Alisa90 Skrevet 24. september 2021 #1 Skrevet 24. september 2021 (endret) Hei! I mangel på graviditetstester så tok jeg for to dager siden en eggløsningstest, den var helt hvit. I dag to og et halvt døgn senere er det en tydelig strek der. Mer tydelig enn den bruker å være 1-2 dager før EL. Er 11-12 dager DPO. Jeg bruker ikke å få utsalg på eggløsningstester før 1-2 dager før EL og på selve EL-dagen, så derfor jeg begynte å lure på om det kan indikere graviditet ? Noen som har erfaring ? Endret 24. september 2021 av Alisa90
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #2 Skrevet 24. september 2021 Graviditetstesten måler hormonet HCG, eggløsningstest måler LH, LH har du noe av i blodet nesten hele tiden- derfor vil du neste hele tiden få utslag.. man kan ikke bruke eggløsningstest i stede for graviditetstest Anonymkode: 49e16...c68 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #3 Skrevet 24. september 2021 Da jeg var prøver, brukte jeg den til CB med smilefjes, som er mer nøyaktig enn disse strimmeltestene man må tolke. Uansett, var bare prøver én måned, men testet da mye for å få litt oversikt. Hadde stabil syklus, men ønsket å se om EL-testene samsvarte med når jeg trodde EL var. Jeg fikk aldri noe utslag før jeg forventet EL. Fikk fast smilefjes (fullt utslag) da jeg forventet EL, men to dager senere var det null utslag igjen. Det samme var det da jeg testet 3 og 6 dager senere. All denne informasjonen var for å vise at EL-testene var ganske pålitelige. For gøy testet jeg med EL-test 10 dpp og da var det tydelig utslag (fast smilefjes). Tok digital graviditetstest dagen etter som var positiv. Jeg fikk altså kun utslag under EL og som gravid de siste dagene før IKM. Anonymkode: 07d7e...166
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå