Gå til innhold

Føler jeg må ha en grunn til å komme hjem til hjembyen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jente på 25 år her. Jeg flyttet fra Sandefjord til Trondheim i sommer. Jeg studerer her. Og har vært en langhelg hjemme allerede. Det var fordi jeg ville hjem å støtte lillebroren min som virkelig sliter nå. Vi har ganske tett kontakt og er jevnaldre. Jeg hadde ikke samvittighet til å bare sitte her og vite det uten å være der fysisk med han. Så jeg dro hjem en tur og tilbringe litt tid med han. Han synes det var kjempe hyggelig og satte stor pris på det. 

Det ble masse spm fra min tante om hvorfor jeg kom hjem. Og at det ikke var noe vits at jeg skulle komme. I følge henne var det ikke noe vits å lage noe oppstyr rundt at han sliter. Det var heller ikke meningen, jeg ville bare være rundt han. Jeg spurte henne om ikke hun kunne ta turen da jeg først var hjemme, men hun ensa meg ikke en gang da hun kom inn døra. Hun hadde full fokus på alt annet. 

Det var sånn før også da jeg bodde langt unna og gikk på folkehøgskole. Jeg følte jeg hele tiden måtte ha en god grunn for å komme hjem til familien. 

Er dette normalt?

Anonymkode: 26c18...b86

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva tror du?

Anonymkode: c7cb1...734

• Liker 1
Skrevet (endret)

Du vil besøke broren din. han setter pris på at du kommer. Det er da mer enn god nok grunn - hvorfor har din tantes mening om dette noe som helst å si?

Endret av Daria
  • Liker 5
Skrevet

Du er fantastisk!!! ❤️ 

Drit i hva din tante mener.

Du behøver ikke å fortsette samtalen med henne om du ikke ønsker det. Du kan si høflig til henne at "slike spørsmål ønsker ikke jeg å svare på".

Anonymkode: 89083...d93

Skrevet

Tror det er mer vanlig å måtte ha en grunn til å IKKE besøke hjemstedet av og til. Tanta de er rar.

Anonymkode: d57df...091

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...