Gjest rampenissen72 Skrevet 24. september 2021 #1 Skrevet 24. september 2021 Siden Norge åpner i morgen (ENDELIG), er det da lov å klemme hverandre igjen?! ♥️
13579 Skrevet 24. september 2021 #2 Skrevet 24. september 2021 Kamilla25 skrev (2 timer siden): Siden Norge åpner i morgen (ENDELIG), er det da lov å klemme hverandre igjen?! ♥️ Det er vel lovlig (men ikke anbefalt) når samfunnet er gjenåpnet. Bent Høie og Erna Solberg demonstrerte imidlertid en klem allerede nå, før dette var lovlig. De har derfor åpenbart begått et lovbrudd som politiet må etterforske. Er de heldige, slipper de unna med en saftig bot. 3
Tessa12 Skrevet 24. september 2021 #3 Skrevet 24. september 2021 13579 skrev (Akkurat nå): Det er vel lovlig (men ikke anbefalt) når samfunnet er gjenåpnet. Bent Høie og Erna Solberg demonstrerte imidlertid en klem allerede nå, før dette var lovlig. De har derfor åpenbart begått et lovbrudd som politiet må etterforske. Er de heldige, slipper de unna med en saftig bot. Alle de der klemte på valgvaken også…
13579 Skrevet 24. september 2021 #4 Skrevet 24. september 2021 Tessa12 skrev (Akkurat nå): Alle de der klemte på valgvaken også… Ja, jeg tenkte på det, dette burde også etterforskes. 1
Lillemor_Meg Skrevet 25. september 2021 #5 Skrevet 25. september 2021 Fullvaksinerte har ikke hatt avstandskrav på private samlinger/i private hjem, noe de også sa under pressekonferansen. Fritt fra hukommelsen: "Vi er begge fullvaksinerte, og har hatt lov til å klemme hverandre en god stund". https://www.helsenorge.no/koronavirus/rad-regler-unntak-vaksinerte-covid-19/ 2
Wenda Skrevet 25. september 2021 #6 Skrevet 25. september 2021 Har klemt på mannen min under hele 2020-2021 jeg. Trenger ikke klemme andre mennesker Håper andre ikke vil kaste seg over denne klemmingen igjen. Makan til innvadering av andres intimsone, men så blir man selv ansett som frekk og rar om man trekker seg vekk fra en klem 6
MorTil2 Skrevet 25. september 2021 #7 Skrevet 25. september 2021 13579 skrev (10 timer siden): Det er vel lovlig (men ikke anbefalt) når samfunnet er gjenåpnet. Bent Høie og Erna Solberg demonstrerte imidlertid en klem allerede nå, før dette var lovlig. De har derfor åpenbart begått et lovbrudd som politiet må etterforske. Er de heldige, slipper de unna med en saftig bot. 1 meter er en anbefaling, ikke et påbud. Nettopp pga alle private oppfatninger av reglene, kan man like greit avvikle de. De som ønsker å holde fast på sine egne strenge regler, kan gjøre det i privat regi.
sicario Skrevet 25. september 2021 #8 Skrevet 25. september 2021 Wenda skrev (53 minutter siden): Har klemt på mannen min under hele 2020-2021 jeg. Trenger ikke klemme andre mennesker Håper andre ikke vil kaste seg over denne klemmingen igjen. Makan til innvadering av andres intimsone, men så blir man selv ansett som frekk og rar om man trekker seg vekk fra en klem Enig. All denne klemmingen er en uting. Håper også vi fortsetter uten håndhilsing. 4
13579 Skrevet 25. september 2021 #9 Skrevet 25. september 2021 MorTil2 skrev (14 minutter siden): 1 meter er en anbefaling, ikke et påbud. Nettopp pga alle private oppfatninger av reglene, kan man like greit avvikle de. De som ønsker å holde fast på sine egne strenge regler, kan gjøre det i privat regi. Uansett var nettopp disse ansvarlige for anbefalingene (om tildragningen skjedde i en kommune der dette bare var en anbefaling og ikke et påbud), Når de brøt anbefalingene de selv hadde innført, og som enkelte steder er straffbart, bør dette pådømmes som et lovbrudd. I det minste må de få avskjed i unåde.
Tessa12 Skrevet 25. september 2021 #11 Skrevet 25. september 2021 Honey Dew skrev (10 minutter siden): Håper ikke det. Det blir det fra kl 16 i dag….
Gjest På druen Skrevet 25. september 2021 #12 Skrevet 25. september 2021 Wenda skrev (2 timer siden): Håper andre ikke vil kaste seg over denne klemmingen igjen. Makan til innvadering av andres intimsone, men så blir man selv ansett som frekk og rar om man trekker seg vekk fra en klem Helt enig.
Honey Dew Skrevet 25. september 2021 #13 Skrevet 25. september 2021 Wenda skrev (5 timer siden): Har klemt på mannen min under hele 2020-2021 jeg. Trenger ikke klemme andre mennesker Håper andre ikke vil kaste seg over denne klemmingen igjen. Makan til innvadering av andres intimsone, men så blir man selv ansett som frekk og rar om man trekker seg vekk fra en klem Jeg kommer aldri til å klemme andre enn mannen min og hundene. Jeg klarer meg fint uten all denne unødvendige og invaderende klemmingen. Jeg trekker meg alltid unna og så får folk bli så fornærmet de bare vil. Jeg klemmer ikke. 3
MorTil2 Skrevet 25. september 2021 #15 Skrevet 25. september 2021 13579 skrev (4 timer siden): Uansett var nettopp disse ansvarlige for anbefalingene (om tildragningen skjedde i en kommune der dette bare var en anbefaling og ikke et påbud), Når de brøt anbefalingene de selv hadde innført, og som enkelte steder er straffbart, bør dette pådømmes som et lovbrudd. I det minste må de få avskjed i unåde. Hvor er det straffbart å klemme? Og siden når kunne man ilegges straff for å ikke følge en anbefaling? 2
13579 Skrevet 25. september 2021 #17 Skrevet 25. september 2021 På druen skrev (4 timer siden): Helt enig. Pga smittevernhensyn, men også av hensyn til den enkeltes intimsfære burde all fysisk kontakt mellom mennesker gjøres permanent forbudt. Dette må også gjelde innen familiene (bortsett fra ammende mødre). Selv et uhell på en buss etc som fører til et øyeblikks kontakt, bør føre til dom, men dette kan i så fall regnes som uaktsomt og kanskje straffes kun med bøter. En hver graviditet som ikke skyldes "kunstig" inseminasjon eller in vitro fertilisering, må føre til domfellelse av mannen for et seksuelt overgrep.
Psilocybe Skrevet 25. september 2021 #18 Skrevet 25. september 2021 Det er lov å klemme hvis du og den andre klemmeren er i samme kohort, og hvis dere befinner dere i grønn sone når klemmen finner sted. Og hvis begge bruker munnbind og visir. I tillegg må dere begge være trippelvaksinerte, og forrige dose må være tatt for mindre enn fem måneder siden. Send en søknad til Bent Høie om å få gjennomføre klemmen, så kan det hende søknaden innvilges. Lykke til!
Sånnder Skrevet 25. september 2021 #19 Skrevet 25. september 2021 Kommer ikke til å håndhilse, ikke klemme og holder 1 meters avstand uansett "lov" eller ikke 😉
Charlie Amberson Skrevet 25. september 2021 #20 Skrevet 25. september 2021 Nei! Men du kan søke fylkesmannen, sysselmannen, regionguvernøren, bykeiseren og statsforvalterne i Viken og Vestland for å få midlertidig dispensasjon i to virkedager.
Anbefalte innlegg