AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #1 Del Skrevet 24. september 2021 Jeg har en datter på 11 år som driver med et par idretter. Hun er stort sett motivert, og dropper aldri en trening, om ikke hun er syk e.l. Jeg har likevel merket meg at hun ikke egentlig virker å være i sånn veldig god form, i forhold til hvor mye hun trener. Jeg tror jeg løp både lengre og fortere enn henne på samme alder, selv om jeg trente mindre. Eller tar hun bare ikke ut det hun har? Til bursdagen i vår fikk hun en pulsklokke/aktivitetsklokke hun hadde ønsket seg lenge. Jeg har av nysgjerrighet sett litt på statistikk fra denne, og lagt merke til at hun sjelden har noe høy puls. Hun har vært på flere treninger denne uka, men i løpet av hele uka har pulsen vært over 125 slag i kanskje rundt et kvarter. Det er jo lite? Er det tegn på at hun ikke gir noe innsats? Ikke tar i? Jeg trodde barn får høy puls ganske fort. Hun sier ofte at hun blir sliten når hun har vært på en trening med mer tempo. Kan det være at hun "misforstår" kroppen, og tror hun er sliten bare pulsen øker litt? Noen som kan noe om dette? Det er ikke så farlig for meg om hun er rask eller treg til å løpe, synes bare dette er interessant, og lurer på sammenhengen mellom trening og fysisk form for barn. Anonymkode: c8288...45f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #2 Del Skrevet 24. september 2021 Har en 12-åring og sett det samme. Sammenlignet med broren er minimal trening/kamp med høy intensitet. I tillegg synes trenerne at de må ha rolig trening dagen etter kamp. Synes det bare virket som datteren aldri har lært seg å ta i, altså høyintensitet. Hadde håpet hun kunne lære å ta seg ut, istedet er hun god på å ligge på 50/60% kapasitet. Problemet er at de er så få på trening og for stort sprik i ferdigheter at det ikke blir tempo og at det ikke blir stilt noe krav til innsats (så redd for at noen slutter) Anonymkode: 120d7...7c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #3 Del Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har en 12-åring og sett det samme. Sammenlignet med broren er minimal trening/kamp med høy intensitet. I tillegg synes trenerne at de må ha rolig trening dagen etter kamp. Synes det bare virket som datteren aldri har lært seg å ta i, altså høyintensitet. Hadde håpet hun kunne lære å ta seg ut, istedet er hun god på å ligge på 50/60% kapasitet. Problemet er at de er så få på trening og for stort sprik i ferdigheter at det ikke blir tempo og at det ikke blir stilt noe krav til innsats (så redd for at noen slutter) Anonymkode: 120d7...7c3 Hørtes veldig kjent ut, ja. Du er nok kanskje inne på noe med det å lære å ta seg ut. Interessant at flere har samme erfaring. TS Anonymkode: c8288...45f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #4 Del Skrevet 25. september 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg har en datter på 11 år som driver med et par idretter. Hun er stort sett motivert, og dropper aldri en trening, om ikke hun er syk e.l. Jeg har likevel merket meg at hun ikke egentlig virker å være i sånn veldig god form, i forhold til hvor mye hun trener. Jeg tror jeg løp både lengre og fortere enn henne på samme alder, selv om jeg trente mindre. Eller tar hun bare ikke ut det hun har? Til bursdagen i vår fikk hun en pulsklokke/aktivitetsklokke hun hadde ønsket seg lenge. Jeg har av nysgjerrighet sett litt på statistikk fra denne, og lagt merke til at hun sjelden har noe høy puls. Hun har vært på flere treninger denne uka, men i løpet av hele uka har pulsen vært over 125 slag i kanskje rundt et kvarter. Det er jo lite? Er det tegn på at hun ikke gir noe innsats? Ikke tar i? Jeg trodde barn får høy puls ganske fort. Hun sier ofte at hun blir sliten når hun har vært på en trening med mer tempo. Kan det være at hun "misforstår" kroppen, og tror hun er sliten bare pulsen øker litt? Noen som kan noe om dette? Det er ikke så farlig for meg om hun er rask eller treg til å løpe, synes bare dette er interessant, og lurer på sammenhengen mellom trening og fysisk form for barn. Anonymkode: c8288...45f Hvis dette er en pulsklokke som måler på håndleddet er dataene ubrukelige, de er ikke i nærheten av å måle riktig. Og kropper er ulike, både i om man er eksplosiv eller mer seig og holder lenge. Så fint at hun er motivert, ikke dropper trening og koser seg. La henne holde på den gleden fremfor å begynne å lure på om hun kan bli bedre. Hun kommer inn i en veldig sårbar alder hvor man som jente blir treigere og tyngre fordi kroppen begynner å endre seg, og da er det ekstra viktig å fokusere på glede og mestring fremfor målinger. Anonymkode: 9dd11...9e7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 5. oktober 2021 #5 Del Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 24.9.2021 den 22.43): Jeg har en datter på 11 år som driver med et par idretter. Hun er stort sett motivert, og dropper aldri en trening, om ikke hun er syk e.l. Jeg har likevel merket meg at hun ikke egentlig virker å være i sånn veldig god form, i forhold til hvor mye hun trener. Jeg tror jeg løp både lengre og fortere enn henne på samme alder, selv om jeg trente mindre. Eller tar hun bare ikke ut det hun har? Til bursdagen i vår fikk hun en pulsklokke/aktivitetsklokke hun hadde ønsket seg lenge. Jeg har av nysgjerrighet sett litt på statistikk fra denne, og lagt merke til at hun sjelden har noe høy puls. Hun har vært på flere treninger denne uka, men i løpet av hele uka har pulsen vært over 125 slag i kanskje rundt et kvarter. Det er jo lite? Er det tegn på at hun ikke gir noe innsats? Ikke tar i? Jeg trodde barn får høy puls ganske fort. Hun sier ofte at hun blir sliten når hun har vært på en trening med mer tempo. Kan det være at hun "misforstår" kroppen, og tror hun er sliten bare pulsen øker litt? Noen som kan noe om dette? Det er ikke så farlig for meg om hun er rask eller treg til å løpe, synes bare dette er interessant, og lurer på sammenhengen mellom trening og fysisk form for barn. Anonymkode: c8288...45f Når hun klarer å løpe uten at pulsen flyr over 125 så viser det stor kapasitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå