mammahjarte Skrevet 24. september 2021 #1 Skrevet 24. september 2021 Eg vil høyra historiar Kva er det særaste, sjukaste eller mest sjokkerande du har erfart på veien? Mine er ikkje så veldig spennande, næraste eg kjem er vel stein i veien (som hadde falt ned frå før) når eg øvelseskøyrde. Har og sett folk som køyrer absurd fort... Består sikkert førarprøven i haust. 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #2 Skrevet 24. september 2021 Farligst: Som fører har jeg opplevd farlige forbikjøringer, altså at jeg ble forbikjørt, at andre bilførere ikke overholder vikeplikt, pluss at jeg lå bak en som tok snarvegen til venstre i en rundkjøring. Har også ligget bak biler som har kjørt sjanglete og ujevnt, og hvor jeg har vurdert å ringe politiet pga mistanke om promillekjøring, men jeg har aldri ringt. Særest: Å oppleve hvor forskjellig medtrafikanter oppfører alt etter hva slags bil man kjører. Vi hadde i en periode en av de største SUV-ene og en av de minste småbilene samtidig. Andre bilister oppførte seg temmelig offensivt overfor meg da jeg kjørte småbilen. De brøt gjerne vikeplikten og kastet seg foran meg inn i kryss, og forbikjøringer skjedde i situasjoner hvor det kunne være helt absurd. Som sjåfør av SUV-en opplevde jeg aldri slike ting. Anonymkode: a6643...970 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #3 Skrevet 24. september 2021 Meg over her: jeg glemte å si masse lykke til med oppkjøring! Det går sikkert fint. Anonymkode: a6643...970 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #4 Skrevet 24. september 2021 Var en bil som lå 20-30 i en 50 sone. Kjørte forbi. Han gasset på, og prøvde å legge seg ut mot meg. Han holdt på å presse meg ut av veien.. skikkelig ekkelt og skummelt. Den opplevelsen satt lenge i. Var ganske fersk sjåfør uten så mye erfaring, så tenkte kanskje det var derfor. Nå hadde jeg anmeldt Han! Og ringt firmaet Han jobbet for. Anonymkode: 82cbb...b66 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #5 Skrevet 24. september 2021 Bil som kommer mot meg i mitt kjørefelt er en klassiker. Klarte å bremse ned akkurat. Svogeren min havna på sykehus da de ikke rakk å stoppe i tilsvarende situasjon. Så har det vært mange episoder som mopedfører i sin tid, der busser og trailere ikke la seg tilstrekkelig ut og i tillegg la seg helt inn før de var forbi. Det teiteste er disse som ligger konsekvent i samme fart uansett, alltid 70 km/t. Er det 50 ligger de i 70, og er det 100 ligger de fremdeles i 70. Pass opp for Audier, de har i snitt de mest ufordragelige og egosentriske eierne. Anonymkode: 2b51e...e87 2
Silva Pluvialis Skrevet 24. september 2021 #6 Skrevet 24. september 2021 (endret) . Endret 5. oktober 2022 av Tvillingsjel 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #7 Skrevet 24. september 2021 mammahjarte skrev (2 timer siden): Eg vil høyra historiar Kva er det særaste, sjukaste eller mest sjokkerande du har erfart på veien? Mine er ikkje så veldig spennande, næraste eg kjem er vel stein i veien (som hadde falt ned frå før) når eg øvelseskøyrde. Har og sett folk som køyrer absurd fort... Består sikkert førarprøven i haust. Nå går det mest i bokmål her inne,asså..... hilsen Kongen. Anonymkode: edb70...d99
Brimi Skrevet 24. september 2021 #8 Skrevet 24. september 2021 Ikke jeg som kjørte, men satt på. Det var en ung gutt på elsparkesykkel som plutselig bare kjørte over gangfeltet uten å se seg for. Det ble en bråbrems ja! Skulle til å kjøre forbi en syklist da det endelig ble min tur, men i siste liten så jeg at det ble dobbel heltrukken gul stripe. Bilen bak meg derimot kjørte forbi oss begge🥴 Enda en historie da jeg var passasjer. Egentlig den verste av de jeg har opplevd. Det lå en bil foran oss og foran der igjen var det en familie på 4 på hver sin sykkel. Først var det en liten gutt, deretter kom faren, så moren og til slutt en liten jente. I en sving bestemmer bilen seg for å kjøre forbi denne familien og midt i forbikjøringen kom det selvsagt biler imot. Bilen hev seg inn mot syklistene for å unngå frontkollisjon. Hadde det ikke vært for at foreldrene så at bilen begynte å kjøre forbi og dermed lagde en stor luke mellom dem så hadde bilen meid dem alle ned😱 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #9 Skrevet 24. september 2021 Så en mann sitt å runke mens han stirra på meg da vi sto på rødt lys sammen. Anonymkode: 99d34...b39 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #10 Skrevet 25. september 2021 At bilen foran meg snurret rundt, endte i fjellveggen, og halve bilen ble knust. Og samtidig videre at tungtrafikken bak meg kom dundrende i 90 kmt. Å plutselig miste et dekk på motorvei, men kom meg ut på veiskulderen. Underkjølt regn, og en trailer som sklir sidelengs mot en saktegående kø på tofelts motorvei. Gjentatte tilfeller av syklister som bruker sykkelfelt på feil side - det er livsfarlig når man tar av fra vei og krysser et slikt felt. For du sjekker ikke automatisk for trafikk den veien, og de kommer fort. Alt for mange brudd på høyreregelen der jeg må hive meg på bremsen. Veldig, veldig, veldig mange tilfeller av el-sparkesyklister som ikke forstår trafikken. Som kjører rett ut i fotgjengerovergang i 20 kmt. Som svinger uten å sjekke trafikken rundt seg. Jeg har ingenting i mot de som kjører på en forsvarlig måte. Og mener det burde vært kvalifisert som motorisert kjøretøy, med krav om sertifikat. Ene og alene fordi kjøring i by krever trafikkforståelse. Anonymkode: ce1f2...c73 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #11 Skrevet 25. september 2021 Det som påvirket meg mest, var å bli forbikjørt på venstre side av en moped da jeg sto og blinket til venstre for å svinge av veien. Der holdt jeg på å drepe et menneske, og bare flaks og rask reaksjon gjorde at det gikk bra. Ellers ble jeg alltid veldig redd når store kjøretøy lå klint oppi bilen da jeg kjørte med småbarn i baksete. Det som gjør meg mest oppgitt, er hvor sinte folk blir i trafikken. Det er utrolig mange som burde funnet seg alternative framkomstmidler. Anonymkode: b93a4...d20 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #12 Skrevet 25. september 2021 En bil som kom over i min kjørebane så vi frontkolliderte. Hadde ikke sjans til å bremse, skjedde i 80-sone. Anonymkode: c298d...48b 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #13 Skrevet 25. september 2021 Skulle kjøre forbi en bil som lå i 90 på motorveien , syntes det var rart jeg ikke kom forbi på 60 sekunder i 110, titter til høyere og han har tilpasset min fart, gasser på litt til.. han smiler som en idiote og skal kjøre like fort! Jeg må avbryte forbi kjøringen da dette kan skape en farlig situasjon , bremser og legger meg tilbake i høyere, da bremser han ned igjen til 90! Hvorfor han ikke ville slippe meg forbi er fortsatt uklart 😅 fikk inntrykk at han ville gjøre meg sint, noe han klarte😒 En annen hendelse var når jeg gjord feil, brøyt vikeplikten for en bil, var ikke noe nesten ulykke eller noe men han måtte stoppe.. han kjørte etter meg og ropte JÆVLa Fitte!!! Og tutta som en idiot, jeg svarte med et vink og Hei! Anonymkode: 1da06...4ec 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #14 Skrevet 25. september 2021 Utenlandske trailere som har det travelt og gir en hard faen i vær, føre, fartsgrense og sikkerhet. Ikke gøy å kjøre i mørket på is, uoversiktlig vei og ha en trailer så tett opp i rumpa at du ikke kan svinge av og slippe forbi, mens han blinker med alle lysene for at du skal svinge til siden og slippe forbi. Man skulle tro at han visste selv at når du kjører i 100 så er det ikke bare å svippe inn i en busslomme. Har også opplevd det samme som personen over her hvor jeg har blitt skreket fitte til og blitt fulgt etter. Anonymkode: ec640...933
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #15 Skrevet 25. september 2021 Har opplevd mye rart med trailere, spesielt utenlandske. Observerer daglig mye idiotkjøring av gutter på lettsykkel, blant annet forbikjøringer på gangfelt. Som fotgjenger må det mest ubehagelige være da jeg ble påkjørt på grønn mann av en dame som kjørte anslagsvis 20 over fartsgrensa mens hun så på telefonen. Hun fortalte politiet at hun ikke hadde fått med seg hva som skjedde og hadde i følge vitner ikke engang bremset før hun ble stoppet av andre bilister et stykke borti veien. Det slo meg også hvor tung man blir i fart. Jeg var en fis på knapt 50 kg og røska speilet på bilen greit løst med en skulder. 😛 Anonymkode: e6a03...f3d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå