Gå til innhold

Hva er den beste hjemmelagde leken for kattunger?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mine foreldre har en 12 uker gammel kattunge som er helt Speedy Gonzales😸

Jeg har aldri sett en kattunge som er så rastløs, giret og leken.

Han har små baller med bjelle inni som rasler når de trilles på gulvet, og små leker som henger i tråder så han kan leke med, men det er liksom ikke nok stimuli.

Brødrene hans har flyttet fra han til nye hjem, og nå er han alene igjen sammen med moren som ikke er så interessert i å herje med han.

De bor langt fra nærmeste dyrebutikk, og siden jeg bare er her i helgen så er det ikke noe vits i å bestille på nettet, så jeg tenkte jeg kunne lage en katteleke, men hva?

Anonymkode: eda36...b7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Litt krøllet matpapir med en hyssing i.

Anonymkode: c50fe...605

Det har jeg laget og hengt opp og det er utrolig morsomt i korte stunder, men jeg tenkte på en leke som ligger på gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er favoritten små baller laget av sammenkrøllet aluminiumsfolie. Det er ingenting som er gøyere enn å jakte på dem, spesielt under sofaen 😻

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hårstrikk! De som er litt store.

Tom dorullhylse med en noe som rasler inni.

Lage hus av store pappkasser. Gjerne mange, med flere rom og innganger.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En sammenkrøllet papirbit som man bitter en bit hyssing/tråd i kan være supergøy for kattunger.

Kattene her hjemme er også veldig glad i å leke med q-tip.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter sammenkrølla aluminiumsfolie over. Katten min er gammel og lat og gidder ikke leke, men kommer han over en aluminiumball på gulvet blir han kattunge igjen og jager den rundt. 

Funker også med sammenkrølla matpapir eller silkepapir en stund, men aluminium er absolutt favoritt. 

Anonymkode: eb02c...e33

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (11 timer siden):

Det har jeg laget og hengt opp og det er utrolig morsomt i korte stunder, men jeg tenkte på en leke som ligger på gulvet.

Ikke bare henge hyssingen et sted, men dra den rundt gjennom hele huset. 

Anonymkode: cd6e6...5c5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare henge hyssingen et sted, men dra den rundt gjennom hele huset. 

Anonymkode: cd6e6...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre katter elsket sammenkrøllet matpapir (rasler så fint for en liten pus) hengt opp med strikk så leken spratt rundt hvis de ikke fikk skikkelig tak. (Ser du ønsket leker som kan ligge på gulvet men foreslår det likevel ;) ) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sugerør og nesespraykorker. Sugerør får det til å klikke for de små. Har 2 kattunger på 12 uker nå, og i skrivende stund ligger de to og vrir seg og biter i stykker det sugerøret. Prøv og blås i sugerøret mot dem, så får du se noe morsomt. De elsker når du drar sugerøret under et teppe e.l., og korken kaster du langs bakken, for lyden av den er en storslager😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tomme doruller. En pappeske med et lite vindu skåret ut. Katter elsker pappesker, bare stell den midt på stuegulvet og se hva som skjer 🙂  Gjerne passe/små, akkurat så katten får plass. Der inne kan de ligge og fekte ut vinduet med labben mot forbipasserende etc. 

Sammenkrøllet, vanlig ark (fra et reklameblad f.eks) til en kule som rasler når den triller bortover gulvet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det gjør jeg, men tenkte på en leke som kattungen selv kan aktivisere seg med når den er alene

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja det gjør jeg, men tenkte på en leke som kattungen selv kan aktivisere seg med når den er alene

Ts

Sugerør. Legg det ned på gulvet og se hvordan katta aktiviserer seg selv

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KjøttOPP skrev (Akkurat nå):

Sugerør. Legg det ned på gulvet og se hvordan katta aktiviserer seg selv

Det skal jeg prøve👌

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det skal jeg prøve👌

Ts

Oppdater meg gjerne på hvordan det gikk :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KjøttOPP skrev (Akkurat nå):

Oppdater meg gjerne på hvordan det gikk :) 

Husk, det MÅ være plastsugerør! De av papp er udugelige

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det stor suksess med vinkork eller den plastdingsen man tar av når man åpner ny vinkartong! Min pus somhar hatt enormt energibehov siden hun var kattunge elsker fortsatt den plastdingsen nå når hun er blitt noen år! Mye morsommere enn baller og lekemus!

Bruskork, tom dorull, sammenrullet sokk, sugerør, q-tip, hårstrikk, lypsyl, neglefil og sånt underholder også de fleste kattunger i en god stund! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taluno skrev (6 minutter siden):

Her er det stor suksess med vinkork eller den plastdingsen man tar av når man åpner ny vinkartong! Min pus somhar hatt enormt energibehov siden hun var kattunge elsker fortsatt den plastdingsen nå når hun er blitt noen år! Mye morsommere enn baller og lekemus!

Bruskork, tom dorull, sammenrullet sokk, sugerør, q-tip, hårstrikk, lypsyl, neglefil og sånt underholder også de fleste kattunger i en god stund! 

Neglefil?😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...