Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere med morkake foran i livmoren. Når kjente dere spark?

Videoannonse
Annonse
Gjest 123 eller noe
Skrevet

Min ligger foran, kjente de første bevegelsene i slutten av uke 16, smådunk i uke 18, og nå begynner det å bli et skikkelig rabalder i slutten av uke 21 :) Noen dager kjenner jeg litt mindre, men da ligger hun vel og sparker inn mot ryggen før hun snur seg og jeg kjenner det er like livlig igjen. Det er baby 2 da, tror det er derfor jeg kjente det så tidlig og tydelig nå til tross for morkaka foran. Med baby 1 kjente jeg ikke før uke 19, og da lå den bak. ^^

Skrevet

Samme som over, i grunn. Var ikke sikker på at det var babyen jeg kjente først, for det var ikke sommerfugl-lignende som folk sier. Kvelden før OUL 17+6 kjente jeg noe øverst i magen, under ribbeina som minnet meg om første graviditet - bare langt, langt mer ut i svangerskapet. Siden da har det bare eskalert og jeg kjenner masse nå i uke 22+x, første svangerskap var jeg akkurat begynt å kjenne noe som helst så det er annerledes denne gang 😊

Anonymkode: b96a6...e9b

Skrevet

Kjente fra uke 18. Små dytt mot livmorhalsen/bekkenbunnen. Har kjent liv hver dag siden. 

Anonymkode: cd8a1...8d9

Skrevet

Kjente de første sparkene ca uke 17 i begge svangerskap, hadde foranliggende morkake med begge to :) Kjente sparkene kraftig fra uke 22 og utover, men ikke regelmessig før fra uke 29-30

Anonymkode: ad4ad...c15

Skrevet

Var ikke sikker på at det var babyen før uke 20 mener jeg å huske. Det var tredjemann. 

Anonymkode: 08fae...04f

Skrevet

Jordmor sa at jeg nok måtte belage meg på å vente med å kjenne ordentlig spark. Nå kjenner jeg mye bobling og leamus aktig ganske langt nede på magen. Men helst når jeg ligger helt stille og virkelig kjenner etter. 

Skrevet

Tror ikke jeg kjente før uke 21-22, skjønte hvertfall ikke at det var spark før da

Anonymkode: ac021...0e1

Skrevet

Kjente de første i uke 16-17 ca. De var veldig, veldig svake og der og da forvekslet jeg dem med luft. Rundt uke 20 var de kraftige nok til at jeg skjønte at det var spark, og rundt uke 22 begynte jeg å kjenne tendenser til break dancing flere ganger daglig.

Førstemann.

Anonymkode: c1fad...406

Skrevet

Kjente det som små bobler/sprell som en fiskehale i uke 16. I uke 22 var det tydelige tegn til spark, og man kunne se/kjenne de på utsiden av magen. 

Anonymkode: caea7...b44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...