AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #1 Skrevet 24. september 2021 Jeg har nå over noen år vært plaget med kroniske smerter pga autoimmun sykdom. Jeg har i samarbeide med lege prøvd ut diverse smertestillende legemidler, disse har ikke gitt meg ønsket effekt. De har tilnærmet vært uten effekt. Dette at smertestillende er visstnok ganske vanlig for mennesker med min tilstand, tilstanden er kronisk og noe jeg må leve med resten av mitt liv. Jeg har nå nylig vært innom til rutinekontroll hos spesialist på min tilstand, noe jeg jevnlig er. Der fikk jeg beskjed om å fortsette å prøve ut forskjellige smertestillende i samarbeide med fastlegen, evt be om henvisning til smerte poliklinikken for å se om vi kan finne noe som kan forbedre min hverdag. I kveld kom jeg over en artikkel i Stavanger Aftenblad om en mann som bruker medisinsk mariuana som han røyker og som har visstnok endret hans liv til det bedre. Han har riktig nok ikke samme diagnoser som meg. Ikke har jeg ønske om å begynne med dette medikamentet, eller å begynne å røyke den medisinen jeg måtte få tildelt. Poenget mitt er det at jeg har hørt om cbd olje som smertestillende medisin. Oljen som er uten den delen av mariuanaen som en blir ruset av. Men når jeg spurte fastlegen min om dette så avfeie hun meg og spurte meg om det var sånn hasjolje... Er det noen her som har erfaring med oljen? Evt hva dere får den mot? Hvordan gikk dere frem for å få det? Hvor mye koster det og kan man få noe dekket om det er dyrt? Inntekten er jo ikke akkurat god når man kun får 66% av ordinær lønn. Jeg tror at jeg bare be lege om henvisning til smertepoliklinikk i håp om at de er mer åpne for bruk av cbd der men er redd de skal reagere likt som fastlegen. Jeg har ikke ønske om at de skal sitte igjen med den oppfatningen av meg om at jeg vil bli ruset, tilfellet er jo det motsatte. Jeg ønsker noe mot smertene men som samtidig et klart sinn. Anonymkode: 42f1a...2fa 4
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #2 Skrevet 24. september 2021 Han på NRK fikk jo tak i det og mente han betalte 5000 kr for et månedsbruk og ingenting var dekka da det ikke var en ordning på det produktet Anonymkode: c161c...4be 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #3 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har nå over noen år vært plaget med kroniske smerter pga autoimmun sykdom. Jeg har i samarbeide med lege prøvd ut diverse smertestillende legemidler, disse har ikke gitt meg ønsket effekt. De har tilnærmet vært uten effekt. Dette at smertestillende ikke har effekt mot smertene er visstnok ganske vanlig for mennesker med min tilstand, tilstanden er kronisk og noe jeg må leve med resten av mitt liv. Jeg har nå nylig vært innom til rutinekontroll hos spesialist på min tilstand, noe jeg jevnlig er. Der fikk jeg beskjed om å fortsette å prøve ut forskjellige smertestillende i samarbeide med fastlegen, evt be om henvisning til smerte poliklinikken for å se om vi kan finne noe som kan forbedre min hverdag. I kveld kom jeg over en artikkel i Stavanger Aftenblad om en mann som bruker medisinsk mariuana som han røyker og som har visstnok endret hans liv til det bedre. Han har riktig nok ikke samme diagnoser som meg. Ikke har jeg ønske om å begynne med dette medikamentet, eller å begynne å røyke den medisinen jeg måtte få tildelt. Poenget mitt er det at jeg har hørt om cbd olje som smertestillende medisin. Oljen som er uten den delen av mariuanaen som en blir ruset av. Men når jeg spurte fastlegen min om dette så avfeie hun meg og spurte meg om det var sånn hasjolje... Er det noen her som har erfaring med oljen? Evt hva dere får den mot? Hvordan gikk dere frem for å få det? Hvor mye koster det og kan man få noe dekket om det er dyrt? Inntekten er jo ikke akkurat god når man kun får 66% av ordinær lønn. Jeg tror at jeg bare be lege om henvisning til smertepoliklinikk i håp om at de er mer åpne for bruk av cbd der men er redd de skal reagere likt som fastlegen. Jeg har ikke ønske om at de skal sitte igjen med den oppfatningen av meg om at jeg vil bli ruset, tilfellet er jo det motsatte. Jeg ønsker noe mot smertene men som samtidig et klart sinn. Anonymkode: 42f1a...2fa Rettet på en feil. Anonymkode: 42f1a...2fa
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #4 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han på NRK fikk jo tak i det og mente han betalte 5000 kr for et månedsbruk og ingenting var dekka da det ikke var en ordning på det produktet Anonymkode: c161c...4be Hvor lenge siden er dette? Anonymkode: 42f1a...2fa
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #5 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor lenge siden er dette? Anonymkode: 42f1a...2fa 2 år siden kanskje. Anonymkode: c161c...4be
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #6 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 2 år siden kanskje. Anonymkode: c161c...4be Ok. Får håpe at ting har endret seg noe siden den tid. Anonymkode: 42f1a...2fa
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #7 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ok. Får håpe at ting har endret seg noe siden den tid. Anonymkode: 42f1a...2fa Det tviler jeg på. Ser det er en såkalt H-resept som kun gis refusjon hvis behandlingen MÅ foregå på sykehus eller via utstyr fra spesialisthelsetjenesten. 4800kr står prisen på. Les på felleskatalogen Anonymkode: c161c...4be
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #8 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det tviler jeg på. Ser det er en såkalt H-resept som kun gis refusjon hvis behandlingen MÅ foregå på sykehus eller via utstyr fra spesialisthelsetjenesten. 4800kr står prisen på. Les på felleskatalogen Anonymkode: c161c...4be Ok. Visste ikke at slikt står der. Tusen takk. Anonymkode: 42f1a...2fa
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #9 Skrevet 24. september 2021 Legene kan skrive ut medisinsk marihuana nå, som ledd i smertelindring. Hvor mange som er åpne for det dog , det vet jeg ikke. Og det er mulig det er vanskelig å få dekket fra helfo. Jeg har tenkt på dette selv, ettersom jeg har morf. lindring, samt annet dekket av helfo. Jeg synes det er mye symptomlindring; og jeg kunne tenkt meg noe bedre alternativ. cbd olje får du kjøpt i Sverige. Og noen norske har også nå begynt å selges det, litt med jungeltelegrafen. Men det ble veldig do terra, pyramide for min smak. lykke til smerteutredningen Anonymkode: f0d15...f30 3
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #10 Skrevet 24. september 2021 Ta kontakt med han du leste om i Stavanger Aftenblad, og spør han hvordan han gikk frem for å få det Anonymkode: 49f93...fdd
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #11 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ta kontakt med han du leste om i Stavanger Aftenblad, og spør han hvordan han gikk frem for å få det Anonymkode: 49f93...fdd Han bruker medisinsk mariuana som han månedlig henter i Nederland. Det er ikke det jeg ønsker. Jeg ønsker å prøve ut cbd olje. Men prosessen med å få tak i det er nok noe ala det samme. Desverre har jeg hverken råd eller mulighet til å reise utenlands for å hente det månedlig. AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Legene kan skrive ut medisinsk marihuana nå, som ledd i smertelindring. Hvor mange som er åpne for det dog , det vet jeg ikke. Og det er mulig det er vanskelig å få dekket fra helfo. Jeg har tenkt på dette selv, ettersom jeg har morf. lindring, samt annet dekket av helfo. Jeg synes det er mye symptomlindring; og jeg kunne tenkt meg noe bedre alternativ. cbd olje får du kjøpt i Sverige. Og noen norske har også nå begynt å selges det, litt med jungeltelegrafen. Men det ble veldig do terra, pyramide for min smak. lykke til smerteutredningen Anonymkode: f0d15...f30 Ja, det blir mye symptomlindring. Når en leser om cbd så kan det virke ut som om det kan være en løsning. Jeg kunne tenkt meg å teste det ut. Om det virker så ville det vært fantastisk. Jeg er skeptisk til å kjøpe det fra mannen i gata liksom. Jeg vil jo vite at det er skikkelig produkt uten andre unødvendige fæle stoffer som noen har puttet oppi for å øke profitten sin. Anonymkode: 42f1a...2fa 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #12 Skrevet 24. september 2021 Det finnes sikkert facebook-grupper du kan melde deg inn i for mer info Anonymkode: 49f93...fdd 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #13 Skrevet 25. september 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): . Ja, det blir mye symptomlindring. Når en leser om cbd så kan det virke ut som om det kan være en løsning. Jeg kunne tenkt meg å teste det ut. Om det virker så ville det vært fantastisk. Jeg er skeptisk til å kjøpe det fra mannen i gata liksom. Jeg vil jo vite at det er skikkelig produkt uten andre unødvendige fæle stoffer som noen har puttet oppi for å øke profitten sin. Anonymkode: 42f1a...2fa Jeg er så enig med deg. Skal man teste så må det være skikkelig. Og mulig det ikke er så åpent, fordi det ikke er lov. Men jeg aner ikke. Jeg fikk hvertfall en telefon fra en solgte det, og lurte på om jeg ville prøve. Men så begynte hun å snakke om big pharma, at ingen egentlig var syke. Og det kun var legene som ville holde oss nede, for de er lønnet av pilleindustrien. Og ettersom det alternative har både gjort meg verre, samt har vært det mest kyniske jeg har møtt på min reise, ble jeg temmelig arg da. Men. Jeg ville tatt det med legene på smerteklinikken, og kanskje fått det der. Sterkere lindring må gå gjennom spesialister. Så de kan mye på feltet Eventuelt lest deg godt opp og kjøpt i Sverige. håper hvertfall du finner noe som letter nok til at du kan leve det du klarer. Anonymkode: f0d15...f30 3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #14 Skrevet 25. september 2021 Det er ikke tillatt og ta det inn i Norge. Det er svært få som får innvilget resept på den typen olje. Mange leger er skeptisk samt man må sjekke regelverket. Anonymkode: 5b90d...424
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #15 Skrevet 25. september 2021 Hei ts Jeg ønsker å prøve cbd oljen bedrolite, som har maks 1% thc(den rusgivende biten). Denne skal lege kunne skrive på reg.fritak, uten å gå via spesialist. Legen ser på totalbildet. Selv ser jeg ut til å oppfylle ulike krav, men får det ikke. Har for øvrig prøvd ulike oljer fra danmark og nederland, uten at jeg ble bedre. Så noe mirakel ble det ikke. Eneste grunnen til at jeg ønsker å fortsette er for å styrke immunforsvaret mitt. Og tilbudet til kroniske smertepasienter er latterlig. Jeg har så lav livskvalitet at jeg tenker på å gi opp…Norge er verdens beste land for de som er friske, eller som evt får standardsykdommer uten konsekvenser. Lykke til🙏❤️🙏 Anonymkode: 33a88...c1a 3
Safiye Skrevet 26. september 2021 #16 Skrevet 26. september 2021 Tråden er ryddet for forherligelse av brudd på norsk lov -Safiye, mod
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #17 Skrevet 26. september 2021 Søk opp Mels cbd på facebook, ikke noe pyramidegreier. Den er uten thc og lovlig i norge. Jeg har ikke testet den selv, men vurderer, er litt dyrt. Anonymkode: e1236...ba0 5
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #18 Skrevet 26. september 2021 Jeg har prøvd det mot kroniske muskelplager, det hadde veldig god effekt. Følte meg ikke det minste 'medisinert', men jeg var mindre anspent, hadde mindre smerter og sov bedre. Følte kroppen var uthvilt om morgenen når jeg våknet fremfor utslitt og stiv. Den hjalp også mot angst. Ingen bivirkninger bortsett fra litt trøtthet første 3 dagene. Eneste ulempe var pris som var 4000 for en flask som hadde holdbarhet på 4 mnd. Men det var verdt det. Bruker ikke nå pga at jeg har blitt bedre men vil definitivt bruke den igjen ved behov. Brukte 50mg pr 1ml. Legemiddelverket har åpnet opp for å prøve oljen mot flere lidelser nylig, så stå på ditt hos legen og si du ønsker å prøve. Hun skal da skrive søknad til legemiddelverket. Vil hun ikke hadde jeg byttet lege. Anonymkode: c461e...ddb 4
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #19 Skrevet 26. september 2021 Det er markant forskjell på hvor konsentrert oljen er,du vil få bedre effekt jo mer konsentrert den er. Derfor er den på resept best. Anonymkode: c461e...ddb
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #20 Skrevet 26. september 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Søk opp Mels cbd på facebook, ikke noe pyramidegreier. Den er uten thc og lovlig i norge. Jeg har ikke testet den selv, men vurderer, er litt dyrt. Anonymkode: e1236...ba0 Jeg bruker denne og har god effekt på smerter og betennelse ved min kroniske sykdom. Eieren er norsk, og kundeservicen er super, jeg sendte bare en mail med info om plagene mine, så hjalp hun meg å finne rett type (det er mange å velge mellom, så jeg ble litt overveldet). https://melspremium.com/ Men det er også greit å være klar over at noen mennesker responderer bedre på oljer som inneholder både cbd og thc (stoffet som gir rus), og du kan være en av de. Men det er verdt et forsøk helt klart! Føler også klar effekt på søvnen, får mer dyp søvn og sovner lettere. Og det hjelper også på symptombildet mitt. ❤ Anonymkode: e62b8...d8e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå