AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #1 Skrevet 24. september 2021 Noen som veit hvordan det er når det kommer til planlagt keisersnitt angående det og gjøre seg klar. Har hatt et keisersnitt før i 2017 og da måtte jeg dusje i spesial såpe dagen før og samme dagen som inngrepet, måtte også tømme magen. Er det noe man ikke gjør lenger? Fikk ikke noe info om dette på ringeriket og har prøvd og søke det opp på siden dems uten og finne noe om det. Så er det noen som nylig har hatt planlakt KS på ringeriket? Holder det bare med og dusje vanelig dagen før og samme dagen? Anonymkode: 985e3...b84
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #2 Skrevet 25. september 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Noen som veit hvordan det er når det kommer til planlagt keisersnitt angående det og gjøre seg klar. Har hatt et keisersnitt før i 2017 og da måtte jeg dusje i spesial såpe dagen før og samme dagen som inngrepet, måtte også tømme magen. Er det noe man ikke gjør lenger? Fikk ikke noe info om dette på ringeriket og har prøvd og søke det opp på siden dems uten og finne noe om det. Så er det noen som nylig har hatt planlakt KS på ringeriket? Holder det bare med og dusje vanelig dagen før og samme dagen? Anonymkode: 985e3...b84 det stemmer, jeg fikk ihvertfall beskjed før planlagt keisersnitt for et år siden at de ikke brukte sånn såpe lenger, men bare vanlig dusj dagen før og samme dagen. Men ikke bruke deodorant, kremer eller lignende 😊 Anonymkode: c1a58...a6d 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #3 Skrevet 25. september 2021 Jeg hadde planlagt keisersnitt for 5 uker siden, men ikke på samme sted som deg. Fikk beskjed om å bruke spesial såpe( hibiscrub) på kvelden og morgenen. Klyx skulle jeg ta på kvelden. Anonymkode: eeeff...c95 1
solen2345 Skrevet 25. september 2021 #4 Skrevet 25. september 2021 Jeg fikk bare beskjed om å dusje «vanlig» samme morgen. Ingen beskjed om å tømme magen eller slikt heller. Dette var litt over et år siden.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #5 Skrevet 25. september 2021 jeg fikk beskjed om å dusje enten kvelden før eller når jeg sto opp på operasjonsdagen. ikke noe spesiell såpe. lurt å gå på do da, så du slipper det styret rett etterpå Anonymkode: 09b49...6e4
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #6 Skrevet 25. september 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): det stemmer, jeg fikk ihvertfall beskjed før planlagt keisersnitt for et år siden at de ikke brukte sånn såpe lenger, men bare vanlig dusj dagen før og samme dagen. Men ikke bruke deodorant, kremer eller lignende 😊 Anonymkode: c1a58...a6d ja men da veit jeg at jeg bare trenger og dusje normalt, ja dagen før og samme dagen egentlig Anonymkode: 985e3...b84
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #7 Skrevet 25. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): jeg fikk beskjed om å dusje enten kvelden før eller når jeg sto opp på operasjonsdagen. ikke noe spesiell såpe. lurt å gå på do da, så du slipper det styret rett etterpå Anonymkode: 09b49...6e4 ja skal nok få orden på magen sånn at man slipper litt av det på dagen 🙈 men da er ting litt anderledes siden 2017. Anonymkode: 985e3...b84
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #8 Skrevet 25. september 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Noen som veit hvordan det er når det kommer til planlagt keisersnitt angående det og gjøre seg klar. Har hatt et keisersnitt før i 2017 og da måtte jeg dusje i spesial såpe dagen før og samme dagen som inngrepet, måtte også tømme magen. Er det noe man ikke gjør lenger? Fikk ikke noe info om dette på ringeriket og har prøvd og søke det opp på siden dems uten og finne noe om det. Så er det noen som nylig har hatt planlakt KS på ringeriket? Holder det bare med og dusje vanelig dagen før og samme dagen? Anonymkode: 985e3...b84 Da er det svært ulik praksis fra sted til sted. På Rikshospitalet var det møte før snittet med ei jordmor, lang samtale. Fikk et langt skriv, måtte vaske meg med hibiscrub kvelden før og på morgenen, bruke klyx, og det sto jeg ikke kunne ha på sminke og neglelakk i skrivet. Jeg simpelthen nektet å møte opp uten sminke, så hadde lett foundation, mascara og litt øyenskygge. Tror faktisk også jeg hadde leppestift på. Det sa de ingenting på. Virka ganske chill på det. Og anestesilege ringte meg også kvelden før for en samtale, både med instruksjoner og info om snittet. Merkelig å ikke gi noe info eller i det minste et skriv?? Anonymkode: 5070f...737
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #9 Skrevet 25. september 2021 Det er jo vanlig å få skriv før en operasjon med hva man trenger å gjøre av forberedelser osv, feks om man må faste eller andre ting, det kommer vel gjerne sammen med innkallelsen.. har du fått skriftlig innkallelse TS? Sto det ikke i den? Det kan være det ligger som brev inne på helsenorge.no så ville logget inn der og sjekket også. Anonymkode: 3f8a0...d9c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå