4...579 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #27 Del Skrevet 26. september 2021 Har mer hørt om den Sativex Sprayen. Sprayen er av stoffer i fra Cannabis, mener jeg. Flere som ser ut til å ha søkt om den de siste åra pga sterke smerter, spasmer etc. Den er nokså dyr, men det kommer litt an på hva du får av støtte. Mener det er nevrolog som må søke for en. Ikke alle leger er åpen for denne, men den finnes, må søke spesielt. Tror den er litt siste utvei, hvis alt annet er forsøkt og en har sterke smerter. Og tror den absolutt ikke er noe verre enn å hive i seg flere typer sterke smertestillende. Bare et tips. Anonymkode: 5e2bb...cd2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #28 Del Skrevet 26. september 2021 Jeg bruker cbd-olje mot angst. Det fungerer veldig godt. Jeg har også ei venninne som har brukt det som smertelindrende under kreftbehandling. Begge har kjøpt det i Storbritannia hvor det er lovlig. Anonymkode: 98f8d...ff5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #29 Del Skrevet 26. september 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg bruker cbd-olje mot angst. Det fungerer veldig godt. Jeg har også ei venninne som har brukt det som smertelindrende under kreftbehandling. Begge har kjøpt det i Storbritannia hvor det er lovlig. Anonymkode: 98f8d...ff5 Hvordan får du det inn gjennom tollen til Norge? Anonymkode: 3c9b4...579 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalevala Skrevet 26. september 2021 #30 Del Skrevet 26. september 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg bruker cbd-olje mot angst. Det fungerer veldig godt. Jeg har også ei venninne som har brukt det som smertelindrende under kreftbehandling. Begge har kjøpt det i Storbritannia hvor det er lovlig. Men det er ikke lov å ta det inn til Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugresset Skrevet 26. september 2021 #31 Del Skrevet 26. september 2021 Kom gjerne med flere tilbakemeldinger på hvor og hva dere har kjøpt, og virkningen. Jeg kjenner ei som selger dette, men det er pyramideopplegg så det får meg til å bli skeptisk. Hun bestiller fra England og har ikke hatt noe problem med å få det gjennom tolla. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Michaelhe Skrevet 27. september 2021 #32 Del Skrevet 27. september 2021 (endret) Jeg har en slektning med en kronisk smerteproblematikk. Jeg googlet, og fant noen forelesninger på ted med personer som hadde sterke kroniske smerter. De hevdet at dette var veldig effektivt. En av dem tror jeg var en lege til og med. Jeg har jo aldri hatt behov for dette så langt. Men det slo meg at dette må være billig å produsere? Ingen patenter? Og dermed tenkte jeg øyeblikkelig på dette som et rimelig alternativ i land hvor man har dårlig råd. Alle har jo behov for smertelindring. I slike land har de kanskje ikke råd til det moralske hysteriet vi har i Norge? Endret 27. september 2021 av Michaelhe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #33 Del Skrevet 27. september 2021 Har en cbd olje med noe thc i. Tar som regel noen dråper før jeg skal sove, og sovner fort og sover utrolig godt. Mindre smerter og mer rolig. Anonymkode: 22b30...550 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #34 Del Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Har en cbd olje med noe thc i. Tar som regel noen dråper før jeg skal sove, og sovner fort og sover utrolig godt. Mindre smerter og mer rolig. Anonymkode: 22b30...550 Bestiller du fra utlandet, eller kjøper du det fra noen her i landet? Anonymkode: d0126...8f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #35 Del Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (På 26.9.2021 den 20.53): Hvordan får du det inn gjennom tollen til Norge? Anonymkode: 3c9b4...579 Jeg går gjennom tollen uten å si noe🤷♀️ Ja, det er ikke lov, samtidig kan ikke helsa til folk vente på at norske politikere skal droppe fordommene. Har også sendt i posten til venner uten at det var et problem. Anonymkode: 98f8d...ff5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #36 Del Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg går gjennom tollen uten å si noe🤷♀️ Ja, det er ikke lov, samtidig kan ikke helsa til folk vente på at norske politikere skal droppe fordommene. Har også sendt i posten til venner uten at det var et problem. Anonymkode: 98f8d...ff5 For å poengtere hvor stuerent det er i Storbritannia; jeg får kjøpt det på apoteket og får veiledning til dosering av farmasøyt. Anonymkode: 98f8d...ff5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #37 Del Skrevet 22. august 2022 Man kan også lovlig importere/kjøpe cbd på nett for å bruke det kosmetisk, gitt at man kjøper under en side som betaler moms/har riktige sertifikater. Om du etter å ha importert endrer intensjon til å skulle ta det oralt/til annet enn kosmetiske behov/medisinske behov, så er brukerdoser av cannabis ulovlige - men ikke straffbare. Hva som er lovlig mengde er avhengig av THC- mengde, så om du kjøper cbd uten thc kan du i praksis ha så mye du vil. 🤷♀️ Digg regelverk. Så når vi ikke skal føle oss syke/som en byrde for samfunnet skal vi hvertfall føle oss litt kriminelle. Funker for meg mot long covid problematikk. (Det er sikkert bare tilfeldigheter, så det er ikke en medisinsk påstand 🤷♀️) Anonymkode: a56cf...48e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 22. august 2022 #38 Del Skrevet 22. august 2022 Meld deg inn i facebook gruppen CBD Norge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #39 Del Skrevet 22. august 2022 Det er Ikke lovlig, men.. bestiller du fra Sverige eller Danmark skal det mye til for at du får noe pes. Tollerne ser primært etter andre ting enn det som selges på helsekosten i våre naboland. Moren min kjøper det i Sverige fordi hun ble anbefalt det på helsekosten der. Hun visste ikke at dråpene var « ulovlig narkotika» I Norge. 😅 Anonymkode: 069e5...f26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolthorn Skrevet 22. august 2022 #40 Del Skrevet 22. august 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Man kan også lovlig importere/kjøpe cbd på nett for å bruke det kosmetisk, gitt at man kjøper under en side som betaler moms/har riktige sertifikater. Om du etter å ha importert endrer intensjon til å skulle ta det oralt/til annet enn kosmetiske behov/medisinske behov, så er brukerdoser av cannabis ulovlige - men ikke straffbare. Hva som er lovlig mengde er avhengig av THC- mengde, så om du kjøper cbd uten thc kan du i praksis ha så mye du vil. 🤷♀️ Digg regelverk. Så når vi ikke skal føle oss syke/som en byrde for samfunnet skal vi hvertfall føle oss litt kriminelle. Funker for meg mot long covid problematikk. (Det er sikkert bare tilfeldigheter, så det er ikke en medisinsk påstand 🤷♀️) Anonymkode: a56cf...48e I Norge har man bare lov å kjøpe kosmetiske produkter med syntetisk, altså kjemisk fremstilt CBD. Du kan ikke importere naturlige cbd produkter lovlig etter gjeldende regelverk. Mattilsynet har en flott artikkel her om emnet. https://www.mattilsynet.no/kosmetikk/kosmetiske_produkter/import_av_cbdoljer_og_andre_hampprodukter_til_norge.40118 Norge har ingen lovlig grense for thc, det er nulltoleranse pr idag. Avkriminalisering må til, feilet desverre første gangen men tror ikke det blir liggende neste gang det tas opp. Store deler av verden har allerede Avkriminalisert brukerdoser, ligger etter her. Ser Life selger et produkt i Norge som inneholder syntetisk CBD https://www.life.no/tips-rad/smerter-i-muskler-og-ledd/shift-cbd-magnesiumolje-artikkel 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå